خلاصه قسمت اول ماه عسل 97 (27 اردیبهشت)

تاريخ : 28 اردیبهشت

اولین قسمت ماه عسل ۹۷ از ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما بر روی آنتن رفت و موضوع این قسمت ماه عسل صحبت با مهمانان سال قبل و یاد آوری خاطرات سال گذشته بود.

خلاصه قسمت اول ماه عسل ۹۷

خلاصه قسمت اول ماه عسل 97 (27 اردیبهشت), پورتال خبری فرهنگی گهر

در ابتدای برنامه احسان علیخانی گفت: خوشحال هستیم با همه فراز و نشیب‌ها و با همه تجربه‌ها روبروی شما قد کشیدیم و آموختیم. امیدوارم امسال هم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. سپس، تیتراژ ابتدایی برنامه ماه عسل با صدای بهنام بانی پخش شد.

در ادامه برنامه ماه عسل، از مهمانان سال گذشته آیتمی پخش شد. اولین آیتم به عمو موسی اختصاص داشت که به دلیل اضافه وزن عوامل ماه عسل پیگیر درمان او بودند؛ اما عمو موسی عمرش به دنیا نبود و سال گذشته فوت کرد.

علیخانی در این باره گفت: همه ما ذوق داشتیم که امروز با عمو موسی صحبت کنیم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

دکتر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اولین مهمان رسمی برنامه ماه عسل امسال بود.

علیخانی درباره مهمانش گفت: سال گذشته چند ملاقات و گفتگو با دکتر جهانگیر داشتیم و موضوعاتی را با هم مطرح کردیم. ایشان هم حضور افرادی که با مبالغ کم در زندان هستند را مطرح کردند.

سپس، جهانگیر ضمن تشکر از مردم گفت: با حضور مردم کار بزرگی رقم خورد. برنامه ماه عسل باعث شد حدود هزار و دویست نفر از کسانی که مدت‌های کوتاه و بلند در زندان بودند و به دلیل بدهکاری در زندان مانده بودند، آزاد شوند و این اتفاق با حضور و کمک مردم رقم خورد.

در بخش بعدی گفتگو، علیخانی درباره تعداد زندانیان خانم سوال کرد. جهانگیر پاسخ داد: در این طرح سه درصد زندانیان خانم‌ها و ۹۷ درصد آقایان بودند. دلیل اینکه تعدادشان کم است، این است که آمار زنان زندان‌ها پایین است و در دنیا این برای ما یک آمار مثبت است و نشان دهنده پایبندی خانم‌ها به مقررات است.

ارائه آماری از زندانیان آزاد شده  با کمک مردم

وی افزود:، اما نکته‌ مهمی که وجود دارد این است که ۶۴ درصد زندانیانی که در طرح سال گذشته، آزاد شدند متاهل بودند و به طور دقیق ۱۲۶۹ فرزند داشتند و به آغوش خانواده برگشتند. این بسیار مسرت بخش است.

علیخانی درباره این موضوع که چرا مردم در این طرح شرکت کردند و خود قوه قضاییه، مجلس و دولت این پول را نمی‌دهد و زندانی آزاد نمی‌کند، پرسید.

جهانگیر گفت: هر پول و بودجه‌ای که به سازمان‌ها در کل کشور تعلق می‌گیرد، در ردیف‌های خاص باید هزینه شود و ما ممنوعیت قانونی داریم که آن را در جا‌ی دیگری استفاده کنیم. از طرفی کسی که شاکی دارد و یک حق خصوصی دارد، بیت المال نمی‌تواند این حق خصوصی را بپردازد. همان طور که دولت و حاکمیت نمی تواند این حق خصوصی را عفو کند.

علیخانی در بخشی از گفتگو با جهانگیر عنوان کرد: خواهش می‌کنم به این موضوع فکر کنید، اگر کسی گرفتاری دارد مسئله مالی دارد و به اصطلاح ما نون برای خوردن ندارد؛ چند راه بیشتر ندارد یا باید از کسی پول بگیرد و بدهکار شود یا باید جرمی مرتکب شود که بزهکار می‌شود. بنابراین درد اقتصادی و معیشتی ممکن است افراد را به سوی بزه سوق بدهد.

جهانگیر ادامه داد: سال گذشته افراد بسیاری آزاد شدند، اما ما هنوز دغدغه بزرگی داریم. نزدیک به ۱۸ هزار نفر زندانی مالی داریم که به خاطر جرم غیر عمد زندان افتادند و محکومیت مالی دارند. چیزی در حدود سه هزار نفر برای مهریه زندان هستند. اگر ما منتظر گلریزان‌ها باشیم ممکن است سال‌ها طول بکشد؛ باید از پتانسیل‌ مردمی استفاده کنیم و دست مردم را ببوسیم به خاطر حمایتی که می‌کنند.

در بخش دوم گفتگو احسان علیخانی میزبان خواهران منصوریان بود.

علیخانی گفتگو را با سهیلا منصوریان آغاز کرد که سال گذشته آرزوی دیدار با پدر را داشت. او گفت: خداراشکر سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و حال و هوای ما امسال تغییر کرد. انرژی خاصی از بودن کنار پدر می‌گیرم.

سپس، شهربانو افزود: یکی از آرزوهایم دیدن دوباره پدر بود. امسال بعد از چندین سال سیزده بدر را با هم بودیم. این روز‌ها پدرم به دلیل تصادفی که داشتند و آسیبی که دیدند، در خانه هستند.

پس از آن، الهه منصوریان درباره تغییرات یک ساله زندگی شان گفت: زندگی شخصی خواهران منصوریان تغییری نکرده، اما اتفاقات خوبی برای ما افتاد. پدر گمشده زندگی ما بود و مادر، جای پدر و مادر را برای ما پر کرده بود. البته ما نیاز عاطفی به پدر را داشتیم و آن‌هایی حرف من را درک می‌کنند که پدر ندارند یا پدربسیار به آن‌ها محبت می‌کند. ما در این یک سال محبتی از پدر دیدیم که باعث شد، انرژی بیشتری بگیریم. من حتی در مسابقات هم انرژی ام بیشتر شد. روز پدر در اردوی تیم ملی بودیم. اما من آن روز با پدرم هماهنگ کردم تا او را ببینم. در کل حس و حال خوبی داریم.

علیخانی از خواهران منصوریان سوال کرد آیا فردی را دیدید که نقل زندگی شما، زندگی اش را متحول کند و به زندگی امیدوار شود؟ مرضیه (خواهر بزرگ تر) پاسخ داد: من خودم افراد بسیاری را دیدم که از شهر‌های دور به سمیرم آمده بود تا ما را ببینند. یکی از آن‌ها حتی گفت؛ زندگی اش کامل نابود شده بود و با صحبت‌های ما و دیدن برنامه ماه عسل زندگی اش تغییر کرده است.

سهیلا منصوریان ادامه داد: خداراشکر در این یک سال مردم را کنار خود احساس کردیم. بیشتر تمرینات ما در فضای باز بود، اما بعد از برنامه ماه عسل به هیچ عنوان در پارک‌ها نمی‌توانستیم تمرین کنیم؛ مردم بسیار تجمع می‌کردند.

علیخانی سپس، درباره عدم حضور پدر سوال کرد و خواهران منصوریان پاسخ دادند: پدرمان تصادف کرده و از ناحیه زانو آسیب دیده است. علیخانی در ادامه گفت: به هر حال ما باید پیگیر باشیم؛ چراکه مردم الان می‌گویند شاید با پدرتان قهر کرده اید!

در بخش پایانی گفتگو داماد‌های منصوریان در برنامه حضور پیدا کردند. همسر مرضیه منصوریان که بعد از برنامه سال گذشته از او خواستگاری کرده بود، گفت: بعد از برنامه سال گذشته خواهران منصوریان، خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و یکی از آرزو‌های بزرگ من این بود که یک هدیه به آن‌ها بدهم. کار من نقاشی سیاه قلم است، نقاشی کشیدیم و ۲۵ ماه رمضان سال گذشته از مشهد به سمیرم رفتم و هدیه را به آن‌ها دادم.

علیخانی دلیل جواب مثبت مرضیه منصوریان را سوال کرد و او پاسخ داد: از امید پسرم و همچنین مادرم و الهه اجازه گرفتم و تحقیقات لازم را انجام دادیم. با مشاوره‌هایی که داشتم جواب مثبت را به ایشان دادم.

در پایان، تیتراژ پایانی برنامه ماه عسل با صدای آرش و مسیح عدل پرور پخش شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي