خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 29 اردیبهشت

برنامه نود دیشب به صورت مفصل به اتفاقات اخیر تبریز پرداخت که در ادامه می خوانید

برنامه ۹۰ شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی در هفته سی‌ام و آخر لیگ برتر پرداخت.

سوال پیامکی این برنامه به انتخاب برترین سرمربی فصل اختصاص داشت که مخاطبان ۵ گزینه دراگان اسکوچیچ، تونی اولیویرا، حسین فرکی، یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان را پیش‌رو داشتند.

در ادامه نتایج نظرسنجی منتشر شد و بر این اساس یحیی گل محمدی به عنوان برترین مربی با رای ۴۶ درصد انتخاب شد و علیرضا منصوریان با رای ۳۴ درصد در مکان دوم قرار گرفت. فرکی، اولیویرا و اسکوچیچ هم در جایگاه بعدی از دید مخاطبان ۹۰ قرار گرفتند.

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

کارشناس داوری این برنامه محمد فنایی بود.

درابتدای برنامه گزارشی از حواشی دربی ۸۰ پخش شد.

فنایی در صحبت‌هایی درباره حضور تورج حق‌وردی و قضاوت وی در دربی گفت که هجمه‌ای بر علیه او راه افتاد و به او انگ استقلالی بودن زدند و باعث شد که وی در دربی استرس داشته باشد.

فنایی به قضاوت علیرضا فغانی هم اشاره‌ای داشت و گفت که وی از سرمایه‌های داوری کشورمان است و باید از وی حمایت شود تا برای جام جهانی ۲۰۱۸ آماده شود.

*بررسی اتفاقات داوری در دربی: (پنالتی استقلال نادیده گرفته شد)

پنالتی برای استقلال گرفته نشد و خطا بر روی امید ابراهیمی گرفته نشد و داور اشتباه کرد.

برخورد طالب‌لو با بازیکن پرسپولیس، امید عالیشاه در محوطه جریمه استقلال خطا نبود و به درستی پنالتی اعلام نشد.

نکات آماری لیگ و رکوردهای منفی استقلال و پرسپولیس

در ادامه گزارشی از دیدار حساس تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در ورزشگاه یادگار امام و همچنین بازی سپاهان مقابل سایپا در اصفهان پخش شد.

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

*بررسی اتفاقات داوری دیدار تراکتورسازی و نفت:

گل اول تراکتور به دلیل خطای تیموریان مردود بود و یک پنالتی برای تراکتورسازی گرفته نشد.

صحنه اخراج تیموریان هم به نظر فنایی سخت‌گیرانه بود اما وی اعتقاد داشت که در این باره باید داور بازی اظهارنظر کند.

حسین فرکی سرمربی سپاهان میهمان برنامه ۹۰ بود و درباره نحوه قهرمانی تیمش در لیگ چهاردهم صحبت‌هایی را مطرح کرد.

وی گفت: اطمینان داشتم در اصفهان موفق خواهم شد و برای همین سپاهان را انتخاب کردم. نقش تک تک بازیکنان در قهرمانی تیم تأثیرگذار بود و به خصوص محرم نویدکیا که پس از بازگشتش به تیم کمک زیادی به ما کرد.

فرکی در مورد تمدید قراردادش با سپاهان گفت: برای مدت یک فصل و نیم قرارداد بسته‌ام اما برای تمدید قرارداد از سپاهانی‌ها فرصت خواستم تا فکر کنم البته در مواردی هم باید با هم توافق کنیم تا کارم را در سپاهان ادامه دهم.

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

سرمربی سپاهان در پایان در مورد اتفاقات رخ داده در تبریز گفت: تیم ما در کنار دو تیم با شخصیت نفت و تراکتور به قهرمانی رسید. موضوعاتی که در تبریز اتفاق افتاد ارتباطی به ما نداشت از دقیقه ۸۰ به بعد تراکتور و نفت هر دو موقعیت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند و نفت در حین بود که به دو گل رسید متأسفانه جالب نیست که این مسائل به ما ربط بدهند خیلی راحت می‌شود کسی را که در تبریز اعلام کرده که بازی دو دو شده پیدا کرد نباید با احساس مردم تبریز بازی کرد ما با شایستگی قهرمان شدیم و شش هفته پایانی را با برتری پشت‌سر گذاشتیم. آمار نشان می‌دهد بازیکنان ما با از خودگذشتگی و شایستگی به قهرمانی رسیدیم.

در ادامه برنامه به واکاوی اتفاقات تبریز پرداخته شد.

گزارشی در این باره پخش شد و به شایعاتی که در تبریز مبنی بر تساوی بازی سپاهان و سایپا منتشر شد، پرداخته شد.

در ابتدا شروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی روی خط آمد و در این باره اظهارداشت: به همراه کفاشیان و استاندار در جایگاه ویژه حضور داشتم و از همکاران پرسیدم که آیا بازی سپاهان با سایپا دو بر دو شده است که ان‌ها منکر تساوی شدند و پیروزی سپاهان را تایید کردند.

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی افزود: ما با اینترنت نتیجه دو بر صفر را مشاهده کردیم و چطور است که می‌گویند وسایل ارتباطی قطع بوده و موبایل‌ها آنتن نداشته است؟

در ادامه منصور قنبرزاده مدیرعامل نفت روی خط تلفنی برنامه آمد و صحبت‌هایی را مطرح کرد.

وی گفت: در جاهای مختلف ورزشگاه اینترنت و آنتن تلفن‌های همراه قطع می‌شد در دقیقه ۸۶ گیرنده رختکن هم به همراه اینترنت به طور کامل قطع شد و ما در این حین اتفاقات را از انتهای تونل بازی تماشا می‌کردیم افرادی بیسیم‌دستی که آنجا بودند گفتند بازی در اصفهان ۲ بر ۲ شده و به همین خاطر من تصور می‌کنم باید این موارد بررسی شود و افرادی که این شایعه را به راه انداختند باید مؤاخذه شوند.

قنبرزاده در مورد درخواست تجدید ۱۰ دقیقه آخر بازی از سازمان لیگ گفت: نه، چنین چیزی نبود ما فقط در مورد وقت اضافه بازی و وقت‌کشی بازیکنان اعتراض کردیم ما تقاضا دادیم تا این چند دقیقه انتهای بازی را بررسی کنند. شاید آقای فغانی به دلیل هجوم تماشاگران به زمین سوت را زد. نمی‌توانیم در استادیومی که اسکوربرد و استانداردهای لازم نداشت رادیوی جیبی با خود به همراه داشته باشیم. من به شخصه چند بار سعی کردم تماس بگیریم تا از نتیجه باخبر شوم اما آنتن تلفن همراه به طور کامل قطع شده بود و در جایگاه VIP سیگنال تلویزیون هم قطع شد اما بلندگوی ورزشگاه می‌توانست نتیجه را درست اعلام کند این ناهماهنگی باعث نشأت گرفتن این اتفاقات شد. ما در بازی با پرسپولیس تنها ساعاتی مانده به آغاز بازی با درخواست سازمان لیگ اسکوربرد ورزشگاه تختی را تعمیر کردیم تا این اتفاقات رخ ندهد.

غلامرضا بهروان روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت که در تمام مدت زمان بازی در کنار زمین بوده و از پیروزی دو بر صفر سپاهان مطلع بوده است.

وی در واکنش به این که بهمنی مدیر روابط عمومی و حسینی شمس اظهار داشتند که از نتیجه سپاهان اطلاع نداشتند، گفت که چنین چیزی نبوده است و حتی خوشحالی تراکتوری‌ها هم باعث تعجب وی شده بود.

در ادامه بهمنی و حسینی شمس هم روی خط تلفنی برنامه آمدند و ابراز داشتند که در دقایق پایانی بازی نمی‌توانستند ارتباطی با تلفن داشته باشند و از اتفاقات رخ داده در درون زمین متعجب بودند.

در ادامه حسنی‌خو مدیر حراست وزارت ورزش روی خط تلفنی برنامه آمد و عنوان کرد که پسر تونی به نیمکت‌نشینان تراکتور اعلام کرده است که بازی سپاهان و سایپا دو بر دو شده است و این موضوع تایید شده است.

وی گفت: از پسر تونی هم در این باره سوال شده است و وی تایید کرده است که به او اطلاع داده‌اند و او هم به پدرش تساوی سپاهان را اطلاع داده است.

حسنی‌خود در واکنش به این که آیا این اتفاق برنامه ریزی شده بود، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نبوده است و من به چنین استنباطی نرسیده‌ام.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی هم روی خط تلفنی برنامه آمد و گلایه‌هایی را درباره داوری این بازی مطرح کرد و گفت که پیش از این هم درباره داوری و عملکرد آن‌ها که می‌توانددر بازی تاثیرگذار باشد در جلساتی با مسئولان فدراسیون هشدار داده بود.

خلاصه برنامه نود دیشب 28 اردیبهشت 94, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی همچنین قطع سیستم‌های مخابراتی را رد کرد و گفت که بیش از ۳۶ هزار مکالمه و تماس تلفنی حین برگزاری بازی صورت گرفته و اینترنت هم قطع نبوده است.

جبارزاده ابراز امیدواری کرد که در این باره بررسی‌های لازم صورت گیرد و درباره داوری فغانی کارشناسان داوری گزارشی را تهیه کنند و به این موضوع رسیدگی شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي