خلاصه برنامه نود دیشب ( 16 دی 92)

در ابتداي برنامه «90» اين هفته‌ عليرضا منصوريان روي خط آمد و درباره جدايي‌اش از تيم ملي زير 22 سال صحبت کرد. او گفت: من بايد در شرايطي مقابل مربيان ليگ قرار مي‌گرفتم که کارلوس کي‌روش به هيچ وجه از موضع خود عقب نشيني نمي‌کرد و تاکيد دارد که بازي‌هاي ليگ زود تمام شود. در جلسه‌اي که با کفاشيان و ساير مسئولان فدراسيون داشتم، آنها گفتند که امسال تيم ملي زير22 سال اولويت چهارم ماست و من هم به کفاشيان خيلي دوستانه گفتم که حال که قرار است ما اولويت چهارم باشيم بهتر است من نباشم.

خلاصه برنامه نود دیشب ( 16 دی 92)

به گزارش ايسنا،او درباره بي برنامگي‌هايي که به وجود آمد و تيم ملي زير 22 کره جنوبي مجبور شد با گهر دورود بازي کند، گفت: من از مربي آنها عذرخواهي کردم. در پايان بازي دوستانه اول از او خداحافظي کردم و گفتم که امکان دارد بازي بعد ما مقابل شما نباشيم. سرمربي کره شوکه شده بود. در واقع اين کار بي‌احترامي به آنها بود.

منصوريان در بخش ديگري از صحبت‌هايش از توصيه‌هايي که به پيام صادقيان انجام داده، گفت: من به اين بازيکن گفتم که چنين مشکلاتي را داري و بعد از پخش برنامه شما در هفته‌ گذشته با او صحبت کردم. البته در يک هفته‌ گذشته هجمه‌اي عليه او به وجود آمد، اما کسي نبايد به اين بچه حمله کند. او سرمايه تيم ملي است و فقط بيست و يک و نيم سال دارد.

اما بحث جالب از آنجا شروع شد که فردوسي‌پور با استناد به صحبت يکي از مسئولان هتل محل اقامت تيم ملي زير 22 سال در کيش به مساله قليان کشيدن چند بازيکن اين تيم اشاره کرد. منصوريان در واکنش به اين موضوع گفت: اصلا چنين مساله‌اي نبوده است. ما در آنجا عين يک خانواده بوديم. وظيفه ما است که مراقب بازيکنان باشيم. من هميشه به بازيکنان گفته‌ام که آرم جمهوري اسلامي روي پيراهنتان است.

پس از اين، قاسمي مسئول رستوران هتل محل اقامت تيم ملي روي خط آمد و گفت: معمولا از ساعت يازده به بعد هفت- هشت بازيکن به همراه پزشک و آناليزور تيم درخواست قليان مي‌کردند. آنها حتي قبض اين گروه را پرداخت نکرده‌اند. من مي‌توانم عکس‌هاي مربوط به اين مساله را براي برنامه شما ايميل کنم.

سرمربي سابق تيم زير 22 سال که بار اول اين موضوع را انکار کرده بود و در واکنش به صحبت‌هاي قاسمي گفته بود بعيد مي‌دانم پزشک ما چنين کاري را کرده باشد، چرا که او خودش افسر مبارزه با دوپينگ است، پس از دقايقي با برنامه تماس گرفت و گفت: من تحقيق کرده‌ام . متاسفانه در گروه ما سه، چهار نفر از بيرون آمده بودند. خطا از سوي يکي، دو نفر صورت گرفته است. من نمي‌خواهم انکار کنم. بايد قبول کنيم که مديريت بيشتري بايد صورت مي‌گرفت. من عذرخواهي مي‌کنم. در کادر هم يکي، دو نفر بوده‌اند که من آنها را از خودمان جدا مي‌کنم.

اين اتفاق در حالي افتاد که در اواخر برنامه فردوسي‌پور اعلام کرد يکي، دو نفر با اين مسئول هتل تماس گرفته‌اند و يک و نيم ميليون توماني که بابت آن قبض‌ها بدهي وجود داشت را فورا به حسابش ريخته‌اند تا مبادا عکس‌ها را براي «90» بفرستد.

بررسي مسائل اخير مربوط به باشگاه استقلال بحث بعدي برنامه بود که فتح‌الله‌زاده روي خط آمد.

مديرعامل باشگاه استقلال درباره رفتن پژمان منتظري ، گفت: من هفت‌ – هشت سال پيش که به فوتبال برگشتم به همراه مديران ديگر گله داشتيم که پيشنهاد بالاي ساير تيم‌ها به بازيکنان ما باعث به وجود آمدن بي‌نظمي در فوتبال ما مي‌شود. در آن زمان مسئولان را متقاعد کرديم که کف قرارداد سه ساله باشد، اما متاسفانه الان دوباره به نقطه اول بازگشته‌ايم. اين قراردادهاي يک ساله مشکلاتي را براي باشگاه و بازيکن ايجاد مي‌کند.

او ادامه داد: ابتداي فصل منتظري به من گفت که از يک تيم چيني پيشنهاد دارد. پيشنهادش دو ميليون و 200 هزار دلار بود. من به او گفتم که به راحتي نمي‌توانيم تو را از دست بدهيم. منتظري گفت “من بيشتر از نيم فصل نمي‌توانم در استقلال بمانم.” من هم به او قول دادم که در نيم فصل برود، اما به صورت کتبي در قراردادش چيزي قيد نشد. منتظري به همان حرف شفاهي ما اطمينان کرد و نامه‌اي هم از ما نگرفت. من اخلاقا قول داده بودم و نخواستم آن را زير پا بگذارم. تنها گله‌اي که از منتظري داشتم اين بود که اگر 10 روز پيش به من مي‌گفت مي‌خواهد برود يک مدافع جاي او مي‌گرفتيم.

فتح‌الله‌زاده درباره اين که استقلال چقدر به منتظري پول داده گفت: ما براي ليگ قهرمانان آسيا يک اسپانسر 600 ميليون توماني گرفته بوديم. ابتدا به نکونام گفتيم که پولي که اين اسپانسر به ما مي‌دهد براي شما باشد، اما نکونام قبول نکرد و گفت “شش ماه بعد پول به درد من نمي‌خورد.” بعد از آن ما اين پيشنهاد را به منتظري داديم و او قبول کرد. يک آپارتمان 220 ميليوني هم داشتيم که نصف پولش را به منتظري داديم و در واقع او با حساب پولي که بعدا از اسپانسر باشگاه مي‌گيرد 720 ميليون از ما گرفته و هيچ طلبي از ما نداشت.

مديرعامل باشگاه استقلال در ادامه درباره آخرين وضعيت جواد نکونام صحبت کرد و گفت: نکونام به دفتر من آمد و گفت “يکي ، دو پيشنهاد دارم و مي‌خواهم بروم.” به او گفتم اول بايد با قلعه‌نويي صحبت کنيم بعد همه چيز مشخص شود . تا الان هم با او تسويه حساب نکرده‌ايم و رضايت‌نامه‌اش را هم نداده‌ايم. من تمام تلاشم را مي‌کنم که او در استقلال بماند.

در اين لحظه و تا فاصله‌اي که عوامل برنامه قصد داشتند با جواد نکونام ارتباط تلفني برقرار کنند، فتح‌الله‌زاده از فردوسي‌پور پرسيد در نظر سنجي که گذاشته‌ايد به کدام گزينه راي مي‌دهيد؟ و مجري «90» هم گفت : من مسي را بيشتر دوست دارم، اما امسال رونالدو بهتر بود.

در ادامه هافبک استقلال روي خط آمد و با گلايه از مسئولان اين باشگاه نسبت به جدايي‌اش از اين تيم مسائلي را مطرح کرد.

بخش پاياني برنامه «90» درباره رسيدگي به اظهارات عابديني درباره دو مسئول سازمان ليگ و هم‌چنين يک سرپرست پيشين تيم ملي بود که ابتدا کليپي در برنامه پخش شد. گزيده‌اي از مهم‌ترين صحبت‌هاي اين کليپ بدين شرح است:

عليپور:

در آن جلسه آقاي ابراهيمي به عابديني پيشنهادي داد و روي يک کاغذ A5 يادداشتي نوشت . ابراهيمي در آنجا گفت که من با يک و نيم ميليارد تيم شما را به ليگ برتر مي‌آورم. عابديني کاغذ را در جيبش گذاشت. اين مساله متعلق به سال 89 است.

عزيز محمدي:

زماني که فصل بعد از آن داماش به ليگ برتر آمد، همان آقاي ابراهيمي سرپرست اين تيم شد.

عابديني:

آقايان البرت و صديقي با حضور در اتاق به من گفتند که مي‌توانيم تيم شما را در ليگ حفظ کنيم.

بهروان:

ما نظارت بازي‌ها را بين افراد مختلف به تعداد مساوي تقسيم ‌کرده‌ايم. من در مدتي که با البرت و صديقي کار کرده‌ام جز صداقت و راستي چيزي از آنها نديده‌ام. اگر سندي از اين دو نفر داريد بياوريد و ثابت کنيد.

در ادامه احمد ابراهيمي، سرپرست سابق تيم‌هاي ملي و داماش و نفت تهران و امير عابديني، مديرعامل باشگاه داماش روي خط آمدند که منتخبي از مهم‌ترين صحبت‌هاي آنها را در زير مي‌خوانيد:

ابراهيمي:

آقاي عابديني ادعاي واهي کرده و من گفتم اگر از آن جلسه مستندي داريد بياوريد و پخش کنيد. نکته ديگر که من مستنداتي دارم در رابطه با ادعايي که او مطرح کرده و به برنامه شما مي‌دهم تا آن را براي مردم پخش کنيد و سوم اين که من به خاطر ادعايي که عابديني کرده از او شکايت دارم. هم به مراجع قضايي و هم به فدراسيون فوتبال. صحبتي که من در آن جلسه به عابديني کردم اين بود که شما با مديريت قوي خودتان مي‌توانيد با يک و نيم ميليارد تيم را ببنديد و به ليگ برتر بيايد.

عابديني:

نمي‌دانم آقاي ابراهيمي چه مدارکي دارد. من حتي در اين مدت اسم او را هم نياوردم و سعي کردم که از او مراقبت کنم. شما همين امشب اتفاقات برنامه‌ «90» را مرور کنيد. حواشي که مطرح شد بيانگر اين است که ما در فوتبال دچار مشکل هستيم. من اگر مي خواستم اين بحث را رسانه‌اي کنم همان دو سال پيش مي‌گفتم. صحبت من اين است که در يکي، دو ماه گذشته جريان‌هايي عليه من به پا خواسته‌اند و زماني که من در يکي، دو مساله بودجه فدراسيون و موضوع آقاي کسرايي حرف‌هايي زدم حالا واکنش‌ها دارد مشخص مي‌شود. من هفته‌ قبل گفتم که برخي از مسائل مهم مربوط به فدراسيون وجود دارد که بررسي آنها را به خودشان واگذار مي‌کنم. اما حالا مي‌گويند از امير عابديني فيلم دارند. خب رو کنيد. اين کارها ديگر فرافکني است. من چند بار به نبي تذکر داده‌ام و دوست دارم از آقاي ابراهيمي حفاظت کنم. آن هم به خاطر احترامي که براي خانواده‌اش قائل هستم نه عملکردش. موضوع آقاي ابراهيم به دو سال پيش بر مي‌گردد. احساس من اين است که او چون در نفت بود اتفاقاتي برايش افتاده که در آن جلسه آمد و اين گونه صحبت کرد. من با ابراهيمي در پرسپوليس همکار بوديم. او امين مالي من بود و مشکلي با او نداشتيم، اما چون بحث مسائل خارج از فوتبال به وجود آمد من حساس شدم.

ابراهيمي:

من سال‌هاست که عابديني را مي‌شناسم. او يکي از بهترين مديران فوتبال ماست. همه ما شاگردان او هستيم، اما حرف من فقط اين بود که شما مدير قدرتمندي هستيد و با يک و نيم ميليارد مي‌توانيد تيم را ببنديد و به ليگ برتر بياوريد. من هم سرپرست شما مي شوم.

عابديني:

آقاي بهروان که دارد دفاع مي‌کند شاهد خيلي از مسائل بوده است. به جمله‌اي که ابراهيمي گفت دقت کنيد، من 30 سال با او کار کرده‌ام ، اما وقتي به تيم ديگري رفت بلافاصله پيش من آمد و چنين پيشنهادي مي‌دهد. من شک کردم که چه اتفاقي افتاده است. هر چند ما بدون ابراهيمي به ليگ برتر صعود کرديم. آن هم با هفت امتياز اختلاف. مفهوم اين امر اين است که مي‌شود سالم به ليگ برتر صعود کرد. آقاي فردوسي‌پور! در يک و نيم ماه گذشته اتفاقاتي افتاده و جريان سازي به وجود آمده که در نهايت به احمد ابراهيمي منتج نمي‌شود و من تمام حرفم اين است که اين مسائل را پيگيري کنيد.

در پايان برنامه فردوسي‌پور قصد داشت با يکي از مسئولان باشگاه تراکتورسازي درباره ابقاي مجيد جلالي صحبت کند ، اما نه زيني زاده، نه دلفکار و نه جلالي تلفن خود را جواب نمي دادند و مجري «90» در اين لحظه گفت: فکر مي‌کنم که کامپيوتر خود مجيد جلالي هم به خاطر اين اتفاقات کاملا هنگ کرده است.

نظرسنجي اين هفته‌ «90» درباره بهترين بازيکن جهان در سال 2013 بود که فوتبال دوستان ايراني رونالدو را با راي 53 درصدي خود بهترين بازيکن جهان در اين سال دانستند. ليونل مسي با 38 درصد و فرانک ريبري با 9 درصد در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه