خاوری از فساد بانکی دست برنمی دارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پرونده بیمه ایران فساد عظیمی است، به موضوع فساد جدید بانکی اشاره کرد و گفت: خاوری در این پرونده هم نقش دارد.

خاوری از فساد بانکی دست برنمی دارد

به گزارش جام نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی همچنین درباره فساد بانکی صد میلیون یورویی گفت: از این میزان 71 میلیون یورو با پیگیری‌های به هنگام در حال بازگردانده شدن به بانک است. همچنین 7 میلیون یورویی که به ریال تبدیل شد وثیقه مورد نیاز را دارد. این پرونده زوایای پیچیده و سنگینی دارد. رئیس فراری بانک ملی نیز در این پرونده نقش دارد و این وام به دستور و موافقت او تعلق گرفت ولی این‌که آیا در این مسیر پولی جابجا شده یا خیر باید در مراحل رسیدگی مشخص شود.

وی درباره احتمال رد پای سیاسیون استان هرمزگان در این پرونده گفت: چیز خاصی ندیدیم. این پرونده در سطح ملی مطرح بود. درست است که پول در استان هرمزگان پرداخت شد ولی ربطی به استان ندارد. تمام اسناد در تهران انجام شد ولی به بانک استان حواله شد تا این وام را در این استان دریافت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره متهمان این پرونده گفت: این پرونده چهارده نفر متهم دارد که احضار شدند و وثایق لازم اخذ شد و با قرار آزاد هستند. این که پرونده چطور بررسی شود بر عهده دادسرا است.

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی در ارتباط با این پرونده ممنوع‌الخروج شدند؟ تصریح کرد: تعدادی ممنوع‌الخروج شدند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شرکت در استان هرمزگان فعال بود گفت: این شرکت در استان و خارج از کشور فعال بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به خبرنگاری که می‌گفت به نظر می‌رسد فساد اقتصادی در کشور در حال نهادینه شدن است؟، گفت: ما تلاش داریم نهادینه نشود. برخی مسیرها که طی شده این نگرانی را به وجود آورده که نهادینه شود. باید تمام همت خود را معطوف کنیم که نهادینه نشود. این‌که چطور باید با این فساد مبارزه کرد، مقام معظم رهبری فرمودند که باید همه نظام، قوا، ارکان نظام و دستگاه‌های مختلف دور هم جمع شده، هم انگیزه و همراه و هم فکر شوند تا به نتیجه برسد. اگر این حرکت آنچنان که باید اتفاق نیفتد ما بخشی از این مبارزه هستیم و چندان توفیق نخواهیم داشت. اگر صد درصد هم تلاش کنیم وقتی سایر بخش‌ها همراه نباشد مؤثر نخواهد بود. باید مبارزه با فساد همه‌جانبه و فراگیر باشد. دست‌اندرکاران باید در روال خود بر رعایت انضباط قانونی تأکید کنند. اگر این اتفاق بیفتد فساد ریشه‌کن خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر گــهــر

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه