Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

خانم ها از این مواد غذایی غافل نشوند

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۲۳ مرداد
بازديد : 461

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد   خانم ها از این مواد غذایی غافل نشوند صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

gahar23mordad96 9 خانم ها از این مواد غذایی غافل نشوند

بیشتر نیازهای تغذیه ای بین زنان و مردان مشترک است. اما زنان بدن های پیچیده تر و نیاز های متفاوت تری دارند.

بانوان بیشتر دستخوش تغییرات هورمونی هستند، بیشتر از مردان امکان افسرده شدن دارند، در طول زندگی با یائسگی و تغییرات ناشی از آن روبرو می شوند و در صورتی که بچه دار شوند بدنشان نیازهای به کل متفاوتی خواهد داشت.

موارد زیر غذاهای مفید برای بانوان هستند که خانم ها باید در رژیم روزانه شان بگنجانند.

 

۱ ) غذای دریایی

غذاهای دریایی مثل ماهی های غنی و میگو سرشار از پروتئین و کم کالری هستند. می توانند احساس سیری دراز مدت در خانم ها ایجاد کرده و پوست و مو را هم تقویت می کنند.

غذای دریایی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این مواد به عملکرد قلب و مغز کمک می کنند، سلامت چشم ها را به همراه دارند، از احساس ناخوش آیند دوران یائسگی و دوره های ماهیانه جلوگیری می کنند و همچنین برای مادران شیرده و در دوران بارداری بسیار مفید هستند.

بخوانید :   قرص نورتریپتیلین + موارد مصرف و عوارض نورتریپتیلین

 

۲ ) تخم کتان

تخم کتان یکی از غذاهای مفید برای خانمها است، چرا که خواص شگفت انگیزی در جلوگیری از سرطان ها به خصوص سرطان سینه دارد.

تخم کتان را به شیک یا اسموتی خود اضافه کنید، از آن در پخت شیرینی و مافین استفاده کنید یا آن را در سس ساندویچ و سالاد به کار ببرید.

تخم کتان شما را از شر یبوست راحت می کند و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

 

۳ ) سبزیجات با برگ های سبز تیره

سبزیجات تیره رنگ از آن دسته از غذا های مفید برای زنان هستند که همه جور خواصی دارند.

مهم ترین آن ها مقدار زیاد کلسیم موجود در آن که برای جلوگیری از پوکی استخوان در خانم ها بسیار واجب است.

این سبزیجات همچنان سرشار از ویتامین K، فولات، آهن، آنتی اکسیدان و فیبر هستند.

 

۴ ) بادام زمینی

بادام زمینی منبع بسیار غنی از پروتئین گیاهی است.

بادام زمینی سرشار از چربی های خوب و فیبر است. این دانه از غذاهای مفید برای زنان است چرا که از بیماری های قلبی و عروقی که یکی از شایع ترین علل مرگ و میر بانوان است جلوگیری می کند.

 

۵ ) مارچوبه

مارچوبه یکی دیگر از گیاهان سبز و از غذاهای مفید برای زنان معرفی می شود، چرا که سرشار از فولات ( فولیک اسید ) بوده که برای رشد سلول ها و بالغ شدن جنین لازم است. همچنین از کم خونی جلوگیری می کند.

بخوانید :   تنگی نفس در بارداری چه علتی دارد؟

مارچوبه همچنین با دفع آب اضافی بدن نفخ را از بین برده، به هضم بهترغذا کمک می کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي