حقیقتی درباره سرطان زا بودن دکل های مخابراتی

دکل های مخابراتی

دکل هاب مخابراتی و نصب آن در اطراف ساختمان های مسکونی و یا مدارس ابتدائی یکی از عواملی است که می توان تحریک سرطان را افزایش دهد. عدم نصب این دکل ها در مناطق یاد شده بهترین روش برای حفظ سلامت مردم است.

حقیقتی درباره سرطان زا بودن دکل های مخابراتی

صحت و سقم سرطان زا بودن دکل های مخابراتی

دکتر اورنگ ایلامی در نخستین نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان طی سالجاری با اشاره به اجرای کانون سلامت محلات به صورت پایلوت در 2 نقطه از شهر یاسوج، اظهارکرد: این طرح با همکاری ادارات در دو منطقه شهرک امام حسین(ع) و سالم آباد شهر یاسوج اجرا می شود.

وی با تاکید بر همکاری ادارات در ارتقاء سلامت مردم افزود: در جهت اجرای طرح کانون سلامت محلات، جلسات توانمندسازی مسئولین بین بخشی و اعضای تیم سلامت تشکیل و همچنین کارگاه آموزشی مطالعات کیفی برگزار و آموزش های لازم به صورت آبشاری به سایر خوشه ها انتقال داده می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اهداف اجرای این طرح را وجود ساکنینی با خودکارآمدی و عزت نفس بالا، بهره وری از سرمایه اجتماعی جهت شناسایی مشکلات و حل آن ها با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های موجود در منطقه، افزایش سواد سلامت و توانمندی مردم محله سالم آباد و شهرک امام حسین(ع) عنوان کرد .

ایلامی همچنین اشاره ای به راه اندازی اتاق های پیش سرد در کشتارگاه های استان با هدف از بین بردن برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام در دمای کمتر از 4 درجه داشت و خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی استان ظرف 6 ماه آینده مطالعات لازم در این زمینه را انجام و این مهم را در کشتارگاه های دام استان به صورت الزام به اجرا درآورند .

وی در خصوص جمع آوری آنتن های مخابراتی در اطراف مدارس استان تصریح کرد: مطالعه در خصوص نصب آنتن های مخابراتی انجام شده به طوری که با همکاری مخابرات استان امکان تغییر دکل های مخابراتی موجود در مدارس به مکان های دیگر با شرایط استاندارد انتقال داده شوند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان، اثرات بر انواع سرطانها و داشتن پرتوها، باید آنتن های مخابراتی از اطراف مدارس جمع آوری شوند.

ایلامی عنوان کرد: براساس مطالعات انجام شده در آپارتمانها و مناطق مسکونی که در محدوده این آنتن ها قرار دارند، تومورهای مغزی چندین برابر بیشتر از سایر نقاط است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه