حقوق رئیس‌ جمهور چقدر است؟

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 25 آذر

بحث حقوق امروزه یکی از موارد اصلی تعیین اعتبار مالی در همه جوامع محسوب می‌شود که این موضوع در مورد اشخاص مسئول در هر کشور از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است.

بحث حقوق امروزه یکی از موارد اصلی تعیین اعتبار مالی در همه جوامع محسوب می‌شود که این موضوع در مورد اشخاص مسئول در هر کشور از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است.

تعیین حقوق رئیس‌جمهور و وزرا در هر کشوری بر اساس قانون آن کشور تعیین می شود، در کشور ما هم این موضوع از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

به همین منظور محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس‌جمهور درباره میزان حقوق رئیس‌جمهور و وزرا گفت: دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم ، عضو هیات علمی دانشگاه هستند و از نظر مرتبه علمی استاد تمام محسوب می‌شوند به همین علت ایشان صرفا حقوق استادی خود را دریافت می‌کنند و از تاکنون حقوقی از ریاست جمهوری دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: عدد درج شده در مورد میزان حقوق رئیس‌جمهور را در ذهن ندارم و خود من هم به عنوان معاون رئیس‌جمهور صرفا حقوق عضویت هیات علمی دانشگاه خود را دریافت می‌کنم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره حقوق معاونان وزرا اینگونه پاسخ داد: اگر منظور شما از بالا بودن میزان حقوق دریافتی معاونین وزرا این است که آنها حقوق بالا دریافت می‌کنند باید بگویم منظورتان مربوط به جریان مسئولیت معاونین وزرا در شرکت‌ها است که حقوق آنها براساس مجامع شرکت‌های مربوطه تعیین می‌شود زیرا مجمع شرکت‌ها تصمیم‌گیرنده درباره میزان و نحوه پرداخت حقوق آنهاست.

وی ادامه داد: بر همین اساس میزان حقوق معاونان طبق مقررات شرکت‌ها دارای ضرایب خاص خودشان است.

سخنگوی دولت افزود: برخی از معاونت‌ها، سازمان هستند، مثل سازمان گسترش که ورودی منابع مالی آنها مانند وزارتخانه‌ها براساس اعداد و ارقام محدود نیست، بنابراین آنها می‌توانند از منابع خود استفاده کنند.

معاون راهبردی رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بازنگری و نظارت بر بحث حقوق معاونان وزرا گفت: قطعا در صورت وجود موارد مشکوک بازنگری به مرحله اجرا گذاشته می‌شود به طوری که در مورد بحث پرداخت حقوق باید بگویم دیوان محاسبات هر ساله براساس ملاحظات خود و سازمان بازرسی کل کشور و حتی حوزه نظارتی خود دولت، پس از بررسی‌های لازم با هرگونه تخلفی در خصوص میزان پرداخت حقوق به معاونان وزرا برخورد می‌کند.

منبع:خبرنگاران جوان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي