روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

اینکه روش هایی را بدانیم که در شبکه های اجتماعی هک نشویم بسیار مهم است. اینستاگرام از جمله محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. گهر در این بخش روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را شرح می دهد.

روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

اگر از کاربران اینستاگرام هستید و به امنیت خود اهمیت می‌دهید و نگران هک شدن یا لو رفتن پسورد اینستاگرام خود هستید خبر خوش این که این سرویس ویژگی Two-Factor Authentication را اضافه کرده تا هیچکس به جز شما نتواند به حسابتان دسترسی پیدا کند.

جلوگیری از هک اینستاگرام

  • از رمز عبور قدرتمند استفاده کنید. بهتر است تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک ، اعداد و کاراکترهای خاص باشد.
  • از رمز عبور یکسان برای اکانت های مختلف استفاده نکنید.
  • با اینکار مشکل امنیتی یکی از آنها همه آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  • در بازه های زمانی منظم ( برای مثال ماهانه ) اقدام به تغییر رمز عبور خود نمایید.
  • رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهید.
  • مطمئن باشید که ایمیل معرفی شده برای اکانت اینستاگرام امن است.
  • در صورتی که از اکانت اینستاگرام خود بصورت مداوم استفاده نمی کنید پس از اتمام کار از آن خارج شوید.
  • از عمل ذخیره شدن اطلاعات ورود به اکانت اینستاگرام در مرورگرها جلوگیری کنید.
  • از درج شماره تماس و ایمیل خود در صفحه اینستاگرام خود اجتناب نمایید.

توصیه های عمومی برای جلوگیری از هک اینستاگرام

  • بسته نصبی و آپدیت اینستاگرام را تنها و تنها از منبع اصلی آن دریافت و انجام دهید.
  • از برنامه های مکمل اینستاگرام مانند ذخیره ویدئو ها ، افزایش فالوور ، افزایش لایک و … استفاده نکنید.
  • اگر می توانید حالت Private Mode ( حالت محرمانه ) را فعال کنید.
  • برنامه را به محض انتشار نسخه جدید بروزرسانی نمایید.
  • از اینترنت امن استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله جلوگیری از هک وای فای را مطالعه کنید.
  • سعی کنید اکانت خود را از طریق Switch to Business Profile به اکانت رسمی تغییر دهید.
  • اینکار برای اثبات حق مالکیت در صورت مخاطرات امنیتی و بازپس گیری صفحه می تواند موثر باشد.
  • در تامین امنیت گوشی مورد استفاده خود کوشا باشید. مانند رمزگذاری و استفاده از آنتی ویروس و …

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

ورود دو مرحله‌ای یا Two-Factor Authentication هنگام ورود از کاربر تقاضا می‌کند به جز پسورد کدی که به شماره موبایل او پیامک شده را نیز وارد کند. به این ترتیب حتی اگر فردی به پسورد شما دسترسی داشته باشد باید حتماً توانایی خواندن پیامک‌های شما را نیز داشته باشد تا بتواند به اکانت اینستاگرام شما وارد شود.این ویژگی که مدت‌هاست کاربران اینستاگرام منتظرش بودند به تازگی توسط اینستاگرام تأیید شده و به مرور زمان برای تمامی کاربران فعال خواهد شد.

برای کاربران عادی شاید افزوده شدن یک مرحله دیگر به فرآیند ورود خسته‌کننده و مزاحم به نظر برسد اما از آن‌جا که این روزها اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی هویت مجازی شما محسوب می‌شود دسترسی هکرها و فرصت‌طلبان به اکانت شما می‌تواند طبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

این تغییر اینستاگرام مدت کوتاهی پس از افزودن ویژگی‌های استفاده همزمان از چند اکانت و نمایش تعداد تماشای ویدئوها افزوده شده و به نظر می‌رسد اینستاگرام سخت مشغول کار بر روی سرویس خود و افزودن ویژگی‌های جدید است.

چه کارهایی امنیت و پایداری اکانت من در اینستاگرام را تضمین می‌کند؟

برخلاف نرم افزارهای پیام رسان که برای عضویت فقط نیاز به شماره تلفن همراه شما دارند، در اینستاگرام باید ایمیل خود را وارد نمایید و توسط این ایمیل منحصر به فرد خود قادر خواهید بود ثبت‌نام خود را انجام دهید. البته برای ورود های بعدی می‌توانید نام کاربری اکانت اینستاگرام و رمزعبوری خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که بعد از ساخت نام کاربری حتماً ایمیل خود را تایید (Verify) نمایید. چرا که این ایمیل تایید شده نقش حیاتی را در شرایط اضطراری برای اکانت اینستاگرام شما خواهد داشت. البته توصیه می‌شود که شماره موبایل خود را نیز به برنامه ارائه دهید چون در برخی مواقع از طریق این شماره موبایل اینستاگرام شما را احراز هویت و شناسایی می‌کند. در صورت تغییرشماره موبایل یا ایمیل خود، حتماً اطلاعات جدید را در اینستاگرام خود وارد و آن را بروز نگه دارید. این ایمیل برای مکاتبات بعدی شما و اینستاگرام است. ضمن این که ارسال اطلاعات خاص و یا درخواست فراموشی رمز عبور اینستاگرام و اطلاعاتی از این قبیل، از طریق همین ایمیل وارد شده توسط شما قابل انجام است، به همین دلیل همواره از صحت ایمیل و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام شما قابلیت استفاده از چند اکانت (حداکثر ۵ اکانت) در یک برنامه را دارید. این قابلیت برای کاربرانی که هم دارای صفحات رسمی کسب و کار، و هم دارای صفحات شخصی هستند بسیار مفید خواهد بود. اما توجه داشته باشید که برای ساخت چند اکانت به هیچ وجه از یک ایمیل و شماره موبایل استفاده نکنید. چرا که اینستاگرام توانایی تشخیص اکانت‌های متفاوت تنظیم شده بر روی یک ایمیل را ندارد و شما دچار مشکل خواهید شد. پس برای هر اکانت خود ایمیل مجزا و منحصر به فرد قرار دهید. البته خصوصی یا عمومی بودن صفحه تاثیری بر روی هک شدن شما ندارد ولی صفحات شخصی برای حفظ حریم خصوصی می‌توانند از قابلیت خصوصی کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنند.

علاقه بسیار ایرانی‌ها برای افزایش فالور اینستاگرام و داستان غم‌انگیز هک شدن

این روزها در نظر مردم تعداد فالور (Follower) نشان دهنده محبوبیت و یا اعتبار صفحه اینستاگرام است و این در جامعه القا شده که افراد مشهور و معروف مساوی با فالورهای فراوان است! این تب آنچنان فراگیر شده که برای افزایش فالور کاربران با هزینه‌های بالا اقدام به خرید و فروش اکانت‌های دیگران می‌کنند و حتی ده‌ها میلیون تومان برای خرید صفحات با فالورهای بالا هزینه می‌کنند. با توجه به نوع ساختار اینستاگرام و اجازه دسترسی به اکانت شما توسط نرم‌افزارهای واسطه، به سرعت برنامه‌هایی برای افزایش فالور ابداع و ساخته شد. با توجه به آمار بالای کاربران ایرانی شاهد ظهور انواع و اقسام برنامه‌های فالور بگیر ایرانی نیز هستیم. اساس کار این برنامه‌ها به این گونه است که اطلاعات کاربری اینستاگرام و اجازه دسترسی به اکانت را به این برنامه می‌دهید و شما با فالو کردن کاربر دیگری سکه‌های مجازی در برنامه به دست می‌آورید که با استفاده از همین سکه‌ها می‌توانید برای خود نیز فالور بگیرید یا درخواست کنید. تا این جای کار این فرآیند منطقی به نظر می‌رسد اما دقیقاً مشکل کجاست؟ (به تصویر زیر نگاه کنید)

همان طور که می‌بینید این برنامه برای کارکرد خود نیاز به ورود به حساب کاربری شما در Instagram دارد و از شما درخواست نام کاربری و رمز عبور می‌نماید. ورود نام کاربری و رمزعبور همانا و دریافت این اطلاعات شخصی شما توسط سازنده و استفاده از اکانت شما همانا! اغلب این برنامه‌های افزایش فالور اینستاگرام بسیار زیرکانه و دقیقاً همانند صفحه ورود در وبسایت رسمی اینستاگرام طراحی شده‌اند. به طوری که حتی افراد حرفه‌ای نیز توانایی تشخیص این صفحات تقلبی (Fake Page) را ندارند. یکی از مهمترین وجه تمایز این صفحات ساختگی با صفحه اصلی آدرس آن است و باید حتماً با آدرس Instagram.com شروع شده باشد و در غیر این صورت آن صفحه حتماً ساختگی و غیر رسمی است و قصد هک کردن و به دست آوردن اطلاعات ورود شما را دارد. در عکس فوق نیز آدرس مخفی شده تا کاربر متوجه این موضوع نشود. برنامه نویسان و هکرهای این گونه نرم افزارها اغلب به صورت واضح اقدام به نفوذ در اکانت شما نمی‌کنند و به نوعی قربانی‌های خود را دست چین می‌کنند. برای مثال کاربری که دارای ۲۵۰۰۰ فالور می‌باشد طعمه خوبی برای آنها به شمار می‌آید که البته نتیجه چیزی نیست جز فروش اکانت شما و قطع دسترسی شما به اکانت که همان هک شدن می‌باشد. پس همواره در استفاده از این نرم افزارها بسیار محتاط عمل کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه