جزئیات حادثه تلخ مرگ یک جوان در دریای خزر / عکس

10 گرفتار شده در آب‌های مواج که برای نجات خود دست و پا می‌زدند باور نداشتند سرنوشتی شوم در این سفر تفریحی به کمین آن‌ها نشسته است.

 

در همان لحظات نخست حادثه، پلیس و تیم غریق نجات توانستند 4 پسر جوان را از مرگ حتمی نجات دهند. اجساد 4 جوان دیگر نیز از آب بیرون کشیده شد اما جست‌وجوی 2 جسد دیگر تیم‌های عملیاتی را به دردسر انداخت.این 6 قربانی و 4 نجات یافته برخلاف فرضیات اولیه که تصور می‌شد در قالب اردوی دانش‌آموزی بودند از سوی هیات محله‌شان در حیدرآباد کرج برای اردوی تفریحی به سواحل شمالی رفته که قربانی امواج خروشان دریای خزر شدند.
صمدیان فرماندار شهرستان نور درباره غرق‌شدگی 6 نفر از اعضای هیات کبوتران که از حیدرآباد کرج به سواحل شهرک پزشکان ایزدشهر واقع در 15 کیلومتری نور رفته بودند، به شوک گفت: حوالی ساعت 2 بعدازظهر سه‌شنبه 11 تیرماه امسال گروهی از اعضای این هیات با دو اتوبوس وارد سواحل شهرک پزشکان ایزدشهر شدند. این مسافران نزدیک به 80 مرد و پسر بودند که با رسیدن به ساحل و استراحت کوتاهی ساعت 5/7 عصر حدود 30 نفر از آنان بعد از تمام شدن ساعت طرح دریا برای شنا کردن خود را به آب زدند.
وی در ادامه افزود: هنوز دقایقی از شنای پسران 16 تا 20 ساله نگذشته بود که ناگهان موج بلندی زیرپایشان را خالی کرد. در این هیاهو و در جدال با امواج خروشان دریا عده‌ای توانستند با کمک نجات غریق‌های مستقر در ساحل و پلیس نجات یابند.
صمدیان در ادامه افزود: اگرچه پلیس و نجات غریق به این گروه هشدارهای لازم را مبنی بر تمام شدن ساعت طرح دریا و توفانی شدن آن داده بودند ولی آن‌ها بدون توجه به این هشدارها دسته‌جمعی به آب دریا زده تا این‌که یک توفان ناگهانی حادثه تلخی را در ساحل رقم زد.وی گفت: در این حادثه 10 پسر از اعضای هیات کبوتران دچار سانحه شدند که با مرگ 4 جوان دو نفر از غرق‌شدگان میان امواج دریا ناپدید شدند.

جزئیات حادثه تلخ مرگ یک جوان در دریای خزر / عکس
یاشار معینیان یکی از همراهان این قربانیان خودش نیز جزو غرق‌شدگان بوده که پس از عملیات نجات به بیمارستان نور منتقل شده بود، در بخش اورژانس بیمارستان به خبرنگار شوک گفت: ما برای اردو از طرف مدرسه نیامده بودیم. هیات کبوتران از اعضای هیات پول جمع کردند که آن‌ها را برای تفریح به سواحل شمالی بیاورند. البته عده‌ای از بچه‌های گروه جزو هیات نبودند و تنها در اردوی ما ثبت‌نام کرده بودند.
وقتی برای شنا داخل آب رفتیم دریا آرام بود به همین خاطر عده‌ای از بچه‌ها از ساحل دریا دورتر شدند. من دیدم ناگهان موج بلندی آمد، دوستم در حال غرق شدن بود می‌خواستم برای نجاتش بروم که پلیس غریق نجات من را از آب بیرون کشید.
معینیان در حالی که از این حادثه بسیار ترسیده بود گفت: همه بچه‌های گروه شنا بلد بودند. آب دریا آرام بود و تنها باد ملایمی به ساحل می‌زد. ما نمی‌دانستیم که یک توفان ناگهانی تنها در چند ثانیه می‌تواند شناگرها را غرق کند.بنا به این گزارش درحالی که تصور می‌شد این تیم جوان از طریق اردوی مدرسه به سواحل شمالی رفته باشند پس از بررسی‌های لازم مشخص شد هیچ اردویی از سوی مدرسه در کار نبوده و آن‌ها از طریق هیات محله‌شان به اردو آمده بودند.
پاسخ عجیب 
وقتی خبرنگار شوک با محمد کردمبین یکی از رؤسای کاروان تماس گرفت تا از جزییات این اردوی مرگبار و اسامی قربانیان و حادثه‌دیدگاه اطلاعاتی بگیرد نه تنها پاسخگویی نکرد بلکه با مزاحم خواندن خبرنگاران تماس را قطع کرد.
اسامی حادثه‌دیدگان 
بررسی‌های خبرنگاران شوک در شاخه دیگری برای یافتن اسامی غرق‌شدگان نتیجه داد.دو دانش‌آموز حسن رنجبر آزاد و محمد قربانی 16 و 17 ساله به همراه دو جوان 24 ساله که رحیم زمانی و میلاد شیرازی نام دارند 4 قربانی‌ای بودند که اجسادشان از آب بیرون کشیده شده است.دو قربانی دیگر حسین رنجبر آزاد و رضا پاشایی هستند که اجسادشان هنوز سرگردان آب‌های دریای خزر است.خبرنگار شوک گزارش داد که 4 نجات یافته حمید غفارنژاد، یاشار معینیان، احسان غلامی و امید تاجیک هستند که در بیمارستان امام خمینی (ره) نور بستری شده و وضعیت آنان خوب است.

 

منبع: شبکه ایران

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه