جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 12 اسفند

روسیه به تمام مدال آوران المپیک زمستانی سوچی جوایز خوبی را از سوی دولت به آنها اهدا می‌کند.

جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا, پورتال خبری فرهنگی گهر

علاوه بر جوایز ۱۲۰۰۰۰ دلاری به کسانی که مدال طلا کسب کرده اند ، یک مرسدنس بنز بسیار جدید هم می دهد.مثلا به “جولیا لیپیت اسکوا” که هنوز هم به سن قانونی برای رانندگی نرسیده است و مدال طلا در این مسابقات گرفته است یک مرسدنس بنز کلاس GL SUV می دهد و به برندگان مدال نقره ۷۶,۰۰۰ دلار و مرسدس بنز کلاس ML و به مدال آوران برنز ۵۲,۰۰۰ دلار و یک مرسدنس بنز کلاس GLK می دهد.

جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا, پورتال خبری فرهنگی گهر

در نهایت فدراسیون المپیک روسیه ۴۵ دستگاه خودرو مرسدس بنز را به ۱۳ مدال آور طلا، ۱۱ مدال آور نقره و ۹ مدال آور برنز اهدا کرد. در مجموع ۴۵ خودروی مرسدس در میان مدال آورندگان از سوی فدراسیون المپیک روسیه توزیع گردید و روسیه در این مسابقات سوچی با مجموع ۳۳ مدال شامل ۱۳ مدال طلا پیشرو می باشد .این اتومبیل ها که توسط بنیاد المپیک روسی تهیه شده است ، توسط بازرگانان روسی در سال ۲۰۰۵ ارائه شده بود. ورزشکاران روسیه که موفق به کسب مدال در بازی های لندن ۲۰۱۲ شده بودند هم اتومبیل های شخصی دریافت کردند.

کمیته المپیک ایالات متحده به برندگان خود به ترتیب به مدال آوران طلا  $۲۵,۰۰۰ و نقره $۱۵,۰۰۰ و به مدال آوران برنز ۱۰.۰۰۰ دلار می پردازد. قزاقستان نرخ پرداخت ۲۵۰۰۰۰ دلاری را به مدال آوران  طلا وعده داده است ، اما حدود ۲۰ سال است که مدال طلا در المپیک زمستانی از سوی ورزشکاران این کشور دریافت نشده است.

“داریو کولوگنا” از کشور سوئیس موفق به کسب دو مدال طلا در اسکی صحرانوردی شده است و یک تندیس خوک به نام سوچی از سوی کشورش به او اهدا شد.

 

منبع: سیمرغ

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي