ثبت نام کد اقتصادی جدید

ثبت نام کد اقتصادی جدید

ثبت نام کد اقتصادی جدید

هر شرکت و یا موسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس آن صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده بدهد و جهت اخذ کد اقتصادی اقدام کند. کد اقتصادی شماره ای است 12 رقمی که برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند، وضع شده است. این کد جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی استفاده می شود.بر این اساس، مطابق قانون مالیاتی تصویب شده،تمامی شرکت های ثبت شده ملزم به اخذ کد اقتصادی می باشند.

کد اقتصادی جدید و کد اقتصادی قدیم

تعریف:

در اطلاعیه ای سازمان امور مالیاتی و گمرک اعلام کردند: جهت توسعه خدمات الکترونیکی و در جهت اجرای طرح جامع مالیاتی و گمرک، جهت تشویق و توسعه خوداظهاری نسبت به ثبت نام الکترونیکی و  اخذ کد اقتصادی به منظور تسهیل انجام  امورات مالیاتی و بهره‌مندی از تسهیلات مالیاتی نسبت به ثبت نام جامع الکترونیکی اقدام شود.

ثبت‌نام جهت دریافت شماه اقتصادی جدید؛ برای کلیه مؤدیان حقوقی اجباری است، زیرا این کد” کد اقتصادی جدید” جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی کشور خواهد شود.

این کد با کد 12 رقمی که  در حال حاضر طی تشکیل پرونده و تعیین حوزه  توسط اداره امور مالیاتی صادر می شود؛ متفاوت است.

جهت دریافت کد اقتصادی جدید؛ حتما بایستی تشکیل پرونده در دارایی انجام شده باشد سپس از طریق ثبت نام سیستمی طی سه مرحله بایستی نسبت به اخذ  کد جدید اقدام شود.

مراحل اخذ کد اقتصادی جدید:

1) ثبت نام اولیه  2) اخذ بسته نام کاربری و کلمه عبور  3) ثبت نام نهایی

  • در تمامی مراحل جهت جلوگیری از بروز مشکل بایستی تمامی اطلاعات صحیح و مطابق با وافع باشد.

تفاوت کداقتصادی قدیم وجدید:

هر دو کد، 12رقمی هستند و هر دو هم از اداره دارایی صادر میشود. در واقع با کد اقتصادی قدیم؛ تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی انجام میشود. کد اقتصادی جدید متناسب و مطابق با سیستم جامع مالیاتی جدید طراحی شده است اما در حال حاضر کدی صادر نشده و فقط ثبت نام انجام شده و کد رهگیری ثبت نام ارایه میشود.

* موارد کاربرد کد اقتصادی جدید:

– پیش نیاز ارایه اظهارنامه مالیاتی

– اخذ کارت بازرگانی

 – اخذ گواهی ارزش افزوده

 – با توجه به اینکه  اظهارنامه هاي موديان مالياتي صرفا به صورت الکترونيکي قابل ارایه است، موديان جهت مراجعه به سامانه عمليات الکترونيکي مالياتي نسبت به ارایه اظهارنامه هاي مالياتي به کد اقتصادی جدید نیاز دارند؛ در صورت عدم اقدام جهت اخذ کد اقتصادی جدید، اطلاعات اظهارنامه توسط سيستم پذیرش نخواهد شد و همچنین امکان پرداخت ماليات به صورت الکترونيکي توسط موديان وجود نخواهد داشت.

– طبق برنامه‌ریزی انجام شده کلیه فعالان اقتصادی که در تجارت خارجی با گمرک جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارند (صاحبان کالا، حق‌العمل‌کاران گمرکی و…) لازم است شماره اقتصادی جدید را به همراه کد اقتصادی قدیم دریافت نمایند.

پس به طور کلی مراحل دریافت کد اقتصادی جدید به 3 قسمت زیر تقسیم می شود :

مرحله 1) پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید

مرحله 2) اخذ اطلاعات کاربری

مرحله 3) ثبت نام نهایی

هزینه انجام هر یک از مراحل فوق الذکر توسط مجموعه نخستین ثبت 200 هزار تومان می باشد که در صورت نیاز می توانید از طریق فرم های زیر جهت انجام هر یک از مراحل بالا ثبت نام نمایید. سپس از طریق مجموعه با شما تماس گرفته شده و پرونده شما به صورت خودکار در روال انجام قرار می گیرد.

هزینه انجام هر 3 مرحله فوق به صورت کامل در یک پکیج با احتساب تخفیف ویژه 550 هزار تومان می باشد. این پکیج برای افرادی که تاکنون برای اخذ کد اقتصادی اقدام ننموده اند مناسب می باشد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه