تپل ها بخوانند

تاريخ : 20 دی

نتایج یک مطالعه در انستیتو تغذیه و صنایع غذایی کشور نشان می دهد که چاقییکی از عوامل خطر مهم در افسردگی است. در این مطالعه تاکید شده است که برای پیشگیری و درمان افسردگی به پیشگیری و درمان چاقی هم باید توجه شود.

تپل ها بخوانند, پورتال خبری فرهنگی گهر

نتایج این پژوهش نشان می دهد که افسردگی در افراد چاق بیش از دو برابر افراد با وزن متناسب است و خطر بروز افسردگی شدید در افراد چاق ۲.۳ برابر خطر بروز افسردگی در افراد با وزن متناسب است.
بر اساس این پ‍ژوهش، نوع چاقی هم در میزان افسردگی موثر است به این ترتیب که چاقی شدید، خطر بروز افسردگی شدید را سه برابر بیشتر می کند.

این مطالعه بر روی ۶۰ زن و مرد با نمایه توده بدنی بالای ۲۵ و ۶۰ زن و مرد با نمایه توده بدنی کمتر از ۲۵ و با هدف تعیین تاثیر چاقی به عنوان یکی از عوامل خطر در ابتلا به اختلالات خلقی از جمله افسردگی انجام گرفت. نمایه توده بدنی اگر کمتر از ۱۸.۵ باشد، نشان دهنده لاغری مفرط است. بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ نشانه وزن طبیعی، بین ۲۵ و ۲۹.۹ اضافه وزن و بیشتر از ۳۰ چاقی را نشان می دهد.

نتایج این مطالعه تحت عنوان «بررسی رابطه نمایه توده بدن با افسردگی» در چهارمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران (۱۳ تا ۱۵ آذرماه ۹۲) اعلام شد.

منبع: ایرنا
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي