تقلب سامسونگ در نتایج بنچمارک‌ها؛ این‌بار گلکسی نوت 3!

پیش از این اگر خاطرتان باشد گزارش‌هایی از تقلب سامسونگ و دستکاری در نتایج بنچمارک گلکسی اس ۴ منتشر شده بود حالا و با عرضه گلکسی نوت ۳، ظاهراً سامسونگ با توجه به توجیحاتی که در پاسخ به آن اتهامات در خصوص گلکسی اس ۴ منتشر کرده بود، دوباره از این روش استفاده کرده تا نتایج این گوشی در آزمون‌های بنچمارک، ۲۰ تا ۵۰ درصد بهتر نشان دهد.

تقلب  سامسونگ در نتایج بنچمارک‌ها؛ این‌بار گلکسی نوت 3!, پورتال خبری فرهنگی گهر

بنابر این گزارش، گلکسی نوت ۳ که از پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ بهره می‌برد در کنار گوشی هوشمند جی ۲ شرکت ال‌جی که از همان پردازنده بهره می‌برد مورد آزمایش قرار گرفته و با وجود برخورداری از سخت‌افزار یکسان، نتایج بهتر و اختلاف غیرعادی را در نتایج بنچمارک نشان می‌دهد!
داستان از این قرار است که سامسونگ، گلکسی‌های جدید خود را طوری تنظیم کرده که به طور عادی و به تناسب فعالیت خود از هسته‌های پردازنده خود استفاده می‌کند و در مواقع عادی تنها یک هسته از ۴ هسته پردازنده این گوشی درگیر کار می‌شود اما به محض آغاز به فعالیت برنامه‌های مخصوص بنچمارک، هر چهار هسته همزمان شروع به کار می‌کنند تا نهایتا نتیجه بهتری را در آزمون‌ها بدست آورند. این موضوع از این جهت عجیب به نظر می‌رسد که به طور عادی، فعالیت پردازنده‌های این گوشی هوشمند تنها در حد همان یک هسته باقی می‌ماند و تنها در فعالیت‌های سنگین مانند بازی شاهد فعالیت کامل آن هستیم.

تقلب  سامسونگ در نتایج بنچمارک‌ها؛ این‌بار گلکسی نوت 3!, پورتال خبری فرهنگی گهر

مبنای این گزارش در این است که با تغییر نام بسته یکی از همین برنامه‌های بنچمارک، گلکسی نوت ۳ متوجه کارکرد برنامه نشده و نتایج متفاوت و پائین‌تری را به نمایش گذاشته است! برنامه‌های بنچمارکی که سامسونگ در این اقدام مبنای کار خود قرار داده تقریبا تمامی برنامه‌های بنچمارک معروف را شامل می‌شود.
نکته جالب دیگر اینکه کدهای سورس گلکسی نوت ۳ نشان می‌دهد که سامسونگ این اقدام را تنها در پردازنده نوت ۳ انجام نداده و در بخش صفحه نمایش نیز، پردازنده گرافیکی را طوری برنامه‌ریزی کرده تا در برنامه‌های خاص، میزان فریم‌های به نمایش درآمده نیز افزایش پیدا کنند!

اگر چه هنوز به طور ۱۰۰ درصد مشخص نیست که آیا این افزایش‌ها تنها در خصوص برنامه‌های بنچمارک لحاظ شده است یا خیر اما اگر این موضوع تنها در خصوص برخی بازی‌ها و برنامه‌های سنگین لحاظ می‌شد می‌توانستیم نام آن را حتی به نوعی امتیاز سامسونگ برای بهره‌گیری حداکثر از توان دستگاه بدانیم اما حالا و با مشاهده این رفتار آن هم فقط در برابر برنامه‌های بنچمارک، نام آن را تنها می‌توان “تقلب” گذاشت! نظر شما چیست؟

 

منبع: فارنت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي