تعبیر خواب سوسمار ، تعبیر سوسمار در خواب

تاريخ : 11 تیر
اگر خواب سوسمار دیده اید می توانید در ادامه تعبیر سوسمار در خواب را از زبان معبران مختلف همچون منوچهر مطیعی تهرانی ، امام صادق (ع) ، ابن سیرین و دیگر معبران مشاهده کنید

تعبیر خواب سوسمار یا تعبیر سوسمار در خواب

تعبیر خواب سوسمار ، تعبیر سوسمار در خواب, پورتال خبری فرهنگی گهر

تعبیر خواب سوسمار

دیدن سوسمار در رویا نشان‌دهنده نیرو یا انرژی پشت سر هر حرکتی است که هدفی پشت آن نهفته است. نیروی حیات، توان بالقوه و نهانی که ما را به رشد و در عین حال مرگ وا می‌دارد، البته در کنار غرایز و احساساتی که با توان بسیار ما را هدایت می‌کنند.
بر اساس گفته‌های تونی کریسپ خالق کتاب فرهنگ تفسیر رویا تصویر سوسمار در رویا بسیار شبیه به تعبیر خواب مار است با این تفاوت که جنبه‌های زهرآگین آن را ندارد. سوسمار بیان کننده خودآگاهی یا غرایز شهودی در عملکرد و انجام فرآیند سودمند است.

تعبیر دیدن سوسمار در خواب به روایت تعبیرگران اسلامی

در ابتدا قابل ذکر است سخنی از مطیعی تهرانی را درباره دیدن سوسمار در رویا و آنچه که تعبیرگران کهن برای تعابیر آن بیان کرده‌اند بخوانیم.
سوسمار جانور بومی ایران نیست و آن چه در خواب نامه ها درباره این جانور کریه نوشته شده مطالبی است که از زبان عربی به فارسی برگردانده یا ریشه عربی دارد. گفته اند که اعراب قدیم گوشت سوسمار را می خورده اند به همین علت گوشت سوسمار را در ردیف گوشت های ماکول دیگر آورده و چیزهائی درباره آن نوشته اند ولی برای ما چنین نیست و دیدن سوسمار کراهت دارد چه رسد به خوردن گوشت آن که حتی تصورش به ذهن ما نمی آید. کرمانی علیه الرحمه نوشته (سوسمار مردی است عرب و بیابانی) این تعبیر ناشی از همان القا باورهای جاهلیت اعراب است که متاسفانه در اسلام نیز ماند. در حالی که شرع مقدس اسلام خوردن گوشت سوسمار را منع کرده است لیکن تعابیری که درباره سوسمار شده باقی مانده اند.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: 
  • تعبیر خواب سوسمار، انسان دلیری از نژاد عرب است.
  • اگر در خواب ببینی سوسمار تو را گاز گرفته است، تعبیرش این است که کسی که گفته شد به تو آسیب و ضرر و زیان می‌رساند. اگر ببینی سوسمار را کشته‌ای، دشمن را شکست می‌دهی.
ابن سیرین می‌گوید: 
  • تعبیر خواب خوردن گوشت سوسمار، تعبیرش سود و منفعت می‌باشد.
  • اگر ببینی سوسمار در خانه‌ای بانگ و فریاد می‌کند، به این معنی است که از آن خانه فریاد مصیبت می‌شنوی.
مطیعی تهرانی می‌گوید:
سوسمار دشمن بیابانی است و بسیار خطرناک. این خطری است که نه در شهر بلکه در بیابان و بیرون شهربیننده خواب را تهدید می کند. اگر کسی در خواب سوسمار یا بزمچه ببیند و مشاهده کند که از طرف این جانور مورد تهدید قرار گرفت و ترسید و گریخت خطری در خارج از محدوده شهر او را به خود می خواند و انتظارش را می کشد. چنین شخصی اگر راننده است و رانندگی می کند بهتر است چندی از شهر خارج نشود یا اگر کسی بزمچه یا سوسمار در خواب ببیند خوب است مدتی از اقدام به مسافرت خودداری کند.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي