تشخیص پنالتی گوگل و دلایل آن

راهکار تشخیص پنالتی گوگل و دلایل آن

پنالتی گوگل در واقع به معنای جریمه شدن سایت از جانب گوگل و در نتیجه حذف یا پرتاپ آن به عقب در نتایج جستجو می باشد. به طور قطع می توان گفت سایت هایی که گرفتار جریمه گوگل می شوند سایت هایی هستند که تلاش کرده اند تا از روش های غیر اصولی رتبه بگیرند برخی از آنها موفق هم شده اند اما بعد از مدتی گوگل با الگوریتم های هوش مصنوعی خود آنها را شناسایی کرده و جریمه می کند.

تشخیص پنالتی گوگل و دلایل آن

دلایل پنالتی سایت توسط گوگل

  • اسپم بودن در محتوا

بیشتر جریمه شدن سایت ها به خاطر محتوای کپی شده بی کیفیت و ربات محور است بعضی از سایت ها فکر میکنند با مثلا داشتن 1000 مطلبی که اصلا در نتایج وجود نداند میتوانند در کلمات کلیدی رتبه بیاورند!!! اگر مبحث تراست رنک بخوانید متوجه میشوید یکی از عواملی که گوگل به شما بیشتر اطمینان میکند محتوای است که کامل و طولانی و نیاز مخاطب را برطرف کند گوگل حرکات بازدید کننده ها را بررسی میکنند که ایا این بازدید کننده بعد از این هم در موضوع مرتبط روی این سایت کلیک میکند.

باور کنید جریمه ی اول توسط کاربر صورت میگیرد همچنین کلید واژه های بی ربط Irrelevant keywords میتواند شما را زمین گیر کند یک زمان حجم کلمات کلیدی و زیاد استفاده کردن تاثیر داشت اما امروزه این روش منسوخ شده است پس مطالب کپی بدون ذکر منبع یا مطالب چند خطی با عکس های بی کیفیت و نا مربوط میتواند باعث اسپمر شدن جریمه و در برخی مواقع ایندکس نشدن کلی مطالب شما باشد در چند ماه گذشته گوگل اعلام کرده با سایت ها که فید خوان هستند و مطالب را کپی میکنند به شدت برخورد میکند و انها را حذف میکند حالا درصد موفقیت در این عملیات هنوز معلوم نیست.محتوا را جدی بگیرید 10 مطلب رتبه دار بهتر از 100 مطلب بی رتبه است.میتوانید نکات خود گوگلDuplicate content را مطالعه کنید در این موضوع.

  • الگوریتم جدید گوگل

وقتی الگوریتم جدید میاید همه میگویند چگونه است ایا سایت ما رتبه خود را از دست میدهد ایا در این الگوریتم جدید ما اسپمر شناخته میشود و قوانین را نقض کرده ایم پس شما باید جوری سایت را قوی کنید که با این بادها تکان نخورد شاید بهترین عنوان برای این مطلب تراست رنک(رتبه اعتماد) است هر چقدر که گوگل به شما اطمینان بیشتری داشته باشد هم رتبه بهتری دارید هم ثبات بیشتری بهینه کردن سایت فقط برای یک کلمه هنر نیست اگر شما توانسته تراست رنک و مطالب مفید ایجاد کنید در تمام کلمات کلیدی شما رتبه میاورید مثل سایت پیسی دانلود پس الگوریتم های جدید میتواند باعث حتی پانلتی 80 درصدی سایت هم شود پس اگر اصول را رعایت کنید هیچ وقت به مشکل بر نمیخورید.

 

  • بک لینک تخصصی ایجاد کنید تا پنالتی نشوید

شاید بیشترین پنالتی ها برای رعایت نکردن اصول لینک بیلدینگ است یکی از تخصصی ترین عملیات سئو ایجاد بک لینک است پنالتی در این نوع بسیار خطرناک است زیرا بیشتر مواقع سایت به طور کلی پنالتی میشود واز گوگل حذف میشود!!! همان طور که بک لینک میتواند باعث موفقیت شود و تسریع رتبه شود همان طور اگر طبیعی نباشد میتواند شما را به شدت جریمه کند.

مثلا بعضی دوستان در یک روز 2000 لینک ایجاد میکنند یا لینک های بی کیفیت میسازند یا با انکر تکست خاص 100 درصد لینک میسازند شاید خیلی زود رتبه بگیرند اما بعد از مدتی پنالتی میشوند و برای همیشه از گوگل حذف میشود برگشت سایت بعد از پنالتی یا جریمه شدن شاید خیلی سخت باشد پس سعی کنید در لینک سازی اسپم نکنید و تعادل لینک های نوفالو و فالو و انواع مختلف لینک های فروم ها نظرات و .. را استفاده کنید تا جریمه سنگین نشوید البته خیلی از سایت ها لینک سازی اصولی میکنند و بسیار هم نتیجه خوبی میگیرند نمیخواهم بترسانم شما اما مواظب باشید یعنی در بک لینک Links to Your Site  کمی وسواس به خرج دادن هم شاید بد نباشد.

  • افت سایت به خاطر هاست و قالب و عدم دسترسی ربات ها به سایت

خیلی وقت ها شده است که شما به خاطر قالب نامناسب باعث میشود مطالبتون درست ایندکس نشه یا اگر ایندکس میشه درست رتبه نگیرد من در یک سایت قالبو تغییر دادم و در کلمه کلیدی خاص از صفحه 7 به صفحه سوم رسید و واقعا بعضی از قالب ها سایت را تا مرز نابودی پیش میبرند دیگر مسئله هاست است چرا میگن هاست خوب یعنی یک شروع خوب چرا که اگر هاست بی کیفیت باشه یا اتصالات خزنده به ان قطع و وصل شود.

باور کنید خیلی تاثیر بدی میگذارد گاهی مواقع قالب استاندارد است ولی هاست سرعت لود پایین دارد که این باعث نزول میشود پس یکی از مسائل مهم اینکه ربات گوگل راحت و سریع بتواند وارد سایت بشود و تمام مطالب را بررسی کند البته شاید بعضی از این موارد نکات غیر مستقیم عوامل پنالتی سایت باشد.البته خیلی از مسائل که شاید گفتن ان یک مقاله صد صفحه ای میخواهد وجود دارد که ما سعی کردیم مهم ترین و اصول ترین انها را بگیم.

  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما آماده برای جستجو های از طریق موبایل است

در سال 2016 استفاده از موبایل ها خیلی بیشتر شده است به طوری که گوگل باری ان اهمیت قائل شده سعی کنید  سایت خود را برای تلفن های همراه بیشترین بهینه سازی را انجام دهید باور کنید خیلی از سایت هنوز از این روش پیروی نمیکنند گوگل هم گفته به زودی سایت های که نسخه موبایل انها وجود نداشته باشد حذف خواهند شد پس این نکته را جدی بگیرید میتوانید صحبت های گوگل Make sure your site’s ready for mobile-friendly Google search results  را مطالع کنید

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه