تست بارداری خانگی

تاريخ : 28 دی

تست های بارداری خانگی هورمون chorionic gonadotropin انسان یا hCG را در ادرارتان اندازه می گیرد. اما برخی از تست ها نسبت به بقیه حساس ترند. تست های حساس تر شاید بتوانند تراکم پایین hCG را ظرف مدت ۴ روز قبل از اینکه موعد عادت ماهانه تان شود را نشان بدهند. اما این بدین معنی نیست که هر بارداری انقدر زود تشخیص داده می شود.

استفاده خیلی زود از تست بارداری حتی با تست های حساس،  ممکن است جواب منفی اشتباه بهتان بدهد (یعنی گرفتن جواب منفی حتی زمانی که باردار هستید). و متخصصان تذکر می دهند برای گرفتن جواب درست، بهترین کار این است که زمانی تست را انجام دهید که زمان عادت ماهانه تان شده است یا دو هفته از تخمک گذاری گذشته است. صبح وقتی از خواب بیدار شدید این تست را بگیرید، چون میزان هورمون در ادرار در بالاترین حد است.

 

تست بارداری خانگی, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

 

جواب منفی هم می تواند به معنای عدم بارداری باشد، یا اینکه آنطوری که فکر می کنید مدت زمان زیادی از بارداری تان نگذشته است و بنابراین میزان hCG به اندازه کافی نیست که تشخیص داده شود. متخصصین توصیه می کنند اگر جواب منفی گرفتید، اما عادت ماهانه تان عقب افتاد یا علائم اولیه بارداری را داشتید، دوباره چند روز بعد تست را تکرار کنید. آزمایش خون هم دقیق تر است و می توانید برای انجام آزمایش نزد دکتر یا آزمایشگاه بروید.

منبع: ileev.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي