جالب ترین ترفندهای مخفی اینستاگرام

تاريخ : 15 بهمن

برنامه اینستاگرام جند سالی است که بخش بزرگی از مردم سراسر جهان را به خود مشغول کرده است. اما همانطور که می دانید اینستاگرام ترفندهای مخفی زیادی دارد که گهر در این بخش جالب ترین ترفندهای مخفی اینستاگرام را برای شما عزیزان معرفی و منتشر می کند.

جالب ترین ترفندهای مخفی اینستاگرام, پورتال خبری فرهنگی گهر

جالب ترین ترفندهای مخفی اینستاگرام

ارسال تصاویر به افراد خاص

direct1اگر شما مایل نیستید که برخی تصاویر را برروی فید اصلی خود قرار دهید و یا آن را با همه دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است که این تصاویر فقط برای برخی از افراد خاص فرستاده شوند. این ویژگی، حداکثر به ۱۵ نفر اجازه می‌دهد تا تصاویر خصوصی شما را مشاهده نمایند و جالب است بدانید نوشتن نظر یا کامنت گذاشتن برروی آن‌ها، مانند دیگر تصاویری است که در صفحه اصلی خود با همه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مواردی که با این ترفند به اشتراک گذاشته شوند، در جستجو یافت نخواهند شد و می‌توانید هرزمان که مایل باشید آن‌ها را حذف نمایید. برای استفاده از ترفند ۱:

باید در صفحه “Share To” به سربرگ «Direct» مراجعه نمایید.

سپس به دو صورت می‌توانید گیرندگان خاصی که می‌خواهید به این تصاویر دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید:  الف. لمس دایره‌‌ای که در کنار نام آن‌ها قرار گرفته است  ب. تایپ نام گیرندگان در قسمت «To»

پس از انتخاب گیرندگان، عبارت «Send» را لمس نمایید. در صورت تمایل برای مشاهده پیام‌های خود، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کنید.

رد کردن پیام‌های افراد مزاحم

ignore2شاید در اینستاگرام خود، با افرادی سروکار دارید که از هرکار بی‌خود و بی‌جهتی عکس گرفته و آن را با شما به اشتراک می‌گذراند. کار عاقلانه هم بلاک کردن آن‌هاست. البته گاهی شاید نتوانید آن‌ها را بلاک نمایید؛ به‌عنوان مثال، رئیس‌تان هیچ‌ دوست ندارد که وارد لیست مسدودی‌ها یا بلاک لیست شما شود! چاره چیست؟

بهتر است که پست‌های این افراد را نادیده بگیرید یا مطالب اشتراکی آن‌ها را رد نمایید؛ برای رد کردن یا نادیده گرفتن پست‌های مستقیم افراد، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کرده و پس از انتخاب مزاحم، برروی آیکونی که با سه نقطه مشخص شده است، ضربه بزنید. سپس گزینه “Ignore all posts from this user” را لمس نمایید.

 مخفی کردن تصاویر تگ‌شده

untag3تصاویری که شما در آن تگ می‌شوید، در بخش «Photos of You» صفحه‌ پروفایل‌تان قابل مشاهده‌اند. البته اگر رفتارهای غیراخلاقی یا شرم‌آوری در این تصاویر داشته‌اید و مایل نیستید که کسی آن‌ها را ببینید، باید آن‌ها را مخفی کنید. برای انجام این ترفند، طبق مراحل زیر عمل نمایید:

برروی عکس مدنظر خود در بخش «Photos of You» ضربه بزنید.

حال از منوی باز شده، گزینه Hide From My Profile را انتخاب کنید.

البته اگر مایل هستید که علاوه‌برآن، از تصاویر Untag هم شوید بهتر است پس از مراجعه به گزینه More Options، عبارت Remove Me From Photo را لمس نمایید.

استفاده از فیلتر برروی تصاویر بدون پست آن‌ها

airplane4یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام، اعمال کردن فیلترهای خیره‌کننده به تصاویری است که می‌گیرید؛ اگرچه شاید تمایلی نداشته باشید که حتما آن را برروی فید خود، پست کنید. شما می‌توانید به‌وسیله مود حالت هواپیما پس از ضبط تصویر و بدون نیاز به پست کردن آن، از فیلترهای جذاب اینستاگرام برروی آن بهره بگیرید.

پس از آن‌که گوشی هوشمند یا تبلت خود را به حالت هواپیما بردید، مراحل عادی را برای به اشتراک گذاشتن تصویر دنبال کرده و سپس برروی عبارت ‘Share’ ضربه بزنید. حال با پیام خطایی روبه‎رو خواهید شد که در آن به شما گفته می‌شود که آپلود تصویر بدون کانکشن فعال، امکان پذیر نیست. خب اشکالی ندارد؛ عبارت delete را لمس کنید تا تصویر حذف شود!

اصلا نگران نباشید؛ اینستاگرام برای آن‌که کار شما را ساده نماید، آن را برروی گالری گوشی یا تبلت‌تان ذخیره می‌کند.

اضافه کردن هشتگ (#) پس از ارسال  پست

hashtag6گاهی اوقات پیش‌ می‌آید که تصویری را بدون اضافه کردن هشتگ (#) مناسب، پست می‌کنید. اما آیا راهی وجود دارد که پس از ارسال آن، هشتگ (#) مناسب را به آن اضافه نماییم؟ پاسخ ساده است؛ بله، می‌توانید در نظرات پست خود، نظری که شامل هشتگ (#) های دلخواه‌تان باشد را نوشته و ارسال نمایید.

به اشتراک گذاشتن تصاویر پس از ارسال آن‌

share7اگر تصویری را بروی اینستاگرام خود پست کرده‌اید و احتمالا یادتان رفته که آن را برروی دیگر صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر به اشتراک بگذارید، می‌توانید با طی مراحل زیر این کار را انجام دهید:

پس از پست تصویر مدنظر خود، برروی آیکونی که با سه نقطه مشخص شده است ضربه بزنید.

حال پس از وارد شدن به منو و انتخاب گزینه «Share»، سایت مدنظر خود را برای به اشتراک گذاشتن پست خود در آن انتخاب نمایید.

توجه : حواس‌تان به محدودیت تعداد کارکترها، باشد!

ذخیره  تصاویر پس از ارسال آن‌ها/ ذخیره تصاویر مربوط به پست‌های دیگران

savepix8در اینستاگرام به‌صورت پیش‌فرض، تصاویری که پست می‌کنید در گالری موبایل و یا تبلت شما ذخیره می‌شود مگر آن‌که، گزینه ‘Save Original Photos’ فعال نشده باشد. برای فعال کردن آن در صفحه پروفایل خود، به تنظیمات مراجعه کرده و گزینه ‘Save Original Photos’  را فعال نمایید. به همین روش، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

حال اگر این مشکل پیش‌ آمد، چگونه آن را رفع نماییم؟ کافی است پس از پست تصویر خود، با لمس آیکونی که با “سه نقطه” مشخص شده است و انتخاب عبارت «Copy Share URL» در منوی باز شده، URL مربوط به تصویر را در مرورگر خود باز نمایید. باقی ماجرا را هم که حتما بلدید!

درباره قسمت دوم ترفند، کافی است مراحل زیر را پس از شکار تصویر مد نظر خود انجام دهید ( البته انجام این قسمت فقط با PC یا لپ‌تاپ، ممکن است):

وارد پست  مورد نظر خود شده و کلیک راست نمایید.

سپس کلید ترکیبی «Ctrl+Shift+I» در گوگل کروم و «Q» را در فایرفاکس، فشار دهید. ( در کل، باید گزینه Inspect Element را انتخاب کنید.)

با حرکت نشان‌گر موس در پنل باز شده، به عبارتی برسید که دور تصویر مدنظر شما، آبی شود. حال به دنبال لینک تصویر مورد نظر خود  به‌وسیله بازکردن محتوای آن عبارت  بگردید.

لینک را کپی کرده و در مروگر خود شبیه به آدرس یک سایت باز نمایید. سپس به‌سادگی، می‌توان تصویر را ذخیره کرد.

خصوصی نگه‌داشتن اکانت اینستاگرام

شاید اصلا مایل نباشید آنچه را که در اینستاگرام پست می‌کنید برای تمام افرادی که از صفحه شما بازدید می‌نمایند، قابل مشاهده باشد. خوش‌‌بختانه اینستاگرام این مشکل را با گنجاندن یک گزینه در تنظیمات سرویس خود، حل کرده است. کافی است در صفحه پروفایل‌تان، وارد منوی تنظیمات شده و سپس «Private Account» را فعال نمایید.

تگ اکانت خود را از صفحات دیگر بردارید

در هر پست ممکن است شما توسط افراد مختلف از جمله فالوور های خود تگ شوید تا یک پست را ببینید. اینستاگرام برای خلاص شدن از شر این تگ ها قابلیت های مختلفی را پیش بینی کرده است:

یک راه حذف کلی تگ می باشد. بدین منظور به پستی که تگ شده اید مراجعه کنید و گزینه های عکس که به صورت سه نقطه قابل مشاهده است را لمس کنید. از همین قسمت Photo Options و سپس گزینه Remove Me from Photo را انتخاب کنید.

راه دیگر مخفی کردن تگ ها از پروفایل شما می باشد که البته منطقی تر هم هست .بدین منظور همان مراحل را طی کنید و این بار Hide from My Profile را انتخاب کنید.

پاک کردن تاریخچه جست وجو ها

شاید برخی از کلمات را در اینستاگرام مشابه مرورگر موبایل یا کامپیوتر سرچ کنید و تمایلی نداشته باشید وقتی کسی اینستاگرام شما را چک کند این کلمات ، اکانت ها یا عبارات را مشاهده کند. برای این که تاریخچه جست وجو هایی که در اینستاگرام انجام داده اید را پاک کنید از طریق تنظیمات در گوشه سمت راست و بالای صفحه اقدام کنید. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Clear Search History را مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که انجام این کار با محدودیت هایی نیز رو به رو می باشد. به عنوان مثال از این پس با تایپ یک کلمه یا حرف ، اینستاگرام از میان تگ ها، پست ها یا بخش کاربران به شما پیشنهاد نمی دهد و در واقع لازم است خودتان عبارت را کامل تایپ کنید.

مشاهده تمام پست هایی که تا کنون لایک کرده اید

این که چه پست های مختلفی را که تا به حال لایک کرده اید و دیده اید را بتوانید مجددا بررسی کنید و فعالیت خود را در اینستاگرام مرور کنید، امری جالب و قابلیتی کاربردی در اینستاگرام است. برای استفاده از این ویژگی از طریق تنظیمات صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Posts You’ve Liked را مشاهده کنید.

تنظیم مصرف دیتا در اینستاگرام

با توجه به این که اینستاگرام رسانه فیلم و عکس می باشد، بنابراین استفاده از آن حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می کند.برای این که جهت مصرف دیتا موبایل سقف تعیین کنید، به تنظیمات اینستاگرام خود بروید و Cellular Data Use را انتخاب کنید. در صفحه بعد نیز Use Less Data را فعال کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي