تخفیف گروهی چیست ؟

آیا تا به حال در مورد تخفیف گروهی چیزهایی شنیده اید؟ آیا می دانید چگونه باید از تخفیف گروهی بهره مند شد؟ اگر می خواهید بدانید که تخفیف گروهی چیست این بخش گهر را مطالعه نمایید.

تخفیف گروهی چیست ؟

تخفیف گروهی چیست ؟

تخفیف گروهی یا  Group discounts چیست؟

تخفیف گروهی مفهومی است که این روزها  بیشتر از اطرافیان و دوستانمان می شنویم  .کار اصلی این دسته از سایت ها و طراحی سایت  به این شکل ارائه خدمات به کاربران با قیمتی کمتر از قیمت معمول میباشد که همین امر به افزایش چشمگیر مخاطبان این سایت ها منتهی شده است.

تاریخچه تخفیف و خرید گروهی

تاریخچه تخفیف گروهی  به  سال 2000 برمی گردد که برای اولین بار سایتی افراد را دعوت میکرد برای فروش کالا وخدمات خود عضو شوند تا زمانی که اعضای خرید یک کالا به حد مشخصی می رسید ، کالای مورد نظر با تخفیف به مشتریان ارائه می شد.البته این سایت همه خدمات و کالا ها را پشتیبانی نمی کرد و درنتیجه به علت عدم توانایی رقابت با سایت های خرید بزرگ و مطرحی چون آمازون با شبکه جهانی خداحافظی کرد.

مفهوم و تعریف تخفیف و خرید گروهی

ایده اصلی این کار از زمانی شروع شد که ارائه دهندگان  کالا یا خدمات به ازای تعداد خرید مشخصی مبلغی به عنوان تخفیف به مشتریان گروهی اش می داد که این امر موجب رشد سریع و استقبالی چشمگیر از این تخفیف و امتیاز ویژه شد. درحقیقت شرکت های واسطی بین خریدار و فروشنده بودند که سود قابل توجهی متوجه آنها بود. بر همین اساس شیوه نوینی از بازاریابی  شکل گرفت  که شرکت های بازاریابی  با جذب مشتریان به سمت سایت های تخفیف گروهی باعث شدند سود تخفیف مستقیما به مشتری برسد.

از سایت های مطرح درزمینه تخفیف گروهی می توان به Groupon اشاره کرد.

خصوصیات و ویژگی های تخفیف گروهی

در حقیقت کاربران به راحتی تنها با یک کلیک صاحب کالای مورد نظر با تخفیف وقیمتی کمتر از بازار می شوند و این مزیت در تکرار خرید آنها از سایت های تخفیف گروهی بسیار کارا و موثر است.

عدم محدودیت در تعداد خرید

عدم محدودیت در خرید در بازه زمانی مشخص

عدم محدودیت در تعداد خریداران

عدم محدودیت در نوع و تنوع خرید

بر اساس تحقیقات شرکت طراحی سایت مبنا و آمار گوگل ترند مفهوم تخفیف گروهی در ایران با فاصله ای چشمگیر از بازار جهانی شروع به گسترش کرد.اولین جستجوی این واژه در ایران به سال 2011 برمیگردد در صورتی که در کشور توسعه یافته ای مانند امریکا این آمار متعلق به سال2005 است.

خرید گروهی

خرید گروهی (به انگلیسی: Group buying)، کالاها و خدمات مختلف را با قیمتی کاهش یافته پیشنهاد می‌دهد به شرط اینکه حداقل تعدادی خاصی از خریداران آن کالا یا جنس پیشنهاد شده را بخرند. این روزها وب‌گاه‌های خرید گروهی نقش عمده‌ای را در خرید و فروش برخط ایفا می‌کنند. این وب‌گاه‌ها معمولاً روزانه یک کالا یا خدمت خاصی را پیشنهاد می‌دهند و وقتی تعداد خاصی از خریداران برای خرید آن ابراز تمایل کردند، آن پیشنهاد قطعی می‌شود و آن جنس یا کالا به فروش می‌رسد. روش کار خیلی از این وب‌گاه‌های خرید گروهی این است که با فروشندگان محلی وارد مذاکره می‌شوند و در ازای جلب مشتری برای فروشگاه از آنها تخفیف می‌گیرند.

تاریخچه وب‌گاه‌های برخط خرید گروهی

در سال ۲۰۰۰، یک کارمند سابق شرکت مایکروسافت به نام پاول آلن (به انگلیسی: Paul Allen) یک شرکت تجارت برخط به نام مرکاتا (به انگلیسی: Mercata) تاسیس کرد. وب‌گاه این شرکت دستگاه‌های الکترونیکی به فروش می‌رساند. روش کار به این صورت بود که کاربران مختلف برای خرید یک کالا عضو می‌شدند و هر چقدر تعداد اعضا بیشتر می‌شد، قیمت کالا کاهش پیدا می‌کرد. وب‌گاه این شرکت در سال ۲۰۰۱ بسته شد، چرا که نتوانست با وب‌گاه‌هایی مثل آمازون رقابت کند.

این روزها وب‌گاه‌های خرید گروهی بسیار پر تعداد شدند و در کشورهای گوناگون دنیا مورد توجه قرار گرفتند. این وب‌گاه‌ها اجناس و خدمات مختلف و متنوعی را برای فروش عرضه می‌کنند. وب‌گاه‌های خرید گروهی معمولاً به خریدارن این امکان را می‌دهند تا با اشتراک‌گذاری پیشنهادهای موجود در وب‌گاه در شبکه‌های اجتماعی برخط دیگران را هم از پیشنهادها با خبر کنند. وب‌گاه‌های خرید گروهی به فروشندگان و کسب و کارهای کوچک این امکان را می‌دهند تا با عرضهٔ کالا یا خدماتشان به فرصت‌های جدید فروش دست پیدا کنند.

الگوی تجاری وب‌گاه‌های برخط خرید گروهی

اگر اعضای یک وب‌گاه خرید گروهی، برای پیشنهادها و جنس‌ها تخفیف‌خورده ابراز تمایل کنند، می‌توانند مشخصات پرداخت خود را وارد کنند و منتظر بمانند، وقتی تعداد علاقه‌مندان به خرید آن خدمات یا کالای خاص به حداقل مورد نظر رسید، آن معامله انجام می‌شود و برگهٔ تائیدیه خرید به پست الکترونیکی کاربران ارسال می‌گردد. فروشگاه‌ها، رستوران‌ها یا دیگر فروشندگانی که با این وب‌گاه‌ها کار می‌کنند مجبور هستند برای این الگوی فروش تخفیف قابل توجه‌ای را در نظر بگیرند اما در عوض می‌توانند بلافاصله حجم قابل توجهی از خریدار و مراجعه‌کننده را بدست آورند.

وب‌گاه‌های خرید گروهی برخط فعال در دنیا

موفق‌ترین خرید گروهی برخط در حال حاضر گروپان (به انگلیسی: Groupon) است که در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرده است و تا سال ۲۰۱۰ میلادی موفق شده در بازارهای قاره امریکا، اروپا و آسیا نفوذ کند. تا کنون ۳۵ میلیون نفر عضو گروپان شده‌اند. در سال ۲۰۱۱ گوگل با پیشنهادی ۶ میلیارد دلاری قصد خرید گروپان را داشت اما گروپان این پیشنهاد را رد کرد و به توسعهٔ سرویس‌هایش ادامه داد. پس از رد این پیشنهاد توسط گروپان، گوگل آغاز به راه‌اندازی سرویس مشابهی به نام گوگل آفرز (به انگلیسی: Google Offers) کرد. در همین سال فیسبوک نیز مشغول تولید و بررسی یک سرویس اجتماعی خرید به نام فیسبوک دیلز (به انگلیسی: Facebook Deals) شد. در حال حاضر ۵۰۰ سایت مشابه گروپان در دنیا وجود دارد که به ارائه سرویس خرید گروهی مشغول هستند.

در ایران

پس از تابستان ۲۰۱۱ سایت‌های خرید گروهی در ایران آهسته‌آهسته راه‌اندازی شدند

سایت تخفیف گروهی

هنگام مراجعه به مراکز خرید معمولا درخواست تخفیف و قیمتی پایین تر از فروشنده داریم که اگر تعداد خرید بیشتر باشد به تخفیف بیشتری می رسیم این یعنی تخفیف گروهی ! البته نیازی نیست حتما چندین خرید داشته باشید.افزایش تعداد خریداران وظیفه شرکت های بازاریابی است که با سایت هایی با این هدف به جلب مشتریان  بیشتر می پردازند.

سایت تخفیفان

www.takhfifan.com

سایت تخفیفان سایتی است با هدف اصلی تخفیف گروهی  که فعالیت خود را از سال 1390 آغاز نمود.بعلت عدم تبلیغات کافی نتوانست به محبوبیت و شهرت نت برگ برسد اما با ارائه امکانات ، خدمات و محصولات مختلف و پشتیبانی از این فعالیت در استان های مختلف توانست به جایگاه خوبی در فروش و تخفیف دسته جمعی برسد.ازامکانات  تخفیفان امکان انتخاب سریع  محصول از رده بندی موجود است که حوزه های متفاوتی را در بر می گیرد.باتوجه به بررسی های شرکت طراحی سایت مبنا ،امکان تبلیغ برای معرفی محصول فروشندگان امتیاز مناسبی است که پس از فروش کوپن ها فروشنده مبلغی رابه سایت می پردازد و نه مانند سیستم های قدیمی که هزینه اول کار گرفته می شود. تخفیفان با ارائه راه کار های خلاقانه ای مانند تخفیف های ویژه سازمان ها و ارگان ها سعی در ربودن گوی سبقت از رقبا دارد که البته دور از انتظار هم نیست.

سایت نت برگ

www.netbarg.com

سایتی است که از سال 1390 فعالیت خود را بصورت جدی در زمینه تخفیف های گروهی آغاز کرد.با وجود سایت های مشابه  نت برگ در سطح مطلوب تری قرار دارد ، هم از نظر شهرت و همه گیر شدن در اذهان عمومی و هم  امکانات و خدمات پشتیبانی از خرید که همه این امتیازات را مرهون تبلیغات گسترده و فراگیری می باشد که از آغاز فعالیت حرفه ای خود آن پرداخت.در سایت نت برگ امکان خرید هم بصورت  گروهی و هم بصورت انفرادی وجود دارد که با ورود به صفحه اصلی امکان انتخاب دسته بندی های مختلفی مانند فرهنگی هنری ، پزشکی و سلامت ، تفریحی ورزشی، رستوران و کافی شاپ و . . . وجود دارد.ضمنا با انتخاب شهر مورد نظر میتوان از تخفیف های گروهی آن استان یا شهر مورد نظر استفاده کرد.نرم افزار های مخصوص موبایل نت برگ نیز نشان از بروز گروه نت برگ است که آن را به انتخابی دلنشین مبدل خواهد کرد.

سایت شادیاب

www.shadyab.com

سایتی برای خرید با تخفیف برای خریداران و محلی برای معرفی و فروش محصولات برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات  بصورت رایگان.با خرید از این سایت به محصول خود با صرف وقت کمتر و پرداخت هزینه کمتر خواهید رسید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه