تاثیر کمربند لاغری در لاغری و کاهش وزن

تاريخ : 8 دی

یکی از روش های لاغری و کاهش وزن استفاده از کمربند لاغری است. اما آیا تاثیر کمربند لاغری در لاغری و کاهش وزن چگونه است؟ گهر در این بخش در همین مورد صحبت می کند.

تاثیر کمربند لاغری در لاغری و کاهش وزن

تاثیر کمربند لاغری در لاغری و کاهش وزن, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک متخصص تغذیه معتقد است: لاغری نتیجه مصرف انرژی مازاد انباشته شده است و استفاده از کمربندهای لاغری انرژی مصرف نمی‌کند.

دکتر ضیاءالدین مظهری گفت: کاهش سایز دور شکم با استفاده از کمربندهای حرارتی امکان‌پذیر است اما با توجه به دانش تغذیه، این کاهش سایز را لاغری نمی‌نامند چرا که دفع آب بدن به کاهش سایز منجر شده است و چربی اضافه همچنان در بدن وجود دارد.

وی به میزان بالای آب در بدن انسان اشاره کرد و گفت: در بدن افراد رشد یافته نزدیک به ۶۰ درصد آب به شکل جاری و میان بافتی وجود دارد که نقش انتقال مواد مغذی به رگ‌ها و دفع مواد زائد از سلول‌ها را بر عهده دارد و لاغر شدن از طریق کمربندهای لاغری و امکانات این چنینی تنها تغییر مرئی در حجم آب در بدن افراد است.

مظهری ادامه داد: جریان الکتریسیته موجب انقباض و انبساط عضلات می‌شود که این موجب کاهش آب سلول‌ها در اندام‌های چاق بدن می‌شود و چربی‌ها به حال خود باقی می‌مانند.

این متخصص تغذیه در رابطه با تناسب بین میزان مصرف مواد غذایی و استفاده از آن، گفت: اگر این تناسب برقرار شود چاقی از بین خواهد رفت و اگر انرژی بیشتری استفاده شود، فرد انرژی‌های انباشته شده خود را از دست می‌دهد.

نایب رییس انجمن علمی پیشگیری از چاقی، به تبلیغات گسترده تولیدات تکنولوژی و لاغری اشاره کرد و گفت: این تبلیغات به دلیل استفاده تجاری شرکت‌ها از افراد بی‌حوصله است و اگر می‌توانست نقشی اساسی در لاغری داشته باشد، کشورهای غربی که در استفاده از تکنولوژی پیشرو هستند، از چاقی عمومی نجات پیدا می‌کردند.

گفته می شود کمربند های لاغری لرزش دار باعث کاهش چربی های دور کمر می شود، این موضوع تا چه حد صحت دارد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: برخلاف تبلیغات صورت‌گرفته كمربندهای لاغری فقط چربی را جابه جا و در بین اعضای دیگر توزیع می‌كنند و موجب لاغری فرد نمی‌شود.

او اظهار داشت: مكانیسم اثر كمربندهای لاغری این است كه با ایجاد یك حرارت موضعی نسبت به جابه‌جایی چربی‌ها در نقاط كمری اقدام می‌كند. كار اصلی این كمربندها لاغركردن نیست بلكه جابه‌جایی چربی است.

وی افزود: لاغر كردن توسط این كمربندها ادعایی بیش نیست. این كمربندها با افزایش حرارت، چربی را جابه‌جا می‌كنند و به جای دیگر منتقل و توزیع می‌كند به همین علت به افراد به چند جای خود مانند كمر حساس هستند و تجمع چربی در اینجاها نیز زیاد است. توصیه می‌كنیم به جای كمربند لاغری ورزش كنند.

این متخصص داخلی تصریح كرد: ۲ نوع ورزش وجود دارد یكی استاتیك است و یكی هوازی. ورزش استاتیك برای گرم‌كردن بدن است و ورزش‌های هوازی ورزش‌هایی است كه به دنبال مصرف اكسیژن چربی‌ها می‌سوزد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود افرادی كه برای لاغركردن به بدنسازی روی می‌آورند ابتدا با وسایلی مانند هالتر و طناب‌های كششی گرم كنند و سپس شروع به دویدن كنند. این دویدن موجب سوزاندن چربی می‌شود. در برخی جاها به فرد لباس‌های مخصوص می‌پوشانند تا حرارت از بدن خارج نشود و چربی‌ها آب شود البته فرد نباید آب بخورد.

همچنین خاطرنشان كرد: فرد در مرحله اول لاغری آب از دست می‌دهد. آنهایی كه ادعا می‌كنند ظرف چند روز۱۰ كیلو وزن كم می‌كنند این ۱۰ كیلو آب است.

وی گفت: رژیم غذایی مناسب این است كه در هفته بیش از ۲ كیلو وزن كم نكنیم. چرا كه لاغری ناگهانی موجب چین و چروك‌های متعدد می‌شود و این چین‌ها دیگر برطرف نمی‌شود اما اگر فرد به تدریج شروع به كم‌كردن وزن كند نه چین و چروك در بدنش اتفاق می‌افتد و نه دچار عوارض لاغری می‌شود.

شما کاربران عزیز آسمونی به کمربندهای لاغری اعتقاد دارید؟ آیا تجربه استفاده از آن را داشته اید؟

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي