مطالب پيشنهادي

بهترین ورزش ها برای بدن انسان کدام است

تاريخ : 15 جولای
بازدید : 673

معرفی بهترین ورزش ها برای بدن

بهترین ورزش ها همیشه سنگین ترین و پر خرج ترین ورزش ها نیست. چرا که می توان با ساده ترین و موثر ترین ورزش ها نیز شاهد بیش ترین و بهترین عملکرد ها در سلامت جسم و روح به صورت ناخودآگاه بود.

بهترین ورزش ها برای بدن انسان کدام است, جدید 1400 -گهر

بهترین ورزش ها عملی کدام است ؟

انواع دیگری از ورزش ها هستند که می توانند مزیت های بسیار بیشتری از دویدن به همراه داشته باشند؛ از کاهشوزن و عضله سازی گرفته تا محافظت از قلب و مغز و تقویت استخوان ها. محققان مدرسه عالی پزشکی هاروارد در گزارش جدید خود چند مورد ازبهترین فعالیت های فیزیکی برای بدن را توصیه کرده اند:

۱-شنا: شاید به جرأت بتوان گفت شنا کاملترین ورزش است. علاوه بر اینکه تقریباً هر عضله ای را در بدن درگیر می کند می تواند ضربانقلب را بالا ببرد و از پیری مغز جلوگیری کند. افرادی که آرتروز دارند به دلیل شناور شدن در آب می توانند روی این ورزش کاملاً حساب کنند.شنا کردن وقتی به طور منظم برای حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای آرامش روان هم خوب است

۲-تای چی: نوعی هنر رزمی چینی است که با حرکات آرام و چیزی مانند یوگای متحرک است. این ورزش که به آرامی و ظرافت و با تمرکزبالا و توجه ویژه به کشیدن نفس عمیق انجام می شود به دلیل سرعت بسیار پایین می تواند مخاطب بسیار زیادی از تمامی سنین و سطح تناسب اندامداشته باشد. تای چی به ویژه برای افراد سالمند مناسب است چرا که توازن و تعادل بدن در تناسب اندام اهمیت دارد، چیزی که با افزایش سن آن رااز دست می دهیم.

۳- تمرینات قدرتی: در واقع وقتی از وزنه برای ایجاد مقاومت در برابر کشش جاذبه استفاده می کنید تمرین قدرتی انجام داده اید، این وزنه میتواند بدن خودتان باشد یا دمبل و بندهای ارتجاعی. به گفته یکی از فیزیولوژیست های برجسته که ایده ورزش ۷ دقیقه ای را باب کرد افرادبزرگسال و سالم باید از ۴ تا ۵ روزی که در هفته ورزش می کنند ۲ تا ۳ مرتبه را به انجام تمرین های مقاومتی اختصاص دهند.

۴-پیاده روی: شاید ساده به نظر برسد اما پیاده روی داروی قدرتمندی است. مطالعات نشان داده است راه رفتن به مدت حداقل ۳۰ دقیقه حتی باسرعت متوسط یا با فراغ بال می تواند برای مغز و بدن مفید باشد. اگر در حال حاضر منظم ورزش نمی کنید توصیه می شود پیاده روی را بهمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آرام و سپس شدت دادن به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

۵-تمرین کگل: تمرین دیافراگم لکنی به انقباض و رهایش پیاپی عضلات قسمت تحتانی لگن خاصره گفته می شود. این تمرین ها هم برایمردان و هم برای زنان مفید است زیرا به آنها در تقویت گروهی از عضلات لگنی کمک میکند. این ماهیچه ها که شامل رحم، تخمدان، رودهبزرگ و مقعد می شوند با افزایش سن شروع به ضعیف شدن می کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي