بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 16 شهریور

استانبول یکی از شهرهای بزرگ و زیبای جهان است که در ترکیه واقع است. استانبول مقصد اصلی بسیاری از گردشگری در سراسر جهان به ویژه ایران است. در استانبول مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد. برای آشنایی با بهترین مراکز خرید استانبول این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد مرکزهای خرید استانبول و فروشگاه های استانبول می خوانید.

بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

بهترین مراکز خرید استانبول کدامند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

مراکز خرید استانبول

از یک طرف بازار‌های سنتی و اغلب تاریخی پر از اجناس رنگارنگ که تماشای آن‌ها ساعت‌ها سر‌پا نگه‌تان می‌دارد؛ از فرش‌ها و قالی‌های ترک گرفته که مهم‌ترین سوغات استانبول‌اند تا زیور‌آلات، ظروف مسی و برنجی، قوری و قهوه‌جوش و قلیان و البته شیرینی‌های وسوسه‌انگیز ترکی. از طرف دیگر مراکز خرید استانبول با دنیای مدرنشان که بهشت عاشقان مد و لباس است؛ خیابان استقلال که شانزلیزه‌ی استانبول است و پر از بوتیک‌های شیک با پوشاک اروپایی و ترک، در کنار کلی مراکز خرید بزرگ دیگر مثل جواهیر، فروم و کانیون که سرزمین برند‌های خوش‌نام و دوست‌داشتنی‌اند و اغلب در فصل‌های حراج استانبول تخفیفات خوبی دارند.

شاید یکی از سوال‌هایتان این باشد که برای خرید کردن در استانبول چقدر پول نیاز است؟ باید بدانید خرید کردن در استانبول هم می‌تواند خیلی گران باشد و هم ارزان و معقول؛ همه چیز بستگی به حجم خرید شما و انتخاب مرکز خریدتان دارد؛ در بعضی از مراکز خرید استانبول می‌توانید برندهای ارزان‌تر مثل اچ‌اندام را پیدا کنید یا از تولیدات خود ترکیه خریدهایی با قیمت مناسب انجام دهید. اما به همان نسبت هم می‌توانید اجناس گران و لوکس خریداری کنید. البته نکته مهم سفرتان به استانبول این است که وسوسه‌ی خرید کردن رهایتان نمی‌کند؛ پس بیشتر مواظب جیب‌هایتان باشید.

۱ جواهیر

بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید بزرگ دنیا که بیش از صد برند جهانی محبوب، از پوشاک و جواهرات گرفته تا اسباب‌بازی و رستوران، در آن شعبه دارند. این مرکز خرید شش‌طبقه در قلب شهر واقع شده و دسترسی راحتی دارد اما معماری‌اش کمی پیچیده و گیج‌کننده است؛ بهتر است قبل از رفتن، نگاهی به نقشه‌ طبقات و مغازه‌ها در وب‌سایت این مرکز خرید بیندازید. برند‌های آشنایی مثل بنتون، آدیداس، اسپریت، کانورس، دبنهامز، لیوایز، زارا، مانگو و ماسیمو‌دوتی در جواهیر شعبه دارند. البته برند‌هایی مثل دیور، بربری و دی‌اند‌جی را اینجا پیدا نمی‌کنید. ساعت کار جواهیر بین ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

۲ کانیون

گران اما بی‌نظیر؛ بوتیک‌های کانیون لوکس و گران‌قیمت‌اند اما نظیرشان را در مراکز خرید دیگر شهر پیدا نمی‌کنید؛ برند‌هایی مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور فقط اینجا شعبه دارند و البته رستوران‌های گرانی که در شهر رقیب ندارند. معماری خاص و زیبای این مرکزخرید چهار طبقه، یک جایزه‌ معماری مهم هم برده و آن را حسابی معروف کرده. کانیون، سینمایی کروی‌شکل در میانش دارد که معمولا فیلم‌های مهم روز را نمایش می‌دهد. این مرکز خرید همیشه در فصل حراج خرید استانبول حضور فعال دارد و می‌توانید لباس‌های مارک‌دار دلخواهتان را در حراج‌‌های آن با قیمت‌های کمتری بخرید.

۳ فروم استانبول

اگر به دنبال خرید‌های به‌صرفه هستید، فروم جایی است که همیشه چند تا از برند‌هایش تخفیف خورده‌‌اند؛ کافی است به قسمت (Promotions) وب‌سایتش سر بزنید تا حراج‌ها و پیشنهادات دیگر برندهای مختلف که مرتب تغییر می‌کنند را ببینید. برند‌های متوسط مثل اچ‌اند‌ام و ماوی را اینجا می‌توانید پیدا کنید. در ضمن، یک نمایندگی بزرگ آی‌کیا هم به این مرکزخرید چسبیده. برای بچه‌ها هم سرگرمی‌های بی‌نظیری مثل ژوراسیک پارک و یک آکواریوم بزرگ با کلی جانوران آبزی دیدنی وجود دارد و همین‌ها فروم را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول برای خانواده‌ها تبدیل کرده. ساعت کار فروم استانبول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

۴ اولیویوم

می‌شود گفت اولیویوم یک حراجی بزرگ در استانبول است؛ اجناسی که کم کم دارند از گردانه‌ مد خارج می‌شوند با قیمتی بسیار مناسب در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. اینجا می‌توانید پوشاک فصل گذشته‌ی بهترین برند‌های جهانی را با تخفیف‌های عالی بخرید. البته اولیوم یک مرکز خرید مدرن و بزرگ است و در محله‌ زیتون‌بورنو قرار گرفته و ۱۱۸مغازه، ۶ سالن سینما، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ بزرگ و چندین رستوران و کافه‌‌ خوب دارد.

۵ خیابان استقلال

خیابان استقلال را اگر نبینید، مثل این است که در پاریس باشید و به شانزلیزه سر نزنید. استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول ۳ کیلومتر که از میدان پر‌جنب‌و‌جوش تقسیم شروع می‌شود و دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و البته مهمترین مراکز خرید استانبول است. انتهای خیابان هم حال‌و‌هوای دلچسبی دارد؛ مغازه‌هایی که ساز‌های قدیمی می‌فروشند، نقاشانی که آثار‌شان را حراج می‌کنند و لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ. استقلال بهترین جا برای خرید همزمان با پیاده‌روی، گردش و خوش‌گذرانی است؛ یک جورهایی می‌شود گفت خیابان استقلال جزء دیدنی‌های استانبول هم حساب می‌شود و بی‌دلیل نیست که آخر هفته‌ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند. با همه‌جور وسایل نقلیه‌ عمومی هم می‌توانید به میدان تقسیم برسید و بدون آنکه متوجه گذر زمان بشوید، تا انتهای خیابان استقلال را قدم بزنید و از مراکز خریدش دیدن کنید.

۶ مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینیه پارک شاید مرکز خرید لوکس و گران‌قیمتی محسوب شود، اما برندهای ارزان‌تر را هم دارد و در فستیوال خرید استانبول،‌ قطعا می‌توانید خیلی از برندها را با قیمت مناسب بخرید. رستوران‌های جورواجور و هر جور غذایی که فکرش را بکنید در آن پیدا می‌شود؛ از فست فودی مثل مک دونالد گرفته تا غذاهای ترکی و استیک‌های عالی فرانسوی و پاستاهای ایتالیایی و البته دسر و بستنی و شیرینی . نقشه طبقات و بوتیک‌های مرکز خرید ایستینیه پارک را می‌توانید در سایتش ببینید. در انتهای این مرکز خرید، بازاری هست که نباید آن را از دست داد؛ بازاری ساخته شده به سبک و سیاق سنتی ولی بسیار تمیز، لوکس و شیک که در آن پنیر و نان و سبزیجات و گوشت و… می‌فروشند.‌ یادتان باشد که نزدیک این مرکزخرید، ایستگاه مترو وجود ندارد و برای رسیدن به آن، باید سوار وسایل نقلیه دیگر شوید.

۷ مرکز خرید آکمرکز

آکمرکز مرکز خریدی در محله‌ی اتیلر استانبول است که انواع مغازه‌های لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، منسوجات، لوازم دفتری، اسباب بازی، وسایل ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم الکترونیکی را در خود دارد. اینجا می‌توانید هم‌زمان با خرید، غذاهای رنگارنگ رستوران‌های مجموعه را هم امتحان کنید. در فروشگاه‌های این مجموعه هم می‌توانید مارک‌های معروف و گران‌قیمت جهانی را پیدا کنید و هم محصولات ارزان‌تر را. بیشتر هتل‌های اطراف مرکز خرید آکمرکز سرویس حمل و نقل رایگان را برای مهمانانشان فراهم کرده‌اند. آکمرکز در سال ۱۹۹۵ به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و در سال ۱۹۹۶ بهترین مرکز خرید جهان معرفی شد. برای دیدن اطلاعات و جزئیات بیشتر، حتما به سایت آکمرکز سر بزنید.

۸ مرکز خرید مترو سیتی

مترو سیتی مرکزخرید ساده و بی‌ادعایی است، خرید در آن می‌چسبد و می‌توان اجناس خوبی با قیمت‌های مناسب در آن پیدا کرد. سبک معماری و سقف شیشه‌ای این مرکز خرید چهارطبقه،‌ جوری است که انگار دارید در فضای آزاد، خرید می‌کنید. ۱۴۰ مغازه که برندهای بین‌المللی مثل منگو، سواچ، ماکز اند اسپنسر و زارا را هم بینشان می‌بینید. یادتان باشد در فودکورت مترو سیتی، یک مغازه هست که فقط اسکندرکباب می‌فروشد و اگر غذایش را امتحان کنید، حتما وقتی به استانبول برمی‌گردید، دوباره برای تجربه غذاهایش به متروسیتی خواهید رفت.

۹ مرکز خرید سفایر

مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی ساختمانی که مرکز خرید سفایر در آن واقع شده، این است که یک فضا و باغچه در ارتفاع دویست متری دارد که می‌شود از آن بالا منظره ۳۶۰ درجه‌ی حیرت‌انگیزی از استانبول را تماشا کرد. این ساختمان، بلندترین ساختمان در ترکیه است. ساختمان سفایر، ۵۴ طبقه است که از مرکز تفریح و سرگرمی و سینما گرفته تا مرکز خرید و رستوران در آن پیدا می‌شود. ۶ طبقه از این ساختمان با ۱۳۴ مغازه، بخش مرکز خریدش را تشکیل می‌دهد. غیر از تخفیف‌های ویژه و مناسبتی، اوتلت‌های زیادی در سفایر هست که می‌توانید برندها را با قیمت ارزان‌تری از آن‌ها بخرید.

۱۰ مرکز خرید مارمارا

مارمارا مرکزخرید هیجان‌انگیزی برای خرید لوازم خانگی به حساب می‌آید. بخش بسیار بزرگی دارد که تقریبا تمام برندهای مشهور لوازم خانگی با طیف قیمت بسیار متنوع در آن پیدا می‌شوند. البته برای خرید لباس هم عالی است و بزرگترین مغازه‌ی سی اند ای و گپ همینجا در مارمارا است. معمولا برای بچه‌ها هم برنامه‌هایی مثل تئاترهای عروسکی دیزنی و بن تن در آن اجرا می‌شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي