بهترین زمان برای ازدواج موفق چه زمانی است

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 18 تیر

ازدواج موفق چه زمانی رخ می دهد ؟

ازدواج موفق، عامل تضمین کننده رفاه و ثبات خانواده خواهد بود و این موضوع زمانی اهمیت می یابد که آمار های طلاق سر به فلک می کشند. بر این اساس برای داشتن یک ازدواج موفق، باید نسبت به تمام شرایط احتیاط نمود.

بهترین زمان برای ازدواج موفق چه زمانی است, پورتال خبری فرهنگی گهر

بلوغ اجتماعی به معنی توانمندی لازم برای اداره امور خانواده، همسر و فرزندان است. این امر، مستلزم برآورده‌شدن نیازهای اقتصادی، بهداشتی،‌ علمی، آموزشی و… برای گذراندن زندگی است تا فرد بتواند با آن، مسكن و حداقل نیازهای خانواده را تامین كند.

برای ازدواج علاوه بر نیاز به رشد جسمی و جنسی ، رشد روانی و اجتماعی نیز مورد نیاز است. در اواخر دوره نوجوانی رشد جنسی تقریبا کامل می شود و فرد توانایی تولید مثل پیدا می کند. در اواخر سنین نوجوانی اغلب دختران به فکر ازدواج می افتند، در حالیکه پسران در این سنین خواهان ازدواج نیستند. گرچه ازدواج تنها راه مشروع و سالم تأمین نیازهای جسمی و روانی نوجوانان است، ولی برای یک ازدواج موفق، آمادگی زیستی، روانی، مادی و اجتماعی لازم است. به همین جهت، متخصصان سن مناسب ازدواج را برای دختران ۱۸ تا ۲۴ سال و برای پسران ۲۴ تا ۲۸ سال توصیه می کنند. معمولا اختلاف سن ۲ تا ۶ سال بین دختر و پسر برای ازدواج توصیه می شود. در صورت داشتن ازدواج زودهنگام، بهتر است داشتن فرزند تا پس از ۲۰ سالگی به تعویق بیفتد. برای این منظور لازم است که زوجین با روش های صحیح تنظیم خانواده آشنا باشند.

انسان سالم، خانواده سالم ایجاد می کند. برخی از بیماریها ممکن است تهدیدی جدی برای سلامت انسان و همسر آینده او باشد. در این زمینه مراجعه به مراکز درمانی برای تشخیص و درمان زودرس و مشاوره قبل از ازدواج در مراکز مشاوره وزارت بهداشت توصیه می گردد.

هر یک از زوجین باید با دید باز و با رضایت خود اقدام به تشکیل خانواده نمایند. ازدواج نباید به عنوان راه حلی برای دوری از مشکلات خانوادگی جوان در خانواده در نظر گرفته شود، بلکه ازدواج زمانی موفق خواهد بود که با هدف تشکیل خانواده و تعالی روحی زوجین درنظر گرفته شود. با وجودیکه والدین در راهنمایی جوانان در انتخاب همسر نقش تعیین کننده ای دارند، این نقش باید به صورت مشاوره ای باشد و نباید بصورت تحمیلی و سلب اختیار جوان در تعیین شریک زندگی آینده اش باشد.

بهترین زمان برای یک ازدواج چه زمانی است ؟

زوجین باید متوجه باشند که با تشکیل خانواده، نقشهای جدیدی برای آنان بوجود می آید که می بایستی در مقابل آن مسئولیت پذیر باشند. زن و مرد متأهل نسبت به یکدیگر متعهد هستند و می بایستی با تمام وجود سعی در ایفای وظایف نمایند. یکی از اساسی ترین پایه های موفقیت یک زندگی زناشویی، شناخت دقیق نیازهای جسمی ، روحی و عاطفی همسر و تلاش مستمر و دائم در پاسخ به این نیازهاست . زوجین می بایستی در این جهت به یکدیگر کمک رسانند و مشوق و همکار یکدیگر باشند. همچنین لازم است تا از توقعات خارج از توانایی همسر اجتناب گردد. به عبارت دیگر زوجین باید تلاش کنند تا در کنار یکدیگر باشند و نه در مقابل هم.علاوه بر این، هر یک از زوجین می بایستی مسئولیت تنظیم خانواده را بپذیرند و تعداد فرزندان و فاصله مناسب تولد آنان را رعایت نمایند.

در صورتی که جامعه شناسان پیش‌تر معتقد بوده‌اند که هر چه سن بالاتر برود و مدت زمان بیشتری صرف پیدا کردن فرد مناسب شود، احتمالا منجر به انتخابی پایدارتر خواهد شد و در نتیجه زوج‌ها کمتر به مشکلات بر خواهند خورد، داده‌های جمع آوری شده توسط این جامعه شناس و تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داده است که هرچه سن ازدواج از نوجوانی و اواخر بیست سالگی تا اوایل سی سالگی پیش برود میزان احتمال طلاق پایین‌تر است و همچنین هرچه به سمت اواخر سی سالگی و اوایل چهل سالگی می رسیم درصد طلاق دوبار بالا می‌رود.

از طرفی دیگر افراد در این بازه‌ی سنی آنقدر پیر نیستند که نتوانند کمی خود را برای شریک زندگی خود تغییر دهند و یا اهدافی همسو و هم راستا با اهداف همسر خود پایه ریزی کنند. تغییراتی در سبک زندگی که هر ازدواج و رابطه‌ای برای دوام نیازمند آن است. افراد این بازه معمولا درگیر همسر قبلی و یا بچه‌ها از ازدواج قبلی خود، برای اینکه زمان و یا داشته های خودشان را با آن‌ها تقسیم کنند، نیستند.

جامعه شناس دیگری که در این زمینه تحقیقات انجام داده ، فیلیپ کوهن از دانشگاه مریلند است. که نتایج تحقیقات او به شک و شبهه‌ها دامن زده و نتیجه‌ای دیگر از تجزیه و تحلیل داده‌ها بدست آورد ، او معتقد است که با بالاتر رفتن سن احتمال تداوم ازدواج شما پایین نمی آید. جالب است بدانید طبق نتایج او بهترین زمان برای ازدواج و دور بودن آن از طلاق بازه‌ی سنی ۴۲ تا ۴۹ سال است .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي