بهترین روش ترک سیگار

تاريخ : 25 دی

بهترین روش ترک سیگار متحد کردن قدرت اراده و اشتیاق در یک مسیر می باشد. ۹۰ درصد کسانی که بشدت سیگار می کشند همیشه به فکر ترک آن هستند . ما بهترین روش ترک سیگار را در مطلب زیر برایتان می آوریم.

بهترین روش ترک سیگار

بهترین روش ترک سیگار, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهترین راه موفق شدن در ترک سیگار

این سیگارهای الکترونیکی بهترین و موفقیت آمیزترین راهها برای ترک سیگار بوده اند و افراد زیادی به وسیله آن ها توانسته اند از شر سیگار کشیدن خلاص شوند.

سال‌هاست استفاده از سیگارهای الکترونیکی در دنیا رواج یافته و بسیاری از افراد سیگاری از آن به‌عنوان جایگزین مناسبی برای سیگارهای معمولی استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند به مرور کشیدن سیگار را ترک کنند. ولی چند وقتی است خبرهایی حاکی از موثر نبودن این قبیل سیگارها در فرآیند ترک سیگار منتشر شده است. بسیاری از شرکت‌های تولید سیگارهای الکترونیکی معتقدند استفاده از این نوع سیگارها در ترک سیگار افراد سیگاری موثر است ولی محققان در جدیدترین گزارش‌های ارائه شده نشان داده‌اند که این مقوله پایه و اساس علمی ندارد و نمی‌توان بر آن تکیه کرد.

 

بهترین روش ترک سیگار, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهترین روش ترک سیگار از دید محققان

محققان در آزمایش‌های پیشین بیش از هزار فرد سیگاری را مورد بررسی قرار دادند و نحوه اثر سیگارهای الکترونیکی را در موفقیت آنها برای ترک سیگار ارزیابی کردند. نتایج به دست آمده نشان می‌داد افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کردند در ترک سیگار موفقیت بیشتری داشتند. حتی آمار ترک سیگاری‌هایی که به دنبال استفاده از سیگارهای الکترونیکی بودند، بیشتر از مصرف چسب‌های نیکوتین‌دار یا داروهای مشابه بود. ولی محققان مدتی بعد این یافته‌ها را نفی کردند. با وجود اینکه تحقیقات قبلی نشان از تاثیرگذاری سیگارهای الکترونیکی در فرآیند ترک سیگار داشت اما بررسی‌های اخیر تاثیر بلندمدت این سیگارها را تایید نمی‌کند. سیگارهای الکترونیکی با سوزاندن تنباکو کار نمی‌کنند، ولی در عوض از نیکوتین بخار شده استفاده می‌کنند و در واقع، فرد سیگاری بخار را استنشاق می‌کند. یافته‌هایی که در سال ۲۰۱۴ به دست آمد حاکی از آن است افراد سیگاری‌ای که علاوه‌بر استعمال سیگار الکترونیکی از سیگارهای معمولی نیز مصرف می‌کنند، موفقیتی در ترک سیگار حاصل نمی‌کنند. افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند معمولا دچار عوارضی می‌شوند که از این میان می‌توان به خشکی دهان، تحریک ناحیه گلو و کوتاهی نفس‌ها اشاره کرد. همچنین این نوع سیگارها خطر بروز مشکلاتی چون التهاب ریه و ضربان غیرمعمول قلب را افزایش می‌دهد اما این عوارض در استفاده از چسب‌های نیکوتین‌دار مشاهده نمی‌شود.

بهترین روش ترک سیگار, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهترین روش ترک سیگار از دید پروفسور روانشناس

۵۰ سال پیش، پروفسور روانشناسی ۳۲ ساله به نام والتر میشل از دانشکده پزشکی دانشگاه استفورد دیدن میکند که ناگهان با صحنه عجیبی روبرو میشود؛ مردی لاغر بیهوش بر تخت بیمارستان خوابیده، لاغر اندام با چهره ای غمناک و درحال گریه کردن که دست هایش به صورت ضربدری دورش پیچیده شده؛

او از پرستار درباره آن مرد میپرسد و پرستار پاسخ میدهد : او سیگاری بود و سرطان ریه دارد و الان آماده شده تا پرتو درمانی را شروع کنیم…
این پاسخ دقیقا همان چیزی بود که باعث شد والتر یکبار برای همیشه (بعد از ۱۷ سال) سیگار را ترک کند اما نه به روش معمول که دیگران سعی میکنند سیگار را ترک کنند… بلکه به روش خودش.

میشل والتر، پروفسور دانشگاه کلمبیا، نویسنده کتاب مشهور “تست مارشمالو” که میتوانید اینجا درباره آن بیشتر بخوانید، مردی بود که سالها تحقیق و آزمون و نگارش درباره قدرت اراده انجام داده بود اما تا به آن روز نتوانسته بود سیگار کشیدن را ترک کند.

او سیگار را یک درمان موقت برای تسکین اضطرابش میدانست و تا به آن روز، روزانه ۳ پاکت سیگار میکشید.
میشل والتر، خودش را معتاد توتون میدانست، او میدانست که توتون و تنباکو برایش ضرر دارند اما نمیتوانست سیگارش را به این راحتی ترک کند.

بهترین روش ترک سیگار, پورتال خبری فرهنگی گهر

زمانی که والتر مرد لاغر اندامِ پیچیده به خودش را دید و او را در حالت عذابی میدید که دارد آماده میشود به اتاق پرتو درمانی برود… ناگهان دنیایی که برای خودش ساخته بود فرو ریخت.
والتر دیگر نمیتوانست ترک سیگار را به بعد موکول کند، او تا به آنروز هم بیش از حد مجاز سیگار کشیده بود و نمیتوانست بیشتر از این ادامه دهد واگرنه روزی سرنوشتش مانند همان مرد لاغر اندام خواهد بود.

پس چطور میتوانست سیگارش را ترک کند؟

والتر راهی پیدا کرد که توانست قدرت اراده و اشتیاق را باهم در یک مسیر برای ترک سیگار متحد کند.
او دریافته بود تا زمانی که قدرت اشتیاق بیشتر از قدرت اراده باشد، اشتیاق پیروز میدان خواهد شد (مانند افراد سیگاری که اشتیاق برای کشیدن سیگارشان بیشتر است از اراده آنها برای ترک سیگار)

بنابراین راهکاری را کشف کرد، که ابتدا خودش سیگار کشیدن ۳ پاکتی به مدت ۱۷ سالش را ترک کرد، سپس شاگردانش و بعد خوانندگان آثارش از آن استفاده کردند.

اما والتر از چه روشی استفاده کرد؟ این روش یکبار برای همیشه برای شما روشن میکند :

  • چرا تا به امروز سیگار را نتوانستید ترک کنید
  • چطور از امروز به بعد سیگار را ترک کنید

این روش هیچ نیازی به اراده قوی ندارد و بر پایه میل و اشتیاق عمل میکند، بنابراین میتوانید از این روش نه تنها برای ترک سیگار، بلکه هر عادت بدی که میخواهید ترک کنید استفاده کنید و شاهد تاثیر و سادگی شگفت انگیزش باشید.

هر عادت بد دیگری دارید به راحتی ترک کنید

بهترین روش ترک سیگار, پورتال خبری فرهنگی گهر

والتر بعد از اینکه آن مرد مفلوک را در دانشگاه بر تخت بیمارستان در وضعیت اسفناک دید، ناگهان خودش را به جای او تصور کرد که دیر یا زود چنین وضعیتی پیدا خواهد کرد، این تصویر ذهنی دقیقا دلیل ترک سیگارش شد. او متوجه شد که سیگار نه تنها از بار اضطرابش چیزی نمی کاهد، بلکه او را به مسیری بدتر هدایت میکند.

حتی اگر در لحظه کشیدن سیگار، لذتی را تجربه میکرد، او میدانست که در حال به تعویق انداختن نتیجه نهایی آن است. بنابراین به اصل مهمی پی برد : اراده به خودیِ خود نمیتواند هیچ کمکی برای ترک عادتی کند.

والتر کشف جالبی انجام داده بود : اشتیاق به اراده جهت و نیرو میدهد.
دقیقا میشل والتر متوجه شد که چطور این دو عنصر مهم را به هم وصل کند. او کشف کرد اگر قدرت اشتیاق در راستای اراده باشد، قدرت فوق العاده زیادی پیدا خواهد کرد که در حد تصور نیست… دقیقا همانطور که تصویر خودش بر تحت بیمارستان بر روی پرده ذهنش باعث شد اراده اش برای ترک سیگار قدرتمند شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي