بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد کدام است؟

امروزه لیزر موهای زائد یکی از پر طرافدارترین شاخه های درمان پزشکی-زیبایی شناخته شده است. افراد بسیاری برای خلاصی از شر موهای زائد و روش های قدیمی و طاقت فرسایی همچون مومک، ژیلت، اپلیدی و … به دنبال این شیوه ی درمانی هستند. اما آنچه که مطرح است انتخاب نوع دستگاه لیزر می باشد که میزان اثربخشی و کاربردی بودن درمان لیزر را تعیین میکند. در ادامه به بررسی عوامل مختلف در انتخاب بهترین نوع دستگاه لیزر می پردازیم.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر IPL

آی پی ال intense pulse light یعین سیستم های نور شدید پالسی؛ در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد و نتایج دراز مدت لیزر بر پوست را مشاهده نمود.
دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زاید و جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزان تر است و سریع تر عمل می کند.
دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس بصورت آرام و بی خطر استفاده می شود. پالس های نروی با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع و کاملا بدون درد است.
عوارض جانبی کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

IPL کاندیدهای مناسب جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زاید به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

 

دستگاه لیزر Elight

دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است.سیستم لیزر Nd- YAG چیست؟

لیزرهای Nd: YAG برای استفاده در یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند. لیزرهای Nd: YAG نوعا با یک طول موج 1064nm، در مادون قرمز، نور منتشر می کند.

 

دستگاه لیزر دایود

لیزرهای دایود رفع موهای زاید موجود به صورت پالسی و با طول موج های 800 یا 810 نانومتر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندرایت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG, IPL ها می باشد. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد. اگر فرد آگاهی و تجربه کامل نداشته باشد می تواند پوست فرد را بسوزاند. این دستگاه در نژاد ایرانی مناسب است.
مزایای دایود
–    دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
–    کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت
–    خنک سازی سطحی
–    قابلیت استفاده در پوست های تیره

دستگاه لیزر الکساندرایت (الکس)

یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد. لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد.
با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زاید است. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پرتاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد.
البته لازم به ذکر است میزان درد استفاده از این دستگاه به طزر قابل توجهی بیشتر از موارد بالا و بخصوص لیزرهای آی پی ال و ایلایت است.
در نهایت باید از لیزرها انتظار واقعی داشت. تبلیغات نادرست و اغراق آمیز همه را سردرگم می نماید.
واقعیت آن است که جلسات متعدد برای کاهش موها توسط لیزر لازم است. درضمن پاسخ در افراد مختلف نیز متفاوت و لفظ کلمه تضمینی نشانگر ناصحیح بودن تبلیغ در حوزه پزشکی می باشد.

توصیه میکنیم قبل اقدام برای شروع درمان لیزر حتما با مراقبت های درمان لیزر آشنا باشید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه