بمب شرکت سونی در دنیای موسیقی

شرکت سونی که یکی از شرکتهای پیشتاز در زمینه موسیقی است در حال ساخت نهایی یک برنامه موسیقی ویژه است

بمب شرکت سونی در دنیای موسیقی, پورتال خبری فرهنگی گهر

شرکت سونی نرم افزاری را بنیان نهاده که هنر موسیقی در جهان را به شکل غیر قابل تصوری دچار تحول می کند.

با تحولات فناوری های جدید موسیقی با گسترش اینترنت دچار یک بحران شد و دسترسی عمومی به موسیقی با دانلود موسیقی دچار یک بحران شد.این بحران با تغییرات گسترده در قوانین و نحوه کار دست اندرکاران در صنعت موسیقی جهان تا حدودی در سال های اخیر اصلاح شد اما به نظر می رسد که دنیای موسیقی پس  از معضل دانلود به مشکل جدیدی مواجه شده است.

شرکت سونی که بخش مهمی از تولیدات موسیقی جهان را تولید و مدیریت می کند نرم افزاری ساخته که می تواند براساس موسیقی های قدیمی موسیقی های جدیدی را تولید و تنظیم کند که هیچ سرقت ادبی و هنری نیز رخ ندهد.نویسندگان این برنامه می گویند در این زمینه تلاش بسیاری شده و نتایج ناشی از آزمایش های متعدد نشان داده که این نرم افزار بخوبی کار می کند.

در این زمینه پیتر هوک یک ستاره موسیقی انگلیسی وجود چنین نرم افزاری را بی حاصل می داند.وی می گوید او نمی تواند با ماشین موسیقی بسازد و این تصور برایش ممکن نیست که روزی با یک ماشین که احساس و خلاقیتی ندارد موسیقی تولید کند.هوک می گوید ماشین ها را خاموش روشن می کنید ولی برای من یک همکار و دوست نمی شوند.ماشین ها مارو دچار دیوانگی می کند.

این درحالی است که بنوا کاره یک موسیقی دان فرانسوی می گوید هر نوع موسیقی روح دارد و ما در آن می توانیم در آن زیبایی را ببینیم.پیش از این سینتی سایزرها نیز چنین کار کردی داشتند و مهم نیست که یک موسیقی با استفاده از یک نرم افزار ساخته شده باشد. یک موسیقی دان می تواند هر آنچه که خود حس می کند از آن خلق کند.

سونی قصد دارد این برنامه را برای تولید موسیقی های جدید بکار گیرد و نخستین نوع از این موسیقی ها قرار است براساس سری از آهنگ های بیتل ها ساخته و روانه بازار شودند.

منبع: کلیک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي