بلوکه کردن یک بدافزار توسط اپل

بلوکه کردن یک بدافزار توسط اپل

اپل می‌گوید بدافزاری را بلوکه کرده که در بسیاری از برنامه‌های همراه طراحی شده برای گوشی آیفون و تبلت آی پد رخنه کرده و به یک تهدید جدی برای کاربران مبدل شده است.

بلوکه کردن یک بدافزار توسط اپل, پورتال خبری فرهنگی گهر

بلوکه کردن یک بدافزار توسط اپل

این بدافزار که WireLurker نام دارد، چندروزی است حملات گسترده خود را به کاربران آیفون و آی پد آغاز کرده است. با توجه به امنیت نسبتا خوب سیستم عامل iOS این بدافزار ابتدا به رایانه های مک نفوذ می کند و در صورت اتصال گوشی یا تبلت به آنها از طریق پورت یو اس بی به سرعت به آیفون یا آی پد منتقل می شود.

WireLurker به خصوص حضور گسترده‌ای در فروشگاه های چینی عرضه برنامه‌های همراه دارد و با توجه به اینکه بسیاری از این فروشگاه‌ها مستقل از اپل عمل می‌کنند مقابله با بدافزار یاد شده به کاری دشوار مبدل شده است.

مهم ترین کارکرد این بدافزار سرقت اطلاعات ذخیره شده در گوشی و تبلت آپل است. این اولین بار است که حریم شخصی کاربران آیفون و آی پد در مقیاسی گسترده و از طریق بدافزاری موثر به خطر می افتد.

تاکنون ۴۶۷ برنامه همراه آلوده به این بدافزار شناسایی شده است و میزان بارگذاری کل برنامه های همراه آلوده به WireLurker از مرز ۳۵۶ هزار مورد گذشته است. اپل به کاربران هشدار داده که برنامه های همراه را تنها از منابع قابل اعتماد بارگذاری کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي