برد استقلال در خانه الجزیره و امیدواری به صعود

تاريخ : 14 فروردین

استقلال انتهای روز سیزده بدر را به کام هوادارانش تلخ نکرد

دیدار استقلال ایران و الجزیره امارات از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برتری یک بر صفر نماینده ایران به پایان رسید. تک گل این دیدار را محمد قاضی در دقیقه ۷۰ به ثمر رساند.

برد استقلال در خانه الجزیره و امیدواری به صعود, پورتال خبری فرهنگی گهر

آبی‌پوشان با این پیروزی به طلسم شکست ناپذیری الجزیره امارات برابر این تیم پایان دادند و پس از ۵۳ روز طعم پیروزی را بچشند. آبی‌پوشان پس از پیروزی برابر سایپا در تاریخ بیستم بهمن سال ۹۲، در هیچیک از دیدارهایشان پیروز نشده بودند.

گزارش نیمه اول:

در نیمه نخست این دیدار آبی‌پوشان در ابتدای کار تلاش کردند با حملات پردامنه روی دروازه الجزیره، میزبان را مجبور به دفاع و عقب نشینی کنند اما سرعت بالای بازیکنان امارتی و ایجاد چند خطر از سوی بازیکنان این تیم، شاگردان قلعه‌نویی رامجبور کرد کمی محتاط‌ تر کار را دنبال کنند.

نخستین فرصت این دیدار را آبی‌پوشان در دقیقه ۹ به دست آوردند و محمد قاضی با چند دریبل کوتاه در پشت محوطه جریمه الجزیره، صاحب موقعیت خوبی شد ولی شوت سنگین او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بود که علی مبخوت با شوتی سنگین در صدد جبران این موقعیت استقلال برآمد و ضربه او از پشت محوطه جریمه شاگردان قلعه‌نویی با واکنش خوب رحمتی همراه شد و این توپ به کرنر تبدیل شد.

در ادامه و در دقیقه ۱۲ احمد ربیع از تعلل هاشم بیگ‌زاده در محوطه جریمه استقلال استفاده کرد و با یک شوت خوب تلاش کرد تا حساب کار را یک بر صفر کند اما واکنش بسیار خوب رحمتی بازهم مانع از دروازه استقلالی‌ها شد اما این پایان کار نبود و سه دقیقه بعد بار دیگر همین بازیکن در محوطه جریمه استقلال با رحمتی تک به تک شد و ضربه‌اش را با اختلافی ناچیز به اوت زد تا شاگردان قلعه‌نویی نفس راحتی بکشند.

در اواسط این نیمه آبی‌پوشان کنترل بازی را در دست گرفتند و روی ارسال خوب حیدری در دقیقه ۲۵ می‌توانستند دروازه الجزیره را باز کنند. ارسال این بازیکن با ضربه سر بسیار خوب قاضی همراه شد اما این توپ با اختلاف ناچیزی از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.

در اواخر این دیدار بیشتر بازی در میانه‌های میدان جریان داشت تا اینکه علی مبخوت روی اشتباه عجیب بیگ‌زاده صاحب فرصت استثنایی در محوطه جریمه استقلال شد و با شوتی سنگین تلاش کرد گل نخست را به ثمر برساند اما واکنش دیدنی مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

گزارش نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم الجزیره‌ای ها بازی به مراتب بهتری را آغاز کردند اما در دقیقه ۵۳ نفوذ عالی برهانی در داخل محوطه جریمه الجزیره بهترین فرصت ممکن را برای آبی‌پوشان مهیا کرد. پاس دیدنی این بازیکن با از خودگذشتگی جمشیدیان همراه شد و به پژمان نوری رسید و این بازیکن از روی نقطه پنالتی با شوتی سنگین تلاش کرد دروازه الجزیره را باز کند اما شوت او را دروازه‌بان الجزیره راهی کرنر کرد تا این فرصت ایده‌آل از دست برود.

پس از این فرصت بازی به سمت تعادل پیش رفت و بیشتر توپ در میانه‌های میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه ۷۰ پاس دیدنی صادقی از میانه‌های میدان برای مهدی نظری این بازیکن را صاحب توپ کرد و این مهاجم آبی‌پوشان بعد از جا گذاشتن یک نفر توپ را به تونی کاروالیو سپرد و او هم با یک پاس عرضی قاضی را پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد تا این بازیکن با شوتی سنگین گل نخست این دیدار را برای استقلال به ثمر برساند.

بعد از گل آبی‌پوشان دوبار می‌توانستند به گل برسند. یک دقیقه بعد از گل آبی‌پوشان پاس عرضی خوب قاضی برای مهدی نظری این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و شوت این بازیکن با واکنش دیدنی دروازه‌بان الجزیره دفع شد و تنها یکدقیقه بعد شوت سنگین کاروالیو را احمد خصیف راهی کرنر کرد تا حساب کار همچنان یک بر صفر باقی بماند.

در ادامه این دیدار آبی‌پوشان کمی در لاک دفاعی رفتند و خوش شانس بودند که سای‌سدو در دقیقه ۹۰ دروازه آنها را باز نکرد. این بازیکن در موقعیتی تک به تک با رحمتی شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که واکنش دیدنی رحمتی توپ را راهی کرنر کرد. الجزیره‌ای ها در ثانیه‌های پایانی بیشتر بر توپ و میدان حاکم شدند اما حملات آنها بی نتیجه ماند تا استقلال با کسب سه امتیاز این دیدار به صعود همچنان امیدوار باشد.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، جی لوید سامویل، خسرو حیدری، هاشم بیگ زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان (تونی کاروالیو ۶۳)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری ۶۵- ایمان مبعلی ۷۶).

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي