با قوی ترین سلاح موفقیت آشنا شوید

قوی ترین سلاح موفقیت چیست ؟

با قوی ترین سلاح در جهان آشنا شوید. گفتار صریح و شفاف قوی ترین سلاحی است که انسان را در یک جمع بزرگ و یا کوچک، به عنوان رهبری شایسته و منتخب معرفی خواهد کرد. اصول گفتار صحیح و دنبال کردن روش های آموزش آن، از مهم ترین و حساس ترین نیاز های انسانی است.

با قوی ترین سلاح موفقیت آشنا شوید

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند:

  • “این وضعیت غیرممکن است.”
    “من کاملا شکست خورده و نا امید هستم”
    “من هرگز نمی توانم این کار را انجام دهم.”
    “من سعی می کنم، اما…”
    “این اتفاق مثل یک کابوس است.”

اگر پاسخ شما «بله» هست و هر یک از این شرایط را تحمل نموده اید، احتمالا به صورت ناخودآگاه موفقیت خود را به سادگی و تنها به وسیلۀ نحوه صحبت کردنتان تباه کرده اید.

سلاح موفقیت چیست ؟

تحقیقات روانشناختی نشان داده اند که ذهن ناخودآگاه شما، به معنای واقعی کلمه، همه چیز را تفسیر می کند. ذهن و بدن شما به دنبال هدایت کلمات خود هستند. بنابراین اگر می خواهید تاثیر و اعتماد بیشتری را در خود به وجود آورید و یا فرصت های بیشتری داشته باشید، هر بار که دهان خود را باز می کنید، آنچه را که وارد جهان می کنید خوب سبک و سنگین نمایید چرا که به خود شما باز خواهد گشت.

کلماتی که از آنها استفاده می کنید قدرت بسیار زیادی دارند. این قدرت همان چیزی است که به شما اعتماد به نفس ، حس جاه طلبی و نفوذ در اجتماع را می دهد و احساس اضطراب و بی کفایتی را در درون شما از بین می برد. این قدرت ، می تواند فرصت های زیادی را برای شما به وجود آورد و یا حتی آن ها را از بین ببرد.

به عنوان کسی که در کنفرانس های سراسر جهان سخن گفته، می دانم که صدها نفر تصور می کنند هرگز نمی توانند همانند من باشند و از قدرت کلام خود بهره جویند یا از صحبت در مکان های عمومی می ترسند. البته، نیازی نیست که همه افراد در تمام مراحل زندگیشان به روی صحنه بروند و سخنرانی کنند، اما استفاده از زبان کلماتی مثل” هرگز “و” ترس تا سر حد مرگ “می تواند افراد را از گسترش مهارت هایشان و حتی تلاش در این زمینه باز دارد.

بگذارید اینگونه بگویم: کلماتی که بیان می کنید، خانه ای هستند که در آن زندگی می کنید. این حقیقتی انکار ناشدنی و عالی است.

دنیا درهای خود را به سوی شما باز می کند اگر از زبان مثبت در مورد خودتان و توانایی خود برای مقابله با چالش ها و رسیدن به اهداف استفاده کنید، این همان چیزی ااست که به وضوح اثبات گردیده است. به همین ترتیب، اگر شما دائما در مورد خودتان یا شرایط خود احساس یاس و ناامیدی، ترس، اضطراب و بدبینی داشته باشید، این کلمات باعث شکل گرفتن واقعیت و دنیای اطرافتان می شوند اما نه به شیوه ای مثبت و مطلوب.

زبان شما نیز به نحوه ای که دیگران با شما رفتار می کنند تاثیر می گذارد. اگر اغلب احساس می کنید نادیده گرفته شده یا به شما کم توجهی می شود، در نظر داشته باشید که این الگوهای گفتاری شما هستند که به نحوه ارتباطتان با دیگران کمک می کنند. با استفاده از “زبان فوق العاده قدرتمند خود” – مانند بی احترامی به خودتان، حدس زدن نظرات دیگران قبل از اینکه آن را عنوان کنند و نظایر آن، می توانید به طور کامل شأن و مقام خود را در نظر دیگران پایین بیاورید.

با گوش دادن به سخنان هر شخص موفقی به سرعت متوجه خواهید شد که او از زبان مثبت، دقیق و تمرکز متقابل استفاده می کند و به طور روز افزونی اعتماد به نفس و اعتماد سایر افراد را نیز به خودش افزایش می دهد.

همانطور که من در کتاب Stop Playing Safe نوشتم، علوم اعصاب ثابت کرده اند که هر یک از ما توانایی بازسازی مغز خود را بر اساس شیوه ای که عمل می کنیم و با جایگزین کردن عادت های مخرب فکری، گفتاری و رفتاری و انجام کارهای مثبت داریم.. عادت های گفتاری منفی خود را به عادات مثبت و شفافی تبدیل کنید (از آنجا که ما اغلب حتی نمی دانیم که چگونه موفقیت های خود را خراب می کنیم، و این یک امر عادی برای ماست!). من دو مورد را پیشنهاد می کنم:

اول، کار را با نظارت بر زبان خود در طی 24 ساعت آینده شروع کنید. دوم، از شخص دیگری بخواهید که او نیز بر رفتار شما نظارت کند، زیرا عادت های ما اغلب از ما پنهان می شوند اما از دیگران نه! سپس تصمیم بگیرید از جایگزین های زبانی مناسب، و قابل قبول و مثبت، که انرژی شما را افزایش می دهند و سبب می شوند که در دید دیگران ارزش یابید استفاده نمایید.

در ادامه میخواهیم 8 راهکار سودمند برای مدیریت کلام در زندگی را بررسی کنیم.

خود را قدرتمند نشان دهید

بهتر است خود را از لحاظ جسمی قوی نشان دهید – چهره، حرکات صورت، کلماتی که از دهان بیرون می آورید همه و همه را در سطحی قدرتمند نگاه دارید. بنابراین اگر برای اولین بار است که چنین سخنرانی دارید، بهتر است بایستید، شانه های تان را کمی عقب بیندازید، و با لبخندی بر روی لب و برقراری تماس چشمی با افراد اطرافتان، با لحنی گیرا کلمات را قرائت کنید. این امر، کلامتان را گیرا می کند و اطمینان حاصل خواهید کرد که کلمات شما به گونه ای بیان می شوند که تاثیر مطلوبی بر کسانی که آنها را می شوند خواهند گذاشت.

اصلاح گفتار

به جای بیان کارهایی که هرگز از عهده آنها بر نمی آیید، کارهایی را به زبان آورید که از پسشان بر می آیید. به عبارت دیگر، به جای “من نمی توانم، من نمی خواهم” باید شروع کنید به گفتن، “من می توانم، من هستم، من انتخاب می کنم، من دوست دارم، من تولید می کنم، من لذت می برم.”

اجتناب از مطلق ها

به جای اینکه بگویید “آنها کاملا احمق هستند،” بگویید: “آنها چیزها را متفاوت از من می بینند.” یا بگویید من تعجب می کنم که آنها چیزی را می بینند که من نمی بینم.

به جای اینکه بگویید هیچ کس در اینجا هرگز به کلمه ای از حرف های من گوش نمی دهد، بگویید گویا بعضی از مردم به سخنان من گوش فرا نمی دهند. با ایجاد چند تغییر ساده در سخن گفتنتان به راحتی می توانید کاری کنید که عده بیشتری به صحبت هایتان گوش فرا دهند.

به خاطر اظهار نظرتان عذرخواهی نکنید

بسیاری از افراد، به ویژه زنان، همواره به خاطر بیان نظرشان عذرخواهی می کنند و بدین طریق اعتماد به نفس خود را پایین می آورند. این را بدانید که هرگز نباید برای اظهار نظرتان عذرخواهی کنید چون هر کسی باید نظر خود را بیان کند.

بایدها را کنار بگذارید

کلمه “باید” به اندازه کافی بی پروا به نظر می رسد. با این حال، همانطور که در آخرین کتابم تحت عنوان «Make Your Mark» بیان نمودم، آنچه که اغلب پس از این کلمه قرار می گیرد مملو از، انتظارات، بی عدالتی و قضاوت یک طرفانه و نا عادلانه است. بنابراین به جای استفاده از کلمه “باید”، که باعث قضاوت بهتر و بدتر می شود، از کلمه “می توان” استفاده کنید ، چرا که این کلمه برای بیان خواسته های شخصی شما کلمه ای مناسب تر است. به عنوان مثال، به جای گفتن “من باید همه را برای چهارم خرداد دعوت کنم،” بگویید، “من می توانم همه را به خانه ام دعوت کنم یا با آنها بیرون بروم.”

تعهد صریح

من اخیرا با دخترم مگی تماس گرفتم و او پیام وویس میل خود را چنین ضبط کرده بود: لطفا برایم یک پیام بگذار و من سعی می کنم پاسخ تو را بدهم. پیامی که من به او دادم این بود: عزیز دلم لطفا قسمت سعی می کنم را حذف کن. کلمه سعی می کنم به شما بهانه ای برای انجام ندادن کار مورد نظر را خواهد داد. پس هرگز از آن استفاده نکنید.

استفاده از القاب مختلف را محدود کنید.

القاب مرز روحی ناخودآگاهی را ایجاد می کنند که شما را محدود می نماید. لقب دادن به خودتان به عنوان “تنبل” یا “شلخته” یا “ترسناک یا پول دوست” شما را به همان لقب تبدیل می کند و تنها موجب تقویت یک حالت روحی ناخواسته در شما می شود. این که شما تنبل و شلخته هستید، به این معنا نیست که نمی توانید تغییر کنید. بهتر است به جای دادن لقب های زشت به خودتان بگویید: من در مورد این موضوع خیلی جدی نبوده ام، اما از این به بعد بیشتر تلاش می کنم یا من هرگز اولویت هایم را سازماندهی نکرده ام، اما اکنون تصمیم گرفتم که زمان خود را بهتر مدیریت کنم.

مشکلات را به عنوان فرصت ها توصیف کنید.

همه ما “مشکلات” خاص خود را داریم – چه کسانی که جزو موفق ترین افراد هستند و یا کسانی که تا کنون موفق نشده اند. پس بهتر است آنها را به فرصت هایی فوق العاده برای توسعه توانایی خود تبدیل کنید. چه فرصتی می توانید برای بهبود توانایی هایتان، اولویت بندی و توسعه بهره وری تان داشته باشید؟.

هنگامی که روش های توصیف «مشکلات» خود را تغییر دهید، راه های جدیدی برای برخورد با آنها باز می شوند. به جای این که بگویید این یک کابوس است، بگویید “این یک چالش جالب است” و شما به راحتی از پس آن بر خواهید آمد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه