با خواص برگ بو و روغن برگ بو بیشتر آشنا شوید

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 14 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

با خواص برگ بو و روغن برگ بو بیشتر آشنا شوید

با خواص برگ بو و روغن برگ بو بیشتر آشنا شوید, پورتال خبری فرهنگی گهر

آشنایی با خواص برگ بو و روغن آن

خواص برگ بو و روغن این گیاه پرفایده می تواند برای رفع مشکلاتی همچون تب و گرفتگی راههای تنفسی فوق العاده باشد؛ گیاه خوشبو را حتما داخل قفسه ادویه های خود جای دهید.

۷ چیزی که شما در مورد خواص برگ بو (Laurel Leaves) و تاثیر آن روی سلامتی که نمی دانید!

از برگ های لاورل (نام دیگر برگ بو) اغلب در آشپزخانه ها به عنوان یک ادویه و گیاه کاربردی استفاده می شود و برای سلامتی بسیار مناسب هستند. اگر در مورد این گیاه اطلاعاتی نداشته اید به خواندن ادامه این مطلب بپردازید که قطعا پس از اطلاع از خواص برگ بو از آن استفاده خواهید کرد.

 

۱- برگ بو  باعث کاهش اضطراب می شود 

زمانیکه شما برگ لاورل می خورید، زمانیکه در دهانتان می جوید باعث ترشح موادی در دهان می شوند که می توانند همانند یک مسکن بی ضرر در بدن موثر باشند و استرس را بطور چشمگیری کاهش دهند. با این حال مراقب باشید که تا مقدار معینی از این گیاه بخورید، زیرا زمانیکه بیشتر از حد معین بخورید ممکن است برای شما منجر به ایجاد برخی مسائل فیزیکی شود.

 

۲- برگ بو التهاب را کاهش می دهد

برگ لاورل شامل مقداری اژنول می باشد که از این ترکیب به عنوان یک ضد التهاب قوی یاد می شود. بنابراین با استفاده از برگ بو می توانید التهاب را از جمله در مفاصل بدن کاهش دهید.

 

۳- برگ بو سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند 

برگ لاورل همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این نیز به دلیل وجود اژنول در برگ بو است که به عنوان آنتی اکسیدان نیز کاربرد دارد. بنابراین می توانید برگ لاورل را نیز به این دلیل استفاده کنید.

 

۴- برگ بو مناسب برای درمان دیابت 

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، مصرف ۱ تا ۳ گرم برگ بو در هر روز ممکن است در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد.

 

۵- برگ بو برای تقویت سیستم تنفسی 

برگ بو قادر به باز کردن راه های تنفسی در بدن می باشند. در ادامه این مقاله ما به شما دستورالعملی را آموزش خواهیم داد که به کمک آن می توانید با برگ بو به سیستم تنفسی خود کمک نمایید و مشکلات تنفسی خود را رفع کنید.

 

مواد لازم :

۱ قاشق چایخوری برگ لاورل خشک (۵گرم)

۱ فنجان روغن بادام (۲۰۰گرم)

۱ شیشه که گنجایش ۲۰۰ میلی لیتر دارد.

 

ابتدا شیشه را کاملا بشویید، سپس برگ های لاورل را اضافه کنید و قبل از اضافه کردند مطمئن شوید که آنها را شسته اید.

سپس روغن بادام را اضافه کنید.

درب بطری شیشه ایی را ببندید و اجازه دهید تا ۴۰ روز استراحت کند و بعد از این مدت باید استفاده کنید.

 

خواص و مزایای روغن برگ بو :

روغن برگ بو برای پوست بسیار مناسب است. روغن لاورل به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اژنول برای پوست بسیار مناسب هستند.

 

علاوه بر این روغن لاورل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی نیز می باشد. بنابراین اگر می خواهید پوست خود را کاملا پاک کنید و از پیری و چروک نجات دهید می توانید از این روغن به خصوص استفاده نمایید.

 

۶- روغن گیاه برگ بو می تواند تب را کاهش دهد 

اگر سرما خورده اید یا دچار آنفولانزا شده اید می توانید از روغن لاورل استفاده کنید و می تواند در این امر برای شما بسیار موثر باشد.

 

۷- روغن برگ بو برای تنظیم دمای بدن

همچنین با استفاده از روغن لاورل می توانید به تنظیم دمای بدنتان کمک کنید و همچنین با استفاده از این روغن پر فایده می توانید گردش خون بدن را نیز تنظیم کنید و برای بدن بسیار مناسب و عالی می باشد.

همچنین اگر اعضای بدن شما دچار گرفتگی شده باشد می توانید با استفاده از روغن لاورل، قسمت مربوطه را ماساژ دهید و آنها را رفع نمایید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي