با این مواد غذایی خوش تیپ و زیبا شوید!

در این مطلب به معرفی یک سری از مواد غذایی می پردازیم که با مصرف آنها می توانید به اندام مناسب و ظاهر زیبا دست پیدا کتید. با ما همراه شوید

با این مواد غذایی خوش تیپ و زیبا شوید!

متخصصان تغذیه معتقدند که با تغذیه سالم می توان وزن و شکل بدنی متناسبی داشت و از ایجاد تجمع چربی های اضافی در بدن پیشگیری نمود.

با وجود این که متعادل و متنوع خوردن مواد غذایی باعث تناسب اندام می شود، اما برخی از رژیم شناسان معتقدندکه از لحاظ تغذیه ای دو گروه مواد غذایی بر وضعیت شكل بدنی تاثیرگذار هستند. گروه اول، تركیبات غذایی كاهنده چربی های ذخیره ای و گروه دوم مواد غذایی تحریک کننده و افزایش دهنده هورمون های عضله ساز  مانند  استروژن و تستوسترون.

مواد غذایی كاهنده چربی های ذخیره ای

از این گروه می توان ترکیباتی مانند كافئین، پوست مركبات و زیره را نام برد که با تحریك سلول های بدن به فعالیت بیشتر باعث می شوند تا متابولیسم کلی بدن افزایش یابد و طبیعتا با افزایش میزان متابولیسم، سوخت چربی های ذخیره ای در بدن افزایش می یابند و به این ترتیب میزان چربی های تجمعی در نقاط باسن، شكم و ران ها به تدریج کاهش می یابند.

مواد غذایی تحریک کننده و افزایش دهنده هورمون های عضله ساز

در این گروه، مواد غذایی مانند سویا، مواد پروتئینی مرغوب و كم چرب ( لبنیات )، میوه جات مناطق گرمسیری ( خرما ، نارگیل ، آناناس و موز) قراردارند که به دلیل دارا بودن تركیبات اولیه هورمون های استروژن و پروژسترون می توانند باعث افزایش حجم عضلات در نقاط مختلف بدن شوند و به این ترتیب باعث زیبایی بدن گردند. برای مثال در بدن خانم ها با افزایش غیر مستقیم هورمون استروژن، تغییرات جزئی در وضعیت شكم، باسن و ران ها پدیدار می شود. در حالی كه در آقایان با افزایش غیر مستقیم هورمون تستوسترون، افزایش جزئی در توده عضلانی بخصوص در عضلات بازو، شكم و ران ها مشاهد می شود

حال اگر فردی در رژیم غذایی خود سعی نماید روزانه چندین بار از مواد غذایی موجود در گروه اول یا دوم مواد غذایی فرم دهنده بدن استفاده نماید، می تواند با چربی سوزی و تحریک هورمون های بدن منجر به تغییرات قابل ملاحظه ای در  چربی های ذخیره ای بدن و در نتیجه تغییر شکل بدن خود به سمت یک بدن زیبا گردد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه