بالاخره گوگل به نقض حریم شخصی کاربران جیمیل اعتراف کرد

مدیران گوگل به تازگی تصریح کرده‌اند: افرادی که از طریق سرویس پست الکترونیک جیمیل دست به تبادل پیام می‌زنند نباید انتظار داشته باشند که پیام‌هایشان خصوصی باقی بماند.

بالاخره گوگل به نقض حریم شخصی کاربران جیمیل اعتراف کرد

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ یک فایل ۳۹ صفحه‌ای مربوط به یک پرونده حقوقی که گوگل نیز در آن درگیر بوده به تازگی از سوی رسانه‌ها افشا شده که نشان می‌دهد مدیران گوگل هیچ اعتقادی به حفظ حریم شخصی کاربران جیمیل ندارند.

در اسناد منتشر شده، گوگل به حکم دیوان عالی آمریکا در سال ۱۹۷۹ در ارتباط با پرونده ای موسوم به Smith v. Maryland استناد کرده که در آن جمع آوری اطلاعات مربوط به ارتباطات الکترونیک بدون مجوز قضایی مجاز دانسته شده بود.

گوگل در بخشی از این سند گوگل تصریح کرده: افرادی که از ایمیل‌های تحت وب استفاده می‌کنند نباید تعجب کنند اگر ایمیل‌هایشان توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ایمیل در مرحله تحویل داده شدن به مقصد پردازش و بررسی شود. در واقع افراد زمانی که داوطلبانه اطلاعاتشان را در اختیار شرکت ثالثی می‌گذارند، نباید انتظار قانونی داشته باشند که حریم شخصی اطلاعاتشان حفظ شود.

این رفتار گوگل که به صراحت هیچ مسئولیتی را برای حفظ حریم شخصی کاربران نپذیرفته و به خود اجازه می‌دهد ایمیل‌های کاربران را مشاهده کند، خشم و حیرت کاربران و گروه‌های مدنی مدافع حریم شخصی را برانگیخته است. آنان می‌گویند این برخورد گوگل نشان می‌دهد که افشاگری‌های اسنودن در مورد بی‌توجهی گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری به حریم شخصی کاربران تا چه حد مبتنی بر واقعیات بوده است.

تا به حال بارها استدلال شده بود که گوگل حق ندارد بدون رضایت کاربران محتوای ایمیل‌های آنها را بررسی کند. اما گوگل به بهانه نمایش تبلیغات مرتبط با علائق کاربران تاکنون این مساله را نپذیرفته بود و حال نیز مشخص شده اصولا ایمیل‌های کاربران را شخصی و خصوصی تلقی نمی‌کند.

منبع: worldit.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه