بازگشایی سفارت آمریکا در ایران؟؟؟

تاريخ : 5 بهمن

رییس جمهوری اسلامی ایران در حالی برای شرکت در چهل و چهارمین دور نشست اقتصادی داووس به سوئیس سفر کرد که در ژنو کنفرانس صلح سوریه بدون حضور نماینده از کشور ایران برگزار شد.

بازگشایی سفارت آمریکا در ایران؟؟؟, پورتال خبری فرهنگی گهر
روحانی در این مصاحبه تلویزیونی در مورد احتمال گسترش روابط تهران – واشنگتن و بحران سوریه صحبت کرده است.

حسن روحانی رییس جمهور ایران معتقد است احیای مناسبات دیپلماتیک تهران و واشنگتن ممکن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ریا نووستی؛ روحانی در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان RTS سوئیس در خصوص امکان بازگشایی سفارت آمریکا در تهران گفت «دشمنی ها نمی توانند تا ابد ادامه داشته باشند و دوستی ها نیز ابدی نیستند و به این دلیل باید دشمنی را به دوستی تبدیل کرد.»

روحانی که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد وارد داووس شده روز چهارشنبه در مصاحبه با RTS همچنین خاطرنشان ساخت روابط با آمریکا در گذشته بغرنج بوده اما در صورت تلاش این مساله قابل حل خواهد بود.

رییس جمهور ایران افزود تلاش در راستای ایجاد اعتماد بین ایران و آمریکا لازم است و ایران دست خود را به سوی تمام کشورهای جهان دراز کرده و خواستار داشتن روابط خوب با همه کشور ها است.

یادآور می شود روابط ایران و آمریکا در سال ۱۹۸۰ میلادی پس از تصرف سفارت آمریکا(لانه جاسوسی) در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام قطع شد و اکنون سفارت سوئیس حافظ منافع ایالات متحده در جمهوری اسلامی است.

 

منبع: جام نیوز

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي