این عادت های بد زیبایی را ترک کنید

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 3 اسفند

این عادت های بد زیبایی را ترک کنید

کار آسانی است که عادت‌های سریع و ساده داشته باشید، اما آنها می‌توانند در دراز مدت به شما آسیب برسانند. این عادت‌ها، دیگر جالب و مرسوم نیستند، بنابراین بهتر است آنها را کنار بگذارید:

 

۱. دوش گرفتن با آب بسیار داغ

شاید دوش آب داغ به شما احساس خوبی بدهد، اما پوست را بسیار خشک می‌کند و می‌تواند با تضعیف رگ‌های خونی باعث پاره شدن مویرگ‌ها شود.

۲. بالا و پایین کردن ریمل در تیوب

بالا و پایین کردن چوب ریمل در تیوب آن، هوا را به داخل لوله می‌رساند که می‌تواند باعث افزایش باکتری‌ها و عفونت چشم شما شود. همچنین، مقدار زیادی از ماده‌ی ریمل روی برس می‌ماند و ظاهر مژه‌های شما را بهم چسبیده و سنگین می‌کند.

به یاد داشته باشید که باید بعد از سه ماه، ریمل‌تان را دور بیندازید و یک ریمل تازه و بدون باکتری بخرید.

این عادت های بد زیبایی را ترک کنید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۳. مرطوب نکردن بدن بطور کامل

مطمئن شوید که علاوه بر صورت، گردن و دکولته (پایین گردن) را نیز مرطوب می‌کنید. این نواحی به اندازه‌ی صورتتان به هیدراتاسیون نیاز دارند.

همچنین اگر مرطوب کننده‌ی شما حاوی SPF است، در هنگام شب از آن استفاده نکنید چون احتمال دارد منافذ پوستتان را ببندد و مانع بازسازی سلول‌های شما شود. اگر نمی‌توانید ۲ کرم متفاوت بخرید، بهتر است شب‌ها از مرطوب کننده استفاده نکنید و فقط با پوست تمیز بخوابید.

۴. اسپری کردن عطر روی گردن

اگر صبح‌ها از عطر استفاده می‌کنید، آن را روی گردنتان اسپری نکنید، بخصوص اگر بدون پوشاندن پوست گردنتان بیرون می‌روید. اکثر عطرها، پایه‌ی الکلی دارند و اگر پوستتان پس از عطر زدن در معرض نور آفتاب قرار بگیرد، ممکن است باعث تجمع رنگدانه‌ها در بافت پوستتان شود.

۵. نزدن ضد آفتاب در زیر مرطوب کننده

ضد آفتابتان را در زیر مرطوب کننده بزنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز مانع دفع اشعه‌های مضر توسط ضد آفتاب نمی‌شود.

۶. استفاده بیش از حد از برنزه‌ کننده‌ی تیره

رنگی را انتخاب کنید که فقط چند پرده از پوستتان تیره‌تر باشد و بجای اینکه آن را به کل صورتتان بمالید، تنها با استفاده از آن، صورتتان را ‌هایلایت (برجسته سازی) کنید.

۷. زدن شامپوی خشک روی پوست سر

زدن شامپوی خشک به پوست سر ممکن است باعث شود پوست سرتان پوسته پوسته شود، بنابراین قوطی شامپو را حدود ۱۵ سانتیمتر دورتر از موهایتان نگه دارید و به آرامی در کل موهایتان اسپری کنید و آن را به پوست سرتان نزنید.

۸. نشستن قلم موهای آرایشی

هفته‌ای یکبار، قلم موهای آرایشی‌تان را بشویید تا از شر مواد کهنه، آلودگی و باکتری‌های روی قلم‌موها خلاص شوید. می‌توانید فقط از یک شامپوی ملایم و آب گرم استفاده کنید. فقط حتما آن‌ها را بخوبی آب‌کشی کنید، و فقط موهای قلم‌مو را بشویید نه کل آن را. در پایان قلم‌موها را بطور افقی قرار دهید تا خشک شوند.

منبع: سرخاب سفیداب

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي