اگر می خواهید مبلمان چرم بخرید بخوانید

تاريخ : 12 اسفند

اگر می خواهید مبلمان چرم بخرید این مطلب سایت گهر را حتما بخوانید

اگر می خواهید مبلمان چرم بخرید بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

مبل های دو نفره و کاناپه ها از جمله وسایل بسیار مناسب و ایده آل برای فضاهای کوچک و یا فضاهایی که چند مبل تکنفره در آن موجود می باشد، هستند. توصیه ما این است که به جای دو مبل تکنفره از یک مبل دو نفره استفاده کنید زیرا این کار سبب می شود فضا بسیار سازمان یافته تر و باز تر به نظر برسد و کمتر اشغال شود.
استفاده از روکش های چرم برای کاناپه ها و مبل های دونفره می تواند دکوراسیون فضا را به کمال برساند و به آن زیبایی و شکوه دلنشینی ببخشد. چرم به دلیل بافتی که دارد گرمابخش دکوراسیون نیز خواهد بود از این رو این نوع روکش یکی از پرطرفدارترین و مناسبترین روکش ها برای کاناپه و نیم ست ها و مبل های دونفره است؛ اما چرم ها خود دارای تنوع بسیار زیادی در نوع و جنس هستند بنابراین بهتر است هنگام خرید در خصوص آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

مبلمان چرم

موارد زیادی وجود دارد که هنگام خرید یک مبل یا کاناپه چرمی باید آن ها را مد نظر داشته باشید. یکی از مهم ترین این موارد رتبه بندی و درجه چرم است. بهترین چرم برای مبلمان چرمی با گره های بیشتر و بافت قوی است. این نوع چرم ضخیم تر از انواع دیگر چرم هاست.
برای تصمیم گیری و قضاوت در خصوص کیفیت چرم باید آن را لمس کنید. چرمی با بهترین کیفیت چرمی است که هنگام لمس کردن منعطف و نرم باشد. چرم های درجه پایین تر که دارای گره کمی هستند هنگام لمس کردن بسیار خشک و بی انعطاف هستند. این نوع چرم ها پس از مدت زمان کوتاهی ترک می خوردند و اصطلاحاً می ترکند. البته تشخیص چرم خوب از چرم نامناسب به این آسانی هم نیست و نیاز به تجربه و مهارت دارد، اما روش مذکور می تواند تا حد زیادی در تشخیص چرم مرغوب به شما کمک کند.
چرم ها در حالی که بسیار قوی هستند برای اینکه برای مدت طولانی روی فرم و زیبا بمانند نیاز به رسیدگی و مراقبت های خاص دارند. در صورتی که فرزند کوچکی دارید بهتر است برای کاناپه و مبلمان چرمی خود روکش ضد آب در نظر بگیرید.

در ادامه به نکاتی درباره کاربردهای متفاوت مبلمان چرمی و نحوه خریداری آنها می پردازیم :
نکته اول:
برای اینکه مبلمان چرمیتان تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گرد گیری کنید و گاه به گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید.
نکته دوم:
مبلمان و کاناپه های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه دارید چرا که گرمای زیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می شود .
نکته سوم:
پیش از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه بندی چرم ها آگاهی داشته باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم هاییکه دارای رنگ تیره هستند و رنگ هایی یکدست و یک نواخت دارند، از نوع مرغوب هستند و همچنین این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم هاییکه رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه های ریز و روشن روی آنها وجود دارد، چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. اغلب این دسته از چرم ها ممکن است به سرعت پاره شوند.
اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت تر از دیگر انواع مبلمان است
نکته چهارم:
پیش از خرید، ابتدا مقیاس و اندازه خانه و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد، در نظر داشته باشید. اگر فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان چرم دارید، بهتر است که کاناپه های بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس اگر فضای کوچکی دارید، توصیه می شود که از تک مبل های کوچک استفاده کنید چرا که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ تر نمایان می کند .
مبلمان چرم
نکته پنجم:
پیش از خرید کاناپه و مبلمان چرمی، رنگ زمینه و دکوراسیون خانه را به یاد داشته باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا مکمل برای فضای مورد نظر خریداری کنید. اغلب چرم های بلوطی فضایی بسیار زیبا و گرمی را به وجود می آورند و همچنین موجب می شوند که فضا بزرگ تر از آنچه هست نمایان شود. معمولا چرم های بلوطی به راحتی با هر دکوری هماهنگی پیدا می کنند.
نکته ششم:
اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت تر از دیگر انواع مبلمان است. اتاق نشیمن، فضایی است که اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنند و به دلیل پرتردد بودن این فضا، کاناپه ای را انتخاب کنید که دارای چرم با کیفیت و بادوامی باشد، تا دیرتر دچار فرسودگی و پارگی شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي