اکسسوری چیست + انواع اکسسوری زنانه و مردانه

تاريخ : 25 شهریور

اکسسوری یکی از لوازم ضروری برای همه خانم ها و آقایان است. برای زنان و مردان با سلیقه های مختلف، اکسسوری های متفاوت و متنوعی وجود دارد. اگر می خواهید بدانید اکسسوری چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد اکسسوری و انواع اکسسوری زنانه و اکسسوری مردانه می خوانید.

اکسسوری چیست + انواع اکسسوری زنانه و مردانه

اکسسوری چیست + انواع اکسسوری زنانه و مردانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

اکسسوری چیست

اکسسوری به لوازمی گفته می‎‌شود که جزو قسمت اصلی لباس‌ها نیستند یعنی هر چیزی به جز بلوز و شلوار و پیراهن و دامن و … که اساس استایل شما هستند. اکسسوری‌ها شامل کیف، کفش، ساعت، عینک، کلیه جواهرات ، کمربند، شال و روسری و … است. به ظاهر اکسسوری‌ها نقش تزئینی دارند اما اهمیت آنها فراتر از این حرف‌ها است. اکسسوری‌های خوب توانایی این را دارند که یک استایل ساده را به استایلی عالی تبدیل کنند. اکسسوری‌ها مهم هستند اما انتخاب صحیح آن‌ها مهم‌تر است.

یکی از خاصیت های اصلی اکسسوری تاثیر آن بر پوشش شماست. با انتخاب آن سبک و استایل شما تغییر می کند.

انتخاب یک جز کوچک مانند گوشواره ای ساده می تواند روی ظاهر شما تاثیر گذارد. اکسسوری ها شامل انگشتر، گوشواره،ساعت،دستبند،شال گردن و …. می باشد.

هر فصلی اکسسوری های مخصوص به خود را دارد. که انتخاب درست آن زیبایی خاصی به شما می بخشد.

انواع اکسسوری های زنانه

۱- عینک آفتابی یکی از اکسسوری های زنانه

عینک آفتابی اکسسوری شماره ۱ شماست. عینک آفتابی یک وسیله ضروری هم از جهت کاربردی و هم از جهت استایل است. یک عینک زیبا می‌تواند یک تیپ عادی را به تیپی فوق العاده تبدیل کند. پس هر خانمی حتما به آن نیاز دارد.

۲- گوشواره یکی از اکسسوری های زنانه

گوشواره نقش مهمی در ارتقا یک استایل دارد. سعی کنید فرم گوشواره را متناسب با لباس های خود انتخاب کنید و از افراط دوری کنید

۳- گردنبند یکی از اکسسوری های زنانه

اگر گوشواره بزرگ و شلوغی ندارید می توانید در کنار آن گردنبند هم استفاده کنید. یک گلوبند ساده و یا یک مدال کوچک انتخاب مناسبی است.

۴- انگشتر بزرگ یکی از اکسسوری های زنانه

در کنار انگشترهایی مثل حلقه ازدواج و … که همیشه در دست دارید استفاده از یک انگشتر بزرگ که هماهنگ با لباس های شما باشد می‌تواند استایل شما را ارتقا دهد.

۵- مانیکور یکی از اکسسوری های زنانه

شاید نتوان مانیکور را جزو اکسسوری دسته بندی کرد ولی داشتن ناخن‌های مرتب و زیبا تاثیر مشابه یک اکسسوری عالی را روی استایل شما خواهد داشت.

۶- النگو یا دستبند یکی از اکسسوری های زنانه

این وسیله دستان شما را زیباتر نشان می‌دهد و چه چیزی از این بهتر. النگو و دستبند را از فرم‌های ساده‌تر و شیک‌تر انتخاب کنید.

۷- کمربند یکی از اکسسوری های زنانه

یک کمربند به اندام شما فرم ساعت شنی می‌دهد پس قطعا به آن نیاز دارید. کمربند  را بسته به اندام خود می‌توانید در فرم‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید.

۸- ساعت مچی یکی از اکسسوری های زنانه

ساعت مچی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اکسسوری است. از هر کدام از اکسسوری هم که بگذرید از این یکی نباید منصرف شوید.

۹- کیف بزرگ یکی از اکسسوری های زنانه

کیف بزرگ برای حمل وسایل مختلف شما ضروری است پس چه بهتر که یک کیف عالی انتخاب کنید تا شما را خوش تیپ‌تر کند. در کیف‌های بزرگ مدل‌های تک رنگ ارجحیت دارند.

۱۰- کیف کوچک یکی از اکسسوری های زنانه

در هر موقعیتی کیف بزرگ نمی‌تواند چاره ساز باشد گاهی داشتن یک کیف کوچک هم ضروری است مثل میهمانی و …

۱۱- کفش تخت یکی از اکسسوری های زنانه

هر خانمی به یک جفت کفش تخت عالی نیاز دارد. اگر با قدتان مشکل دارید کفش لژدار انتخاب کنید.

۱۲- کفش پاشنه بلند یکی از اکسسوری های زنانه

شاید گفتنش ضرورتی نداشته باشد که هر خانمی برای موقعیت های مختلف به کفش پاشنه بلند نیاز دارد. پس حتما یک مدل کلاسیک را انتخاب کرده و داشته باشید.

انواع اکسسوری های مردانه

۱- ساعت مچی مردانه یکی از اکسسوری های مردانه

شاید برای خیلی از ما ساعت وسیله ای است برای نمایش زمان باشد؛ اما هنگامی که می خواهید لباس رسمی بپوشید این وسیله نقشی مهم تر بازی خواهد نمود. انتخاب ساعت مچی دارای اصولی است که حتما باید آن را رعایت کنید.

۲- انگشتر مردانه یکی از اکسسوری های مردانه

انگشتر یکی از انواع زیورآلاتی است که بسیاری از آقایان از آن استفاده می کنند، ترجیحا از انگشترهایی استفاده کنید که ساده باشند.

۳- دکمه سر آستین یکی از اکسسوری های مردانه

کارشناسان استفاده از دکمه سر آستین با  لباس رسمی را توصیه می کنند. دکمه های سر آستین دارای انواع مختلفی اند که با توجه به نیاز خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

۴- گیره کراوات یکی از اکسسوری های مردانه

اگر به عنوان یک بیزنس من دائما در رفت و آمد هستید؛  یکی ازاکسسوری هایی که می تواند موجب ثابت نگه داشتن کراوات شود، گیره کراوات است. گیره کراوات طرح و رنگ های مختلفی دارد اما رنگ نقره ای آن را می توان به راحتی با کت و شلوار و کراوات مشکی هماهنگ نمود.

۵- کلاه مردانه یکی از اکسسوری های مردانه

همانگونه که خیلی خوب می دانید انواع مختلفی از کلاه مردانه در بازار برای خرید وجود دارد، برخی برای جلوگیری از تابش نور خورشید به چشم ها ساخته شده اند و برخی برای محافظت از سرما. به یاد داشته باشید که اگر کلاه مناسب خود را انتخاب نکنید چهره شما خنده دار خواهد شد. هر چند که استفاده از انواع کلاه این روزها خیلی رایج نمی باشد ولی اگر انتخابی مناسب داشته باشید می توانید ظاهری شیک را برای خود بسازید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز از تمام این اکسسوری ها با هم استفاده نکنید، اگر به فکر پوشیدن کت و شلوار و لباس رسمی هستید استفاده از گیره کراوات، ساعت مچی و انگشتر می تواند کافی باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي