اچ‌تی‌سی و معرفی سه گوشی اندرویدی جدید از خانواده دیزایر

به نظر می‌رسد پس از موفقیت اچ‌تی‌سی با Desire در سال ۲۰۱۰ این شرکت قصد ندارد نام دیزایر را کنار بگذارد. به تازگی Desire 700، Desire 501 و Desire 601 دو سیم کارته از این کمپانی تایوانی معرفی شده‌اند.

برخلاف Desire اولیه دیگر گوشی‌های دیزایر اچ‌تی‌سی معمولاً مربوط به رده ارزان قیمت‌ها بوده‌اند و نهایتاً یک میان‌جدولی لقب گرفته‌اند. سه عضو جدید این خانواده هم از این قاعده مستثنی نیستند.

بگذارید از بهترین عضو یعنی Desire 700 شروع کنیم. این گوشی دو سیم‌کارته را می‌تواند برای علاقمندان اچ‌تی‌سی وان توصیه کرد که به دنبال یک گزینه ارزان‌تر اما با همان اندازه هستند. دیزایر ۷۰۰ دارای صفحه‌نمایش ۵ اینچی اما با وضوح پایین‌تر qHD و تراکم پیکسلی ۲۲۰ پیکسل بر اینچ است و ظاهری شبیه به وان با ۱۰٫۳ میلی‌متر ضخامت و اسپیکرهای استریوی BoomSound دارد. پردازنده این مدل ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون اعلام شده که احتمالاً Snapdragon S400 با هسته‌های Cortex-A7 باشد. این پردازنده را یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند.

اچ‌تی‌سی و معرفی سه گوشی اندرویدی جدید از خانواده دیزایر, پورتال خبری فرهنگی گهر

دوربین Desire 700 هشت مگاپیکسلی بوده و البته فاقد فناوری جدید Ultrapixel یا لرزش‌گیر اپتیکال است اما فیلم‌برداری فول اچ‌دی با پشتیبانی از HTC Zoe و دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی جلویی فراموش نشده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپری و اسلات کارت حافظه با پشتیبانی تا ۶۴ گیگابایت اشاره کرد. قیمت عرضه این گوشی در تایوان حدود ۴۷۰ دلار خواهد بود.

 

گوشی دوم شاید یک گزینه ارزان‌تر برای علاقمتدان به وان مینی باشد؛ هر چند که شباهت ظاهری زیادی در آن نخواهید دید. دیزایز ۵۰۱ دارای صفحه‌نمایش ۴٫۳ اینچی با وضوح WVGA و تراکم پیکسلی ۲۱۷ پیکسل بر اینچ است و از پردازنده‌ای دو هسته‌ای با سرعت ۱٫۱۵ گیگاهرتز بهره می‌برد. نوع این پردازنده به احتمال زیاد Krait نیست و شاید از نوع Cortex-A6 در آن استفاده شده باشد. به هر حال در این گوشی از اسپیکرهای BoomSound هم خبری نیست اما دوربین‌های ۸ و ۲٫۱ مگاپیکسلی آن مشابه Desire 700 در نظر گرفته شده‌اند.

اچ‌تی‌سی و معرفی سه گوشی اندرویدی جدید از خانواده دیزایر, پورتال خبری فرهنگی گهر

از دیگر تشابه‌های این مدل با دیزایر ۷۰۰ می‌توان به همان یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه اشاره کرد. نکته جالب در تصاویر این گوشی استفاده از نسخه قدیمی رابط کاربری سنس یعنی نسخه چهارم آن است که کمی عجیب به نظر می‌رسد. به هر حال Desire 501 تک سیم‌کارته است و با رنگ‌های متنوع سفید، مشکی و صورتی ۳۳۰ دلار قیمت گذاری شده است.

 

عضو آخر Desire 601 نام دارد که البته پیش از این معرفی شده بود اما حالا دو سیم‌کارته شده است. صفحه‌نمایش ۴٫۵ اینچی این گوشی TFT بوده و وضوح qHD و تراکم پیکسلی ۲۴۵ پیکسل بر اینچ را داراست. اسپیکرهای BoomSound آن به همراه رابط کاربری سنس ۵ شباهت آن را به وان بیشتر کرده است هر چند که پردازنده اسنپ‌دراگون ۴۰۰ آن به مراتب از پردازنده پرچم‌دار اچ‌تی‌سی ضعیف‌تر است.

اچ‌تی‌سی و معرفی سه گوشی اندرویدی جدید از خانواده دیزایر, پورتال خبری فرهنگی گهر

به هر حال این گوشی از دوربینی ۵ مگاپیکسلی با اندازه سنسور یک چهارم اینچ و اندازه پیکسل ۱٫۴ میکرونی بهره می‌برد و دوربین دوم آن هم VGA است. نسخه اندروید این گوشی اعلام نشده اما احتمالاً مانند برادر تک سیم‌کارتش اچ‌تی‌سی نسخه ۴٫۲٫۲ را برای آن در نظر گرفته باشد. از دیگر مشخصات دیزایر ۶۰۱ می‌توان به رنگ‌های مشکی، قرمز و سفید و همچنین باتری ۲۱۰۰ میلی آمپری اشاره کرد. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی هم در بازار تایوان ۳۷۰ دلار است.

 

منبع: فارنت

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي