اقدام جنجالی بازیگر زن معروف در دفاع از حجاب / عکس

«سونیا مرازگا» بازیگر معروف فرانسوی با سرکردن حجاب و محبوس کردن خود درون یک محوطه شیشه‌ای در بسته، تلاش کرد تا به شیوه غیرکلامی و از طریق هنرمندانه محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان محجبه در فرانسه را به نمایش بگذارد و با آن مقابله کند.
اقدام جنجالی بازیگر زن معروف در دفاع از حجاب / عکس

اقدام جالب بازیگر زن در دفاع از حجاب

«سونیا مرازگا»هنرمند و هنرپیشه معروف فرانسوی نمایش خیابانی در مناطق مختلف شهر پاریس به راه انداخت تا افکار عمومی را نسبت به تبعیض‌های اعمال‌شده علیه زنان محجبه آگاه و با آن مبارزه کند.

این بازیگر معروف فرانسوی با سرکردن حجاب و محبوس کردن خود درون یک محوطه شیشه‌ای در بسته، تلاش کرد تا به شیوه غیرکلامی و از طریق هنرمندانه محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان محجبه در فرانسه را به نمایش بگذارد و با آن مقابله کند.

اقدام جنجالی بازیگر زن معروف در دفاع از حجاب / عکس

اقدام جالب بازیگر زن در دفاع از حجاب

مرازگا هدف خود را از این نمایش که آن را در مناطق مختلف پاریس از جمله «بلویل»، «بوبورگ» و «موت پیکه گرونل» به اجرا گذاشت، مبارزه با وضع قوانین محدودکننده برای زنان محجبه توصیف کرد.

مرازگا ضمن مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد: زنان باید این حق را داشته باشند که خود درباره نحوه پوشش خود تصمیم بگیرند و هیچکس حتی دولت نمی‌تواند این حق را از آنان سلب و درباره نحوه پوشش آنان تصمیم‌گیری کند.

وی همچنین اعلام کرد که قصد دارد نتایج این نمایش خود و بازخوردهای شهروندان فرانسه نسبت به آن را در قالب مستندی تهیه کند و در آینده نزدیک به نمایش درآورد.
منبع: جام 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه