افزایش 25 درصدی نرخ غذای دانشجویی + قیمت

نرخ غذای دانشجویی با توجه به سال تحصیلی جدیدافزایش 25 درصدی را در پی داشت این خبر از سوی سازمان امور دانشجویان با اعلام قیمت ها جدید منتشر شد ، در مطلب امروز دانشجویان عزیز با ما همراه باشید و برای وعده های غذای خود برنامه ریزی کنید.

افزایش 25 درصدی نرخ غذای دانشجویی + قیمت

افزایش 25 درصدی نرخ غذای دانشجویی + قیمت

مبلغ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مبلغ غذا در سال تحصیلی جدید با ۳۰۰ تومان افزایش ارائه می‌شود.

مجتبی صدیقی روز یکشنبه در حاشیه شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت:

وعده‌های ناهار و شام با ۳۰۰ تومان افزایش عرضه می شود و وعده صبحانه تنها ۱۵۰ تومان افزایش داشته است.

با توجه به تغییر مصوبه قبلی که هر ساله نرخ غذای دانشگاهیان افزایش می یابد امسال نیز نرخ غذای دانشگاهیان  ۲۰ تا ۲۵ درصد اضافه می گردد.

همچنین انواع غذای کم‌هزینه، متوسط هزینه و پرهزینه از طریق شورای معاونان مناطق به دانشگاه‌های منطقه اعلام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، این افزایش قیمت مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

میانگین قیمت غذای دانشجویی در سال ۹۷ حدود ۱۳۰۰ تومان بود که با این تصمیم در سال ۹۸ به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت.

نرخ غذای دانشجویی

دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با خبرگزاریی: ضمن اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه موجب بالا رفتن تقاضا برای مصرف غذای دانشجویی شده است، اظهار کرد: این آمار در دانشگاه‌های متخلف متفاوت است اما بطور کلی در دانشگاه‌های تهران ۱۰ و در دانشگاه‌های شهرستان ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف غذای دانشجویی افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها جایگزین خوبی برای مصرف غذاهای دانشجویی با کیفیت می شود چرا که در این رستوران‌ها تنوع و قیمت  غذاها بیشتر است و حتی در برخی از این رستوران‌ها نیز غذای رایگان بین دانشجویان توزیع می شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در برخی دانشگاه‌ها تا ۶۰ درصد دانشجویان به رستوران مکمل مراجعه می کنند، تاکید کرد: غذاهای رایگانی که در رستوران‌های مکمل توزیع می‌شود در ردیف غذاهای ساده قرار می گیرد و هزینه‌ای که دانشگاه‌ها پرداخت می کنند معادل همان غذای دولتی محاسبه می شود.

دکتر صدیقی گفت: با توجه به تورم فعلی در جامعه ما در ژتون تغذیه و خوابگاه‌ها سال جاری افزایش خواهیم داشت اما میزان آن در جلسه هیات امنای صندوق رفاه که در اواخر مرداد برگزار می شود، تعیین خواهد شد و در حال حاضر پیشنهادات دانشگاه‌ها در این زمینه را جمع‌آوری می‌کنیم.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه