راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

تاريخ : 28 آبان

داشتن اعتماد به نفس برای همه افراد به ویژه کسانی که شاغل هستند، بسیار مهم است. گهر در این بخش راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در محل کار را بیان می کند.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در محل کار

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در محل کار, پورتال خبری فرهنگی گهر

فقط خود شما می توانید ضامن کسب اعتماد به نفس در محیط کار باشید. همه چیز در شرایط عادی به سر می برد، صبح با خوشی سر کار می آیید، کار خود را انجام می دهید و عصر به منزل بر می گردید. تا اینکه شخص جدیدی وارد شرکت می شود، شخصی که با حضورش در محل کار تمام انرژی شما را گرفته صرف موارد بیهوده می کند.

کسی که شما فکر می کنید اصلآ فقط به این دلیل به شرکت آمده که شخص شما را نابود کند و در یک کلام با شما مشکل دارد.

بله تا قبل از این بسیار سرحال بودید، آرامش داشتید و بر روی کار خود تمرکز می کردید، اما مدتی است در شما تنش بوجود آمده است و توانایی های خود را از دست داده اید.

هنگام صحبت کردن صدایتان به لرزش در می آید و یا نا خواسته لکنت زبان پیدا می کنید. تا قبل از این عضو موثری در میان جمع بودید اما به محض ورود فرد جدید با یک عذر خواهی از دوستان، اتاق را ترک می کنید و دائم به این فکر هستید که آنها الآن در باره من در حال گفتگو هستند!

در گوشه دیگری از اتاق به فکر فرو می روید که : “مگر چه اتفاقی افتاده است؟”

“مگر این فرد جدید چه قدرتی دارد که چنین تاثیری بر من گذاشته؟”

“من چگونه باید بر این تاثیر پذیری غلبه کنم و از این شکنجه روحی خلاص شوم؟”

چکار باید کرد؟

راه حل ساده آن است که از زاویه یک فرد نظامی به موضوع نگاه کنید. هنگامی که می خواهید تغییری در محیط بوجود آورید دو راه بیشتر ندارید یا باید “نفوذ کنید” و یا “منفجر کنید”.

انفجار نوعی حرکت ریشه ای و لحظه ای است که معمولآ کشته و تلفات زیاد به همراه دارد. اما نفوذ کردن حرکتی آرام در محیط برای ایجاد شرایط مثبت مورد لزوم است. تجربه نظامی ثابت کرده است که عملیات نفوذی با وجود کندتر بودن پس از موفقیت دوام بیشتری دارد، تا حالت انفجار.

ما انسانها معمولآ در سر کار آنقدر در برخورد با ناملایمات صبر می کنیم که ناگهان منفجر می شویم، این انفجار جز یک سری مشکلات و خرابی ها برای ما حاصلی ندارد.

اما اگر بتوانیم در فعالیت های روزانه خود همواره حتی بصورت جزئی، قدری در محیط نفوذ مثبت داشته باشیم، می توانیم شرایط را تا آنجا که ممکن است به هر سمتی که بخواهیم سوق دهیم. حتی در صورتی که نیاز به انفجار باشد در اینصورت کمترین خسارت به ما وارد می شود.

برای شروع به نفوذ در محیط چه باید کرد؟

با اعتماد به نفس به محیط نگاه کنید : وانمود کنید که کاملآ اعتماد به نفس دارید، این نگاه شامل نحوه نشست و برخواست شما هم می شود. به همین سادگی است پس از مدتی اعتماد بنفس را در خود احساس خواهید کرد.

افکار مغشوش و آشفته قبلی را فراموش کنید و همواره بخاطر داشته باشید که انسان موجودی است متشکل از روح و جسم. اگر روح خود را درست هدایت کنید، بدن شما که نمود رفتار فیزیکی شما را نمایان می کند از روح خود دستورات مثبت و درست را خواهد گرفت و برعکس اگر فیزیک بدن خود را آشفته سازید – بعنوان مثال یک هفته در گوشه خانه بخورید و بخوابید – بدون شک مشکل روحی پیدا خواهید کرد.

گوش دادن را یاد بگیرید، سرتان را تکان دهید، لبخند به لب داشته باشید و سئوال کنید : بخصوص سعی کنید با اعتماد به نفس زیاد، با فردی که با حضورش در محیط انرژی شما را میگیرد ارتباط برقرار کنید. بدون شک حرفهای بسیاری برای گفتن با او دارید، که اگر آنها را پیدا کنید خودتان متعجب خواهید شد.

بعنوان مثال اگر کاری را خوب بلدید انجام دهید، آنرا برای جمع همکاران توضیح دهید. چه بسا همین فرد جدید – دشمن فرضی شما – با آغوش باز از شما توضیح بیشتر بخواهد و روش شما را در کار دنبال کند.

بودن در محیط مثبت و یا حتی احساس حضور مثبت به انسان اعتماد به نفس می دهد که بدنبال آن بازده کار فردی و گروهی افزایش پیدا می کند. به بیان ساده تر شرکتی که افراد آن اعتماد به نفس داشته باشند بدون شرکت موفقی خواهد شد.

یک محیط کاری معمولی بدون شک همواره در حال بمباران تاثیرات مثبت و منفی است که از طرف محیط بیرونی یا محیط محدود درونی شرکت صورت می گیرد. تنها چیزی که می تواند مانع نفوذ بمبها این عوامل منفی به روح و روان ما باشد، اعتماد به نفس است.

به این موضوع اعتقاد داشته باشید و بدانید که این تنها خود شما هستید که می توانید اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنید و نه کس دیگر.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي