اعلام لیست وارد کنندگان لوازم خانگی با ارز دولتی

تاريخ : 6 تیر

وارد کنندگان لوازم خانگی با ارز دولتی چه کسانی هستند ؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به شرایط اقتصادی امروز کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که افزایش یک شبه قیمت دلار همه افکار عمومی را به خود جلب می‌کند و بزرگترین جنجال‌ها را به دنبال دارد. ما در یک جنگ بی‌رحمانه اقتصادی قرار داریم و اگر باورمان بر این است که به چنین مرحله‌ای رسیده‌ایم باید خودمان را آماده کنیم، چرا که در پیچ تصمیم‌گیری‌های دنیا در تعاملات با ایران قرار گرفته‌ایم.

اعلام لیست وارد کنندگان لوازم خانگی با ارز دولتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

همه چیز درباره اعلام لیست وارد کنندگان لوازم خانگی

خبرگزاری تسنیم: محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار درباره دیدار اخیر اتحادیه‌های صنفی با وزیر صنعت درباره مشکلات اصناف و بازاریان اظهار کرد: در این دیدار به اطلاع وزیر رسانده شد که فروشگاه‌های زنجیره‌ای خاص لوازم‌خانگی در صنف ما برای فروشندگان صنفی مشکلاتی ایجاد کرده‌اند زیرا برخی از شرکت‌های تأمین کننده کالا جنس به فروشگاه‌های عضو اتحادیه نمی‌دهند اما درفروشگاه‌های زنجیره‌ای تحت نظارت خود عرضه می‌کنند، درحالی‌ که پروانه ای نیز از ما ندارند.

وی افزود: در این شرایط وارد کنندگان سود واردات، بنکداری و فروش را همزمان می‌برند و در فروشگاه‌هایی با اجاره‌ای چند ده میلونی محصولات خود را به فروش می‌رسانند. این امر در بازار لوزام خانگی تشنج و انحصار ایجاد کرده‌ است زیرا محصولات وارد شده به کشور تنها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی به فروش می‌رسد و در اختیار اصناف قرار نمی گیرد.

کمبود کالا در صنف لوازم‌خانگی

رئیس اتحادیه تهیه و فروشندگان لوازم خانگی تهران ادامه داد: بر اساس قول معاون وزیر صنعت قرار است هفته آینده لیست شرکت‌های که لوازم خانگی با ارز دولتی وارد کرده‌اند منتشر شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز عرضه خود را کم کرده‌اند و محصولاتشان را بدون تخفیف و تنها به صورت نقدی عرضه می‌کنند که این امر منجر به کمبود کالا در صنف ما شده است.

وی تصریح کرد: اصناف در حوزه لوازم‌خانگی مغازه‌های خود را از روز گذشته باز کرده‌اند و فعالیت اقتصادی اصناف در سه راه امین‌ حضور در جریان است.

فعالیت ۱۵۰ موسسه سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان‌های ایران

دیانی ادامه داد: کشور از برخی منابع ارزی برخوردار است که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کند. طبق آخرین رصدها متوجه شدیم که ۱۵۰ موسسه سرمایه‌گذاری خارج از کشور در شهرستان‌های ایران فعال هستند و در شرایطی که به سختی دلار تامین می‌شود، برخی به دنبال سرمایه‌گذاری در خارج از کشور و خروج ارز هستند.

وی با بیان اینکه تسهیلات جنگی در شرایط اقتصادی فعلی، مقوله ارز و تولید است، گفت: هر مقدار که میزان ارز و تولید خود را افزایش دهیم، در شرایط فعلی بیشتر دوام می‌آوریم و باید بدانیم که صرف شعارهای سیاسی دردی را دوا نمی‌کند. باید مصرف ارز پایین بیاید و به همان میزان تولید افزایش یابد.

بی پولی در تولید؛ خرید و فروش میلیونی در سکه

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه بورس ظرفیت کافی را ندارد، خاطرنشان کرد: در حالی که میلیون‌ها سکه خرید و فروش می‌شود، واحدهای تولیدی به میزان کافی سرمایه‌ در گردش ندارند و تحریم‌ها نیز به این فشارها می‌افزاید. به طور حتم زمانی که تولید فعال شود، اقتصاد فعال می‌شود و تنها راه‌حل کنترل تورم تولید بیشتر است و با تزریق دلار مشکل حل نخواهد شد.

دیانی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد حجم نقدینگی در اختیار مردم قرار دارد که بخش عمده‌ای از این رقم دست سفته‌بازهاست، اظهار کرد: باید به بازار ارز و سکه بی‌توجه باشیم و سه مقوله ایجاد مشوق در بخش تولید، برخورد با سفته‌بازان و مدیریت افکار عمومی را در دستور کار قرار گیرد. چرا تا این حد اجازه خرید سکه داده می‌شود؟ چرا یک نفر باید ۲۵ هزار سکه بخرد؟ چرا قیمت سکه و دلار به صورت لحظه‌ای اعلام می‌شود؟ چرا قوه قضائیه علی‌رغم وعده‌های داده شده با سفته‌بازان برخورد نمی‌کند؟

وی ادامه داد: دولت باید کنترل واردات را در دستور کار قرار دهد و در این رابطه پیش بینی و برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این باید تقاضای مازاد ارزی کنترل شود و در ارتباط با کالاهای اساسی و مواد اولیه‌ای که تولید داخل آنها وجود ندارد، اولویت‌بندی کرد. سوال ما این است که چرا کره‌ای‌ها علی‌رغم فروش کالای نهایی به ایران، مواد اولیه به ما نمی‌فروشند؟ سایر کشورها نیز علیرغم صادرات کالاهای لوکس و سرازیر کردن محصولاتشان به ایران در مقوله مواد اولیه ما را تحریم کرده‌اند!؟

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي