اعلام داوران سه بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر

تاريخ : 24 فروردین

داوران بخشهای رقابتی جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که دو نفر از جمله رسول صدر عاملی و فاطمه معتمدآریا ایرانی هستند

اعلام داوران سه بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر, پورتال خبری فرهنگی گهر

جشنواره‌ جهانی فیلم فجر که از ۱ تا اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود بخش‌های مختلفی خواهد داشت که تنها سه بخش آن به صورت رقابتی برگزار می‌شود. به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره (سینمای سعادت) ۵ داور خارجی و ۲ داور ایرانی خواهد داشت که ۱۵ فیلم بلند و ۱۵ فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی را داوری خواهند کرد.

از جمله داوران خارجی این بخش فلورین گالن برگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس مطرح آلمانی و صاحب یک جایزه اسکار فیلم کوتاه، جسیکا وودورث فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و ‌تهیه‌کننده بلژیکی، لخ مایفسکی، شاعر، نقاش، نویسنده و کارگردان مشهور لهستانی، میکو هارادا، بازیگر برجسته ژاپنی، دستیار و بازیگر فیلم‌های کوروساوا و اوبرتو پازولینی کارگردان و تهیه‌کننده سرشناس ایتالیایی هستند.

همچنین فاطمه معتمدآریا، بازیگر و رسول صدرعاملی، کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی نیز دو داور ایرانی این بخش خواهند بود.

در این بخش فیلم‌هایی از لهستان، لتونی، اندونزی، بلغارستان، روسیه، کلمبیا، چین، ترکیه، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین به همراه سه فیلم نگار، خانه و پایان رویاها از ایران رقابت خواهند کرد.

بخش دیگر این جشنواره که به صورت رقابتی برگزار می‌شود بخش بین‌المذاهب است که ۲ داور خارجی و یک داور ایرانی، دارد.

داوران خارجی این بخش مایکل لوگان لوگان فارغ التحصیل الهیات و تهیه کننده لهستانی و کاتیا مالاتستا از کشور ایتالیا و مدیر هنری جشنواره مذهب امروز هستند و داور ایرانی بخش بین‌المذاهب نیز دکتر حجت‌الله ایوبی خواهد بود.

بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره جهانی نیز که مربوط به فیلم‌های آسیایی و کشورهای اسلامی است نیز به صورت رقابتی برگزار خواهد شد که هیات داوران آن شامل ۴ داور خارجی و یک داور ایرانی است.

داوران خارجی این بخش هانی لاشینی کارگردان و بازیگر مصری، امیرباو دارزان کارازانوویچ کارگردان، منتقد و فیلمنامه نویس اهل قزاقستان، حمیدا عمروا تهیه‌کننده آذربایجانی، زکی دمیرکوبوز کارگردان و فیلمنامه نویس ترکیه ای هستند و داور ایرانی این بخش نیز کمال تبریزی کارگردان وفیلمنامه نویس است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي