اعتراف جدید اوباما درباره روحانی

تاريخ : 11 آبان

اوباما برای نخستین بار به طور علنی اعلام کرد که با رییس‌جمهوری کشورمان مکاتباتی داشته است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌.بی‌.سی نیوز به جزئیات بیشتر درباره این مکاتبه اشاره نکرد و گفت که ایران می‌تواند در کمک به برقراری ثبات در سوریه نقشی بالقوه داشته باشد.

اوباما برای نخستین‌بار به طور علنی گفت که پیام‌هایی میان او و حسن روحانی، رییس‌جمهوری کشورمان رد و بدل شده است. روحانی تأکید کرده است که از هرگونه اقدام نظامی غرب در سوریه با تمام توان جلوگیری می‌کند.

وی اعلام کرد، براین باور است که تهدید وی برای اقدام نظامی علیه سوریه وتوقف این تهدید با هدف استفاده از راهکار دیپلماتیک پیامی برای دولت تهران در مورد برنامه‌های هسته‌یی ایران به شمار می‌رود.

رییس جمهوری آمریکا گفت: فکر می‌کنم آنچه ایران متوجه می‌شود این است که مسأله هسته‌یی برای ما از مسأله تسلیحات شیمیایی اهمیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به این که ایران هسته‌یی برای اسرائیل تهدیدآمیز است، اضافه کرد: این موضوع به منافع اصلی ما بیشتر مرتبط است.

باراک اوباما در ادامه گفت: وجود یک رقابت تسلیحاتی در منطقه چیزی است که عمیقا باعث بی‌ثباتی می‌شود.

وی مدعی شد، تهران نباید به این نتیجه برسد عدم اقدام نظامی علیه سوریه به این معناست که علیه ایران حمله‌ای نخواهد شد.

اوباما ادامه داد: از سوی دیگر، آن‌ها (ایران) باید (از رویدادهای سوریه) متوجه شوند که این ظرفیت وجود دارد که بتوان مسائل را به صورت دیپلماتیک حل کرد. من فکر می‌کنم آنها به خاطر تحریم‌های بسیاری که علیه‌شان اعمال می‌کنیم، متوجه می‌شوند که وقتی پای جلوگیری از یک رقابت هسته‌یی در منطقه به میان بیاید، جامعه جهانی با یکدیگر متحد می‌شود.

همچنین اوباما گفت: همانطور که می‌دانید، مذاکرات با ایرانی‌ها همواره دشوار است و فکر می‌کنم رییس‌جمهوری جدید ایران به طور ناگهانی این امر را آسان نخواهد کرد اما نظر من این است که اگر هم از اهرم تهدید به استفاده از زور و هم از تلاش‌های دیپلماتیک در کنار آن استفاده شود، در واقع می‌توان به نتیجه رسید./

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي