اعترافات دلخراش قاتل ستایش : 4 لیوان مشروب خوردم بعد به ستایش تجاوز کردم

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 26 شهریور

روز گذشته دادگاه قاتل ستایش برگزار شد که در ادامه این مطلب اعترافات دلخراش قاتل ستایش را عنوان می کنیم.

اعترافات دلخراش قاتل ستایش : 4 لیوان مشروب خوردم بعد به ستایش تجاوز کردم, پورتال خبری فرهنگی گهر

قاتل ستایش قریشی به جزئیات قتل این دختر بچه افغان اعتراف کرد. عامل این جنایت که زمان وقوع قتل ۱۷ ساله بود، متهم است پس از ربودن دختر شش ساله افغان و آزار و اذیت شیطانی، قربانی اش را به قتل رسانده و بعد هم جسدش را در اسید سوزانده است. ظهر بیست و یکم فروردین امسال هنگامی که مادر نگران ستایش در جست وجوی فرزندش بود نمی دانست، امیرحسین، دختر کوچولو را با کارد میوه خوری کشته و جسدش را داخل یک جعبه مخفی کرده است. این نوجوان فردای آن روز راز جنایتش را برای دوستش در مدرسه شرح داد و از او برای معدوم کردن جسد دخترک کمک خواست.

دوستش نیز به او پیشنهاد کرد جسد را با اسید بسوزاند. زمانی که دوست امیرحسین برای کمک به دوستش به خانه آنها رفت و با جسد ستایش کوچولو روبه رو شد از ترس فرار کرد و موضوع را برای امام جمعه محل تعریف کرد. مأموران پلیس هم بلافاصله در محل جنایت حاضر شده و امیرحسین را دستگیر کردند، عامل قتل نیز در نخستین بازجویی ها به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرانجام متهم صبح دیروز برای محاکمه به شعبه دادگاه کیفری استان تهران انتقال یافت. در ابتدای جلسه اولیای دم (پدر و مادر ستایش) از قاضی «خازنی» برای قاتل دختر کوچولویشان درخواست قصاص کردند.

در ادامه نماینده دادستان به خواندن کیفرخواست پرداخت که مادر ستایش با شنیدن نحوه قتل دختر خردسالش تاب نیاورد و نقش بر زمین شد. به همین خاطر رئیس دادگاه از همراهان زن داغدار خواست او را از جلسه دادگاه بیرون ببرند تا بیش از این گرفتار رنج و اندوه نشود. بعد از خواندن متن کیفرخواست، رئیس دادگاه به پرسش از متهم نوجوان پرداخت

پرسش های رئیس دادگاه از قاتل ستایش:

روز حادثه را به طور شفاف شرح بده؟

تازه از مدرسه آمده بودم. حدود ۴ لیوان مشروب که خوردم متوجه شدم دختر همسایه «ستایش» در حیاط خانه در حال بازی است. او را به بهانه نشان دادن یک قناری به اتاق خودم بردم و بعدهم به او تجاوز کردم.

چرا تصمیم گرفتی او را به قتل برسانی؟

پس از یک ساعت وقتی صدای پدر و مادر ستایش را شنیدم که به دنبال او به در خانه ما آمده بودند، ستایش را به آشپزخانه بردم و با کاردی که روی آبگرمکن بود، او را کشتم.

چرا؟

از ترس اینکه مبادا خانواده ستایش بفهمند من به ستایش تجاوز کرده ام و او را به خانه خودمان برده ام.

بعد چه شد؟

فردای همان روز به دوستم گفتم چنین اتفاقی افتاده و با جسد دختربچه چکار کنم که او گفت که اسید بریز تا جسد محو شود.

چرا الکل سفید روی جسد ریختی؟

چون می خواستم جسد بسوزد، بوی جسد آزارم می داد، برای همین اسید ریختم روی جسد و با الکل آتش اش زدم.

لحظه ای که قتل را مرتکب می شدی، آیا آگاهی داشتی یک قاتل مجازاتش قصاص خواهد بود؟

بله در فیلم ها دیده بودم.

پدر و مادرت در زمان جنایت کجا بودند؟

در خانه نبودند و هر دو برای خرید رومبلی به بازار رفته بودند.

مشروب را از کجا آوردی؟

از دوستم خریده بودم.

چند وقت است مشروب می خوری و چه مقدار مصرف می کنی؟

تقریباً دو سالی بود که روزی یک لیوان می خورم.

چرا روز حادثه ۴ لیوان مشروب دست ساز خوردی؟

وقتی با دختر مورد علاقه ام تماس گرفتم و شنیدم که برایش خواستگار آمده، عصبانی شدم و ۴ لیوان مشروب خوردم.

چرا ستایش را کشتی؟

البته اگر قبل از دیدن چاقو چیز دیگری برای خفه کردن صدایش مثل چسب پیدا می کردم و به دهانش می چسباندم، قطعاً او را نمی کشتم، ولی باور کنید از ترس او را کشتم.

زمان ارتکاب قتل آیا می دانستی چه کار می کنی؟

نه، چون سیاه مست بودم!

سیاه مست یعنی چه؟

توهم داشتم، حالت عادی نداشتم.

سپس نماینده دادستان از متهم پرسید:طبق گزارش های پلیس به هیچ آثاری از مصرف مشروبات الکلی اشاره نشده است.

وکیل متهم در پاسخ گفت:با توجه به باز بودن در بطری اثری از بوی مشروب باقی نمانده بود.

در ادامه محاکمه وکیل متهم در دفاع از موکل خود گفت:امیرحسین در زمان ارتکاب جرم از دو جهت هوشیارانه مرتکب جرم نشده است. اول اینکه در شرایط مستی به خاطر شرب خمر حالت عادی نداشته و دوم اینکه وی دارای اختلال در سلوک است که مانع رشد کمال عقلی او شده و به طور قطع در زمان ارتکاب قتل متوجه رفتارش نبوده است. برای همین از دادگاه درخواست می کنم امیرحسین دوباره در کمیسیون پزشکی تحت معاینه پزشکان قرار گیرد.

اگرچه پیش از این سلامت روانی اش از طریق پزشکی قانونی تأیید شده است.

در پایان جلسه دادگاه نوبت به طرح موضوع تعرض به ستایش رسید و قاضی دستور داد جلسه به طور غیر علنی برگزار شود.متهم در این جلسه نیز ادعاهای دیگری را مطرح کرد که حاضران در جلسه را به تعجب واداشت. او گفت:من به خاطر شرایطی که در بازپرسی و آگاهی داشتم به تجاوز اعتراف کردم ولی مرتکب چنین عملی نشده ام. این در حالی است که اثبات تعرض به خاطر سوختگی جسد دختربچه ممکن نیست.در پایان دو جلسه علنی و غیر علنی، قضات دادگاه با ختم رسیدگی به پرونده وارد شور شدند و قرار است حکم دادگاه طی روزهای آینده اعلام شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي