استقلال – صبا از نگاه آمار

تيم‌هاي استقلال و صباي قم فردا از هفته بيست و هشتم دوازدهمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر باشگاهي فوتبال ايران در حالي براي هجدهمين‌بار به مصاف هم مي‌روند که در 17 ديدار رو در رو در کارنامه بازي‌هاي اين دو تيم در تاريخ ادوار ليگ برتر 7 برد براي آبي‌پوشان تهراني، 2 برد براي سياه و سفيد پوشان قمي و 8 تساوي ثبت شده است.

به گزارش فارس ، در اين ميان سهم آبي‌ها از 44 گلي که در ديدارهاي رو در روي استقلال – صبا به ثمر رسيده 27 گل و سهم قمي‌ها هم 17 تعداد گل است تا به اين ترتيب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسيدن گل شماره 45 در اين ديدار باشند.

صبا از فصل چهارم با نام صباباتري وارد رقابت‌هاي ليگ برتر شد و از فصل هشتم با انتقال ميزباني به شهر قم با نام صباي قم به فعاليت خود ادامه داد تا به اين ترتيب در 3 فصل نخست ليگ برتر از تاريخچه رويارويي‌هاي استقلال – صبا خبري نباشد.

برتري 4 بر يک استقلال مقابل صبا، بهترين برد آبي‌ها و برد 3 بر يک صبا با فيروز کريمي مقابل استقلال از بهترين برد قمي‌ها در تاريخچه رويارويي‌هاي دو تيم محسوب مي‌شود.

در 4 فصل ابتدايي حضور صبا در ليگ برتر همواره ديدارهاي رفت و برگشت دو تيم در ورزشگاه آزادي برگزار شده و پس از انتقال صبا به قم از فصل هشتم، اين تيم در 4 ديدار فصول هشتم تا يازدهم در قم از استقلال پذيرايي کرده است و نکته قابل توجه اينکه هيچ کدام از اين 4 ديدار با برد آبي‌ها همراه نشده است تا به جرأت بتوان از قم به عنوان شهر طلسم شده استقلال نام برد.

در ديدارهاي برگشت ليگ برتر هم استقلال تنها يک بار راهي قم شده که اين ديدار هم با شکست آبي‌ها همراه بوده است.

نکته ديگر اينکه هيچ کدام از دو تيم نتوانسته است حريف خود را در هر دو بازي رفت و برگشت شکست دهد.

سرمربيگري صبا در بازي فردا برعهده يک استقلالي است. صمد مرفاوي که فصل پرفراز و نشيبي را با صبا سپري کرده است در صورت شکست تيمش در بازي فردا مقابل استقلال ادامه کارش با صبا به اما و اگر کشيده خواهد شد و اگر هم برنده باشد نگاه ها به مرفاوي تغيير خواهد مرد.

استقلال با 55 امتياز صدرنشين ليگ برتر است و صباي قم هم با 36 امتياز در رده يازدهم قرار دارد.

**نتايج کامل تمام ديدارهاي استقلال و صباي قم در ادوار ليگ برتر حرفه‌اي به شرح زير است:

*فصل چهارم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال يک – صبا يک

ديدار برگشت: استقلال 3 – صبا يک

*فصل پنجم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال 4 – صبا يک

ديدار برگشت: استقلال يک – صبا يک

*فصل ششم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال يک – صبا يک

ديدار برگشت: استقلال 3 – صبا 2

*فصل هفتم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال يک – صبا يک

ديدار برگشت: استقلال صفر – صبا صفر

*فصل هشتم ليگ برتر:

ديدار رفت: صبا 3 – استقلال يک

ديدار برگشت: استقلال 2 – صبا يک

*فصل نهم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال يک – صبا يک

ديدار برگشت: صبا 2 – استقلال يک

*فصل دهم ليگ برتر:

ديدار رفت: صبا يک – استقلال يک

ديدار برگشت: استقلال 2 – صبا صفر

*فصل يازدهم ليگ برتر:

ديدار رفت: صبا يک – استقلال يک

ديدار برگشت: استقلال 3 – صبا صفر

*فصل دوازدهم ليگ برتر:

ديدار رفت: استقلال يک – صبا صفر

ديدار برگشت: صبا ؟ – استقلال ؟

**گزارش بازي دور رفت دو تيم در فصل دوازدهم ليگ برتر:

«سه امتياز با شليک در دقيقه يک»

تيم هاي استقلال و صباي قم از ساعت 18:15 از دهم مهر ماه امسال در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند که استقلال با نتيجه يک بر صفر به پيروزي رسيد.

در حالي که هنوز 58 ثانيه از شروع مسابقه نگذشته بود، آرش برهاني دروازه صبا را گشود تا 45 دقيقه اول اين مسابقه تحت تاثير اين گل زودهنگام قرار گيرد. تلاش دو تيم در ادامه اين نيمه گلي در بر نداشت تا آبي‌پوشان با گل زود هنگام، پيروز به رختکن بروند.

نيمه دوم شاهد بازي کسل کننده و فاقد جذابيت بوديم. نه صبا انرژي و توان کافي براي جبران نتيجه را داشت و نه استقلال عطش گلزني. تک موقعيت‌هاي دو تيم هم اين قدر خطرناک نبود که هواداران را نيم خيز کند.

قضاوت اين مسابقه بر عهده احمد صالحي بود. وي به سعيد لطفي، رامين رضاييان، ميلاد نوري و مجيد حيدري از صبا کارت زرد نشان داد.

ترکيب استقلال:

سيد مهدي رحمتي، خسرو حيدري، امير حسين صادقي، پژمان منتظري، هاشم بيک زاده(83- ميثم حسيني)، ميثم بائو(46- سياوش اکبرپور)، توزي، جانواريو، جواد نکونام، آرش برهاني( 89- حنيف عمران زاده)، علي حمودي

سرمربي: امير قلعه نويي

ترکيب صباي قم:

حامد لک، مرتضي کاشي، مجيد حيدري، سعيد لطفي، رامين رضاييان، مهدي بدرلو، اکبر صادقي(80- ابوالفضل ابراهيمي)، ميلاد نوري، ديويد ويکروم، فريد کريمي( 73- مهدي مومني)، ميلاد سليماني فلاح(86- بهمن طهماسبي)

سرمربي: صمد مرفاوي

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه