از بین بردن چین و چروک با کرم و ماسک های طبیعی

چین و چروک یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها و آقایان با آن مواجه اند. روش های زیادی برای از برطرف کردن چین و چروک وجود دارد. برای آشنایی با روش بین بردن چین و چروک این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد رفع چین و چروک و برطرف کردن چین و چروک می خوانید.

از بین بردن چین و چروک با کرم و ماسک های طبیعی

از بین بردن چین و چروک با کرم و ماسک های طبیعی

از بین بردن چین و چروک

دكتر اميرهوشنگ احساني، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره علل ايجاد چين و چروك‌هاي پوستي مي‌گويد: چروك‌هاي پوستي به دلايل مختلفي ايجاد مي‌شود كه يكي از آنها افزايش سن است؛ به طوري كه با بالا رفتن سن بتدريج با ايجاد تغييراتي در پوست، چين و چروك‌ها نيز نمايان مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو با اشاره به ساير عوامل موثر در ايجاد چروك‌هاي پوستي مي‌افزايد: عوامل محيطي و ژنتيك از ديگر مواردي است كه موجب ايجاد چين و چروك در سطح پوست مي‌شود؛ به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشيد براي مدتي طولاني يكي از اين عوامل است.

همچنين بعضي از افراد نيز به صورت ژنتيكي مستعد ابتلا به پيري زودرس پوست هستند و در مقابل گروهي نيز پوستي شاداب‌تر از ساير همسالان‌شان دارند.

اين متخصص پوست و مو ضمن تاكيد بر تلاش براي كاهش مدت زمان قرار گرفتن در نور خورشيد و استفاده از كرم‌هاي ضدآفتاب، مي‌گويد: قرار گرفتن طولاني مدت در معرض نور خورشيد باعث ايجاد تغييراتي در پوست و در نتيجه كاهش انعطاف‌پذيري آن و ايجاد چروك مي‌شود بنابراين براي پيشگيري از نمايان شدن چين و چروك، بايد مدت كمتري در آفتاب بمانيد و از كرم‌هاي ضدآفتاب مناسب نيز استفاده كنيد.

به گفته وي، سيگار يكي ديگر از عواملي است كه باعث ايجاد چروك‌هاي زودرس و زيادي مي‌شود كه حتي ممكن است در سنين پايين مشاهده شود.

چين و چروك‌ها چطور از بين مي‌رود؟

وقتي چروك‌ها روي پوست صورت، گردن و دست‌ها ظاهر مي‌شود اولين فكري كه به ذهن مي‌رسد، پيدا كردن راهي براي درمان و از بين بردن آنهاست. اما آيا واقعاً چنين راه‌حلي وجود دارد؟

دكتر احساني با اشاره به دو گروه مختلف درمان‌هاي دارويي و غيردارويي كه براي برطرف كردن چين و چروك‌هاي صورت مورد استفاده قرار مي‌گيرد، يادآور مي‌شود: سال‌هاست كه درمان‌هاي مختلف دارويي براي چروك‌هاي پوست مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ اسيدهاي ميوه به شكل‌هاي گوناگون و به صورت كرم‌هاي دارويي و ماسك‌هاي ميوه از گذشته تا امروز همچنان مورد استفاده است.

به گفته وي، اين داروها از طريق افزايش ساخت بافت‌هاي زير پوست باعث بهبود قوام پوست و كاهش چين و چروك مي‌شود.

اين پزشك متخصص مي‌افزايد: داروهاي ديگري كه در درمان چين و چروك‌هاي پوست مورد استفاده قرار مي‌گيرد، دسته ترتينوئين‌هاست كه سال‌هاي طولاني مورد استفاده قرار گرفته است.

دكتر احساني ضمن بيان اين نكته كه درمان‌هاي دارويي فقط تا حدي مي‌تواند براي رفع چروك‌ها موثر باشد، درباره درمان‌هاي غيردارويي توضيح مي‌دهد: از جمله اين درمان‌ها كه از چندين سال قبل مورد استفاده بوده، مي‌توان به شيوه‌هايي مانند لايه‌برداري‌هاي شيميايي، تراش سطحي پوست، استفاده از ليزرها، بوتاكس، ژل‌هاي تزريقي و… اشاره كرد.

به گفته وي، در دو دهه اخير ليزرهاي متفاوتي در اين زمينه به وجود آمده است كه با تحريك كلاژن‌سازي و ساخت بيشتر بافت‌هاي زيرين، موجب افزايش قوام پوست و در نتيجه كاهش چروك‌ها مي‌شود.

بهترين كرم‌ ضد چروك را انتخاب كنيد

اين روزها پيدا كردن كرم‌هاي ضد چروك با ويژگي‌هاي خاص، كار به نسبت ساده‌اي است و با مراجعه به اولين داروخانه مي‌توانيد از ميان ده‌ها نوع مختلف، يكي از آنها را تهيه كنيد. اما آيا همه اين كرم‌ها براي پوست شما مناسب است؟ چروك‌ها را از بين مي‌برد و به سلامت شما آسيبي نمي‌رساند؟

دكتر احساني در اين‌باره توضيح مي‌دهد: انتخاب و استفاده از يك كرم ضد چروك براساس سن، جنس، نوع و رنگ پوست افراد متفاوت است بنابراين بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه نبايد از هر كرمي براي رفع چين و چروك‌هاي پوست استفاده كنيد.

وي با اشاره به اين موضوع توضيح مي‌دهد: خريدن يك كرم ضد چروك و استفاده از آن بدون توجه به ساير نكات، نه‌تنها به طور قطع نمي‌تواند روشي موثر براي كاهش چروك‌ها باشد، بلكه ممكن است سبب بروز مشكلات ديگري مانند خشك شدن پوست يا پديد آمدن جوش‌هاي پوستي شود.

دكتر احساني درباره سن شروع استفاده از اين نوع كرم‌ها نيز مي‌گويد: استفاده از كرم‌هاي ضد چروك سن خاصي ندارد و زمان مناسب آن فقط براساس نياز و شرايط فرد و همچنين ويژگي‌هاي ژنتيكي او تعيين مي‌شود. با اين حال سن معمول و نسبي براي استفاده از كرم‌هاي ضد چروك 27 تا 30 سال است.

ماسك صورت با تجويز پزشك

خيلي از افراد ترجيح مي‌دهند به شيوه‌هايي ساده‌تر مشكل چين و چروك‌هاي پوستي را برطرف كنند، به همين دليل روش‌هاي متفاوتي مانند استفاده از انواع ماسك‌ها و ماساژ پوست مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

دكتر احساني با اشاره به اين روش‌ها مي‌گويد: استفاده از ماسك ميوه كه از اسيدهاي ميوه گرفته شده، مي‌تواند براي كاهش چروك‌هاي سطحي پوست موثر باشد، اما بهتر است نوع ماسك و دستور مصرف آن نيز توسط پزشك متخصص تعيين شود.

به گفته وي، ماساژدرماني سال‌هاي زيادي مورد استفاده قرار مي‌گرفته است، اما مطالعات جديد اهميت درماني زيادي براي آن قائل نيست.

اين پزشك متخصص پوست و مو درباره مواد غذايي موثر براي كاهش چين و چروك‌ها مي‌گويد: مصرف آنتي‌اكسيدان‌ها كه در ميوه‌ها و سبزيجات تازه يافت مي‌شود در طولاني‌مدت مي‌تواند براي كاهش چروك‌ها موثر باشد.

دكتر احساني درباره روش‌هاي پيشگيري از ايجاد چين و چروك پوست هم خاطرنشان مي‌كند: استفاده از كرم‌هاي ضدآفتاب مناسب، كاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و عدم استعمال سيگار مي‌تواند در كاهش چروك‌ها و داشتن پوستي شاداب و سلامت موثر باشد.

روش های از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک صورت و از بین بردن این چین و چروک های مزاحم دغدغه ی 30 سال به بالاهاست . این چین و چروک ها دلیل نمی شوند تا شما تسلیم پیری پوست شوید پس این نسخه های طب سنتی و راههای طبیعی و خانگی رفع چین و چروک صورت و اطراف چشم را به کار ببرید تا از شر چین و چروک ها خلاص شوید.

برای از بین بردن چین و چروک صورت صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و شب ها ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی آن بمالید تا کاملاً جذب پوست شود. بعد از نیم ساعت آن را بشویید. با 20-15 روز استفاده منظم، خواهید دید که بسیاری از چین و چروک ها برطرف شده و لکه های تیره روی پوستتان هم کمتر می شود.

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

برای دو هفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.

– یک تکه پاپایا (انبه هندی) برداشته و روی پوستتان بمالید. بعد صورتتان را بشویید استفاده روزانه از این میوه روی پوست، چین و چروک را از بین برده و پوست صورتتان را روشن تر می کند. روی گردنتان هم بمالید و ماساژ دهید.

رفع چین و چروک دور چشم

برای از بین بردن چین و چروک های آزار دهنده ی دور چشم هم بهترین گزینه ها ، روش های خانگی و گیاهی است.

ژل خیار برای رفع چروک اطراف چشم

خیار یکی از مفیدترین محصولات طبیعی شناخته شده برای پوست اطراف چشم است. قرار دادن برش های خنک خیار در اطراف چشم یکی از راه های کم خرج و تاثیرگذار برای سرحال تر و جوانتر کردن پوست خسته ی اطراف چشم است. برای آبرسانی کاملا طبیعی به پوست اطراف چشم می توانید از این دستورالعمل، صبح و یا شب استفاده کنید:

1 قاشق چای خوری عصاره تازه خیار، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئورا و 1/4 قاشق چای خوری نشاسته ذرت را مخلوط کنید و حرارت دهید تا جوش بیاید. سپس آنرا از روی حرارت برداشته و یک قاشق غذاخوری گیاه هاماملیس به آن اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط خنک شد، مقداری از آنرا به آرامی به پوست اطراف چشم بزنید. مابقی آنرا در یک ظرف شیشه ای ریخته و برای استفاده های بعدی در جایی خنک نگهداری کنید.

شیر ، ضد چروک کره ای ها

شیر سرد را در کاسه ای بریزید و پنبه های توپی تان را داخل آن قرار دهید. سپس پنبه را فشار داده تا شیر اضافی موجود در آن خارج شود. سپس پنبه ها را روی قسمت های پف کرده ی زیر چشم بگذارید.وقتی پنبه ها گرم شدند، آنها را تعویض کنید. این کار ساده در طی یک ساعت، به دلیل اینکه شیر سرد به جمع شدن و انقباض عروق خونی زیر چشم کمک میکند، می تواند به میزان قابل توجهی پف و تورم زیر چشم را کاهش دهد.

ماساژ ضد چین و چروک صورت

همانطور که می دانید ماساژ صحیح پوست صورت در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار موثر است پس برخلاف جهت چین و چروک ها پوستتان را ماساژ دهید. پیشانی را از پایین به بالا و به سمت کناره های صورت ماساژ دهید.

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی ترین شیوه های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم های جوان از سنین 25-26 سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه 50 امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت تان از مشاور یا کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند. برای تهیه این ماسک کافی است 2 برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب 20 دقیقه تا نیم ساعت روی صورت تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

ماسک آویشن و ماست

ماست را با مقداری آویشن , نعناع, پنیرک, و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده وبه مدت 20 دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل:

1عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )

مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )

4 قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )

4 قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید. همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. پس از 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه