از بین بردن چین و چروک با روغن جوجوبا

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 16 شهریور

سایت گهر روزانه با مطالب مختلفی در زمینه های فرهنگ و هنر، سبک زندگی، سلامت، دانلود، سرگرمی، اخبار و … بروزرسانی می شود. در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

از بین بردن چین و چروک با روغن جوجوبا

از بین بردن چین و چروک با روغن جوجوبا, پورتال خبری فرهنگی گهر

روغن جوجوبا برای چین و چروک

روغن جوجوبا در مراقبت از پوست صورت محبوبیت زیادی دارد اما آنچه که بسیاری در مورد آن آگاه نیستند این است که به ویژه برای مبارزه با چین و چروک مناسب است. در این مقاله به فواید استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک پرداخته می‌شود.

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌شود. نام علمی این درختچه چند ساله Simmondsia chinensis است و در جنوب غربی ایالات متحده رشد می‌کند. در واقع شکل مایعی از موم‌های گیاهی است. در شکل خالص، این روغن به رنگ مایع طلایی روشن است که بدون بو است. روغن جوجوبا برای پوست خوب است چون منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین‌های B، سیلیس، مس، روی و … است. تمامی این اجزا برای داشتن پوست سالم مفید هستند.

فواید روغن جوجوبا
بزرگترین فایده روغن جوجوبا این است که ترکیب آن شباهت بسیار زیادی به روغن طبیعی پوست یا همون سبوم دارد که این روغن از غدد چربی تولید می‌شوند و پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کنند. بنابراین روغن به خوبی با سبوم ترکیب می‌شود و به عمق منافذ پوستی نفوذ می‌کند و پوست را هیدراته نگه می‌دارد. بنابرایناین روغن به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند و خاصیت الاستیکی به پوست می‌بخشد. هرچه که ما پیرتر می‌شویم، تولید سبوم در بدن کاهش می‌یابد و پوست خشک می‌شود. روغن جوجوبا به عنوان مکمل برای پوست عمل می‌کند و باعث بازگشت تعادل روغن طبیعی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. هرچه روغن به تامین رطوبت مورد نیاز پوست و مرطوب نگه داشتن آن کمک می‌کند، چین و چروک کمتری مشاهده می‌شود. قبلا در مورد این موضوع که روغن جوجوبا حاوی مقدار بالایی ویتامین E است بحث کردیم که این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است. کیفیت آنتی اکسیدانی روغن از هرگونه آسیب بیشتر به پوست که در نتیجه افزایش سن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. بنابراین احتمال ظهور چین و چروک تازه کاهش می‌یابد. کسانی که دارای پوست مستعد ابتلا به آکنه دارند می‌توانند با استفاده از این روغن با چین و چروک مقابله کنند. این روغن منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند و خواص ضدباکتری آن باعث کشته شدن باکتری ایجادکننده آکنه می‌گردد. بدین ترتیب می‌توانید از ظهور آکنه نیز جلوگیری کنید.

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک
روش‌های مختلف زیادی برای استفاده از روغن جوجوبا جهت کاهش چین و چروک وجود دارد. چند روش ساده در زیر توضیح داده شده است.

روش۱: نیاز دارید که برای از بین بردن خطوط ریز که در دور چشم‌ها ظاهر می‌شوند تلاش بیشتری بکنید. یک کاسه کوچک بردارید و ۳۰ قطره روغن جوجوبا داخل آن بریزید. سپس ده قطره روغن گلیسیرین، روغن اسطوخودوس، روغن نرولی و حدود ۵۰ قطره روغن کرچک اضافه کنید. همه این روغن‌ها را به خوبی ترکیب کنید. حال، یک قطره از این روغن را روی انگشت حلقه دست چپ قرارداده و به آرامی اطراف چشم بمالید. فقط مراقب باشید تا روغن با چشم تماس پیدا نکند. هر شب قبل از رفتن به رخت خواب این ترکیب را بمالید.

روش۲: هنگامی که با مشکل چین و چروک پوست صورت روبرو می‌شوید، در این صورت باید از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم و پاک‌کننده‌های روزمره صورت بشویید و سپس به آرامی خشک کنید. مقدار کمی روغن جوجوبا را بر روی توپ پنبه‌ای بمالید و آن‌را به سراسر صورت به صورت یک لایه نازک بمالید. از روغن بیش از حد که باعث اشباع شدن چهره می‌شود استفاده نکنید. اگر احساس می‌کنید که میزان روغن روی صورت بیش از حد است با استفاده از یک گلوله پنبه‌ای خشک روغن اضافی را پاک کنید. چون این روغن به راحتی جذب پوست می‌شود و پس از اعمال آن احساس چرب بودن دست نمی‌دهد می‌توانید آن‌را به عنوان مرطوب کننده روزانه در طول روز مصرف کنید.

روش۳: باید از ماسک صورت که حاوی روغن جوجوبا است استفاده کنید و پوست در حال پیر شدن را تغذیه کنید. مواد تشکیل دهنده اصلی ماسک شامل یک تکه خیار تازه به طول ۱ اینچ، نصف فنجان انگور تازه، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا است. تمام این مواد را در مخلوط‌کن قرار دهید تا خمیر نرمی تشکیل شود. خمیر را به صورت ضخیم روی گردن و صورت قرار دهید. اجازه دهید در حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. باید این درمان را یک بار در هفته ادامه دهید تا مجددا پوست نرم و صافی داشته باشید.

روغن جوجوبا بیش از هر محصول چین و چروک دیگر برای مراقبت از پوست ترجیح داده می‌شود چون دارای محتوای سمی نیست. مهم‌تر از همه به صورت طبیعی دارای خاصیت ضدحساسیت است و به ندرت منجر به عارضه جانبی در پوست می‌شود. در هنگام خرید روغن جوجوبا باید کمی مراقب باشید. برچسب روی آن را با دقت بخوانید تا حاوی خالص‌ترین و طبیعی‌ترین روغن باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي