X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

از بین بردن آکنه با این ترفندها

دسته بندي : سلامت,پوست و مو
تاريخ : ۲۲ خرداد
بازديد : 141

از بین بردن آکنه با این ترفندها

یکی از مشکلات شایع پوستی در بین خانمها و آقایان وجود جوش و آکنه است و به دنبال راهای از بین بردن آکنه هم یکی از کارهای عمومی در بین این دسته از افراد است.

ar4 7714 از بین بردن آکنه با این ترفندها

توصیه هایی برای کنترل آکنه

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که افراد زیادی با آن درگیر می شوند‎

 

آکنه می تواند در نتیجه خراش برداشتن پوست و همچنین به دلیل عوارض روانی مانند اعتماد به نفس پایین، تصور بد درباره بدن، برداشت های اجتماعی و افسردگی ایجاد شود.

 

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است و سالانه افراد زیادی برای درمان آن به متخصصان پوست و مو مراجعه می کنند. ۸۰ درصد افراد در مقطعی از زندگی خود با آکنه درگیر می شوند و این مشکل بیشتر در نوجوانان و جوانان در سنین ۱۱ تا ۳۰ سال شایع است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طیف هجوم آکنه به افراد، به مرور زمان تغییر کرده است یعنی برای بعضی زودتر از موعد و برای بعضی دیرتر اتفاق می افتد. آکنه می تواند افراد بالغ را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین ممکن است پس از ۲۵ سالگی، تازه خود را نشان دهد.

 

آکنه می تواند در نتیجه خراش برداشتن پوست و همچنین به دلیل عوارض روانی مانند اعتماد به نفس پایین، تصور بد درباره بدن، برداشت های اجتماعی و افسردگی ایجاد شود. آکنه را می توان با موفقیت درمان کرد و راه های زیادی برای بهبود آن وجود دارد از جمله بخار، نور آبی، درمان فتودینامیک، داروهای شیمیایی و داروهایی که پزشک تجویز می کند.

بخوانید :   معرفی چند ماسک مو جادویی

 

با این مکمل های طبیعی، آکنه را از بین ببرید 

دکتر آنجالی ماهتو متخصصص پوست به خوبی با مبارزه علیه آکنه آشنا است، چون خودش از نوجوانی تا سنین بلوغ با این مشکل درگیر بوده است. او دوست دارد افراد را در مورد آکنه و بهترین تجویزها و درمان های ترکیبی آموزش دهد. در ادامه بهترین توصیه های دکتر ماهتو را درباره درمان آکنه پوست برایتان آورده ایم:

 

۱– به دنبال توصیه های پزشکی باشید: یک متخصص پوست می تواند مشکلتان را تشخیص دهد و همچنین برنامه درمانی ایجاد کند که کمک کند علائمتان بهبود یابد.

 

۲- یک دفترچه یادداشت نگه دارید: عوامل سبک زندگی مانند تعداد دفعات بروز آکنه، چرخه قاعدگی، برنامه غذایی ( قند، لبنیات و غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند )، سطح استرس و دیگر موارد را در این دفترچه ثبت کنید. این دفترچه به شما و پزشکتان کمک می کند عوامل تحریک کننده را سریع تر شناسایی کنید.

 

۳-  پوست صورت خود را دوبار در روز، با استفاده از تمیز کننده ای که مخصوص آکنه است شستشو دهید و تمیز کنید.

 

۴- پوست صورت را با استفاده از ژل مرطوب کننده سبک مرطوب کنید. سعی کنید مرطوب کننده ای انتخاب کنید که جوش زا نباشد و همچنین با به وجود آمدن جوش های سرسیاه مقابله کند. حتی پوست های چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارند، چون پوست چرب نمی تواند پوست را هیدراته کند. مرطوب کردن پوست برای حفظ تمامیت سد پوستی و همچنین سلامت کلی پوست ضروری است.

بخوانید :   درمان ترشحات زرد رنگ واژن

 

۵- از محصولات رتینوئید روی پوست استفاده کنید: استفاده از این محصولات قبل از خواب به باز شدن منافذ پوست، کاهش بروز جوش های سرسیاه و سرسفید و همچنین کاهش التهاب کمک می کند.

 

۶- اگر پوستی چرب یا حساس در برابر جوش دارید هفته ای یک مرتبه، پوست را به آرامی لایه برداری کنید. این کار بلافاصله سلول های مرده پوست را از روی سطح پوست می برد و در نتیجه ظاهر پوست روشن تر می شود. در بلند مدت، بروز جوش های سرسیاه را کاهش می دهد. بسیار مهم است که این کار را بیش از حد انجام ندهید چون ممکن است باعث حساس شدن پوست و بدتر شدن اوضاع شوید.

 

۷- هفته ای یک بار از یک ماسک صورت استفاده کنید تا منافذ پوست باز و پوست آرام شود.

 

۸- جوش های خود را فشار ندهید و زخمی شان نکنید: تمام این موارد ممکن است منجر به آسیب دیدگی پوست و تغییر رنگدانه ها یا جای زخم برای همیشه شود. بهتر است از درمان های نقطه ای مانند  اسید سالیسیلیک استفاده کنید که آن منطقه را خشک می کند و التهابش را کاهش می دهد.

 

۹- برنامه غذایی خود را چک کنید: برنامه غذایی، نقش کوچکی در مشکل پوستی برخی افراد دارد. معمولا برنامه غذایی نمی تواند باعث بروز آکنه شود و بیشتر این مشکل جنبه ژنتیکی و هورمونی دارد، با این حال روشی که در ادامه می آید را می توانید پیش بگیرید:

بخوانید :   قرص نورتریپتیلین + موارد مصرف و عوارض نورتریپتیلین

 

-مطمئن شوید به اندازه کافی نیکوتین آمید، زینک و ویتامین A در برنامه غذایی خود استفاده می کنید.

-از خوردن غذاهایی که سرشار از قندهای تصفیه شده هستند و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

-استفاده از مکمل های پروتئین وی را محدود کنید.

-برنامه غذایی را استفاده کنید که سرشار از روغن ماهی امگا ۳ باشد.

– به جای برنامه غذایی کم چرب از برنامه غذایی پرچرب استفاده کنید.

loading...
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي