آیا وایبر و واتس اپ و تانگو فیلتر می شوند ؟؟؟

آیا وایبر و واتس‌اپ و تانگو فیلتر می شوند ؟؟؟

آیا وایبر و واتس اپ و تانگو فیلتر می شوند ؟؟؟
آیا وایبر و واتس اپ و تانگو فیلتر می شوند ؟؟؟

«یک ماه به مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات فرصت می‌دهیم و بعد از آن وایبر، واتس‌اپ و تانگو را فیلتر خواهیم کرد‌»؛ این جملات آشنا که برخی به لحن آن اشکال وارد می‌دانستند، آخرین نظر اعلام شده دستگاه قضا درباره شبکه‌های ارتباطی موبایل بنیان است که ظاهرا می‌بایست منقضی شده انگاشته شود!

به گزارش «تابناک»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات که در آخرین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و فن‌آوری اطلاعات در جمع اصحاب رسانه حضور یافته بود، در بازدید از غرفه «تابناک»، در پاسخ به اینکه نتیجه مهلت یک ماهه تعیین شده دستگاه قضا برای کنترل شبکه‌های اجتماعی به کجا رسید، گفت: این ‌را باید از کسانی بپرسید که مهلت تعیین کرده بودند، نه ما.

وی در ادامه افزود: البته مهلت تعیین شده یک ماه است که منقضی نشده و پاسخ ما هم همین است که می‌بینید؛ واتس‌اپ، وایبر و بقیه نرم افزارهای مشابه همگی کار می‌کنند و اتفاقی رخ نداده است.

دکتر واعظی در پاسخ به این سؤال که گلایه از سرعت اینترنت و قطعی‌های گاه و بی‌گاه این ارتباط و پاسخگو نبودن فروشندگان این خدمات، همواره از مشکلاتی است که کاربران متعدد مطرح کرده و خواستار رفع و رجوع آن توسط وزارت ارتباطات هستند، گفت: البته این گونه نیست که همه اپراتور‌ها و ‌پپ‌ها مشکل داشته باشند و مثلا کم فروشی کنند؛ مثل جامعه ماست که اغلب کسبه صادقانه کار می‌کنند و به دنبال مال حرام نیستند.

وی افزود: با این حال با برگزاری جلسات منظم به صورت دو هفته یک بار و با بهره جستن از دستور العمل‌های مختلف و به کمک معاونت نظارت ـ که زیر مجموعه سازمان تنظیم مقررات است ـ تلاش داریم کنترل بیشتری بر عرضه کنندگان این خدمات داشته باشیم و از جمله نکات مهمی که مورد تأکیدمان است، بحث تعرفه است که ‌گاه مشخص نبودن آن برای مردم به کم فروشی تعبیر می‌شود.

وزیر ارتباطات در ادامه استفاده از بسته‌های اینترنتی را روشی برای کاهش هزینه‌ها نامید و گفت: باید توجه کنیم اپراتور‌ها و پپ‌ها بر اثر فشاری که به آنها آورده‌ایم، بسته‌هایی تدارک دیده‌اند تا مردم بتوانند از خدمات با نرخ مناسب‌تری بهره ببرند. البته از زمانی که اینترنت ۳G آمده، دریافته‌ام که مردم نمی‌توانند‌‌ همان که در گذشته می‌پرداختند، ‌بپردازند و به همین دلیل، انشاءالله هفته آینده جلسه تعیین تعرفه خواهیم داشت که نتیجه‌اش این خواهد بود که به مراتب تعرفه اینترنت موبایل از آنچه هست، پایین‌تر خواهد آمد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه