روشهای موثر برای مراقبت و درمان پوست چرب

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 30 بهمن

پوست چرب زمانی اتفاق می افتد که غدد سباسه پوست باعث ایجاد سبوریت زیادی می شوند. سبوم ماده روغنی است که پوست را محافظت و آبرسانی می کند.

در این از بخش از گهر به روشهای مراقبت و درمان پوست چرب پرداخته ایم.

سبوم برای سالم نگه داشتن پوست بسیار حیاتی است. با این حال ، سبوم بیش از حد می تواند باعث ایجاد پوستی چرب ، منافذ مسدود شده و آکنه منجر شود. مدیریت پوست چرب اغلب به فردی نیاز دارد که مراقبتهای پوستی را به طور منظم انجام دهد.

روشهای موثر برای مراقبت و درمان پوست چرب

روشهای موثر برای مراقبت و درمان پوست چرب, پورتال خبری فرهنگی گهر

بسیاری از افراد دارای پوست چرب غالباً تصور می کنند که استفاده از مرطوب کننده باعث پوسته شدن پوست می شود اما این در واقع باعث صدمه بیشتر به پوست شما می شود. هنگامی که از چربی مرطوب کننده پوست خود به واسطه یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمی کنید ، پوست شما با افزایش سطح روغن از طریق غدد سباسه شما غلیظ می شود.

به همین دلیل است که باید برای نوع پوست خود از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. ما فکر می کنیم شما باید به دنبال مرطوب کننده شیر هلو بروید. این محصول جادویی پر از ترکیبی از هلو طبیعی است ، این محصول پوست را عمیقاً تغذیه می کند بدون اینکه آن را چرب و براق جلوه دهد. از آنجایی که این ماده سبک و بدون چربی نیز هست ، احساس می کنید که روی پوست خود چیزی پوشش نداده اید. با این وجود ، تمام الزامات هیدراتاسیون خود را برآورده خواهید کرد.

پوست چرب اغلب بر روی صورت تأثیر می گذارد. علائم پوست چرب شامل موارد زیر است:

  • ظاهری براق یا چرب
  • منافذ بسیار بزرگ یا آشکار بر روی پوست
  • پوستی که ضخیم یا خشن به نظر می رسد
  • جوش های گاه به گاه یا مداوم
  • گرفتگی منافذ و سرسیاه

افرادی که پوست چرب دارند ممکن است در پیدا کردن لوازم آرایش متناسب با پوست خود دچار مشکل شوند ، زیرا آرایش می تواند با سبوم مخلوط شود و به آن قوام دیگری دهد. علائم پوست چرب و شدت آن بین افراد متفاوت است. ژنتیک ممکن است در چرب شدن پوست نقش داشته باشد.

تغییرات هورمونی یا فشارهای زیاد نیز ممکن است تولید سبوم روغنی توسط بدن را افزایش دهد.

در اینجا ، شش روش ارائه شده که در صورت بروز مشکل برای آنها ، فرد می تواند علائم پوست چرب را کاهش دهد.

۱ – مرتبا صورت خود را بشویید

شستن مرتب می تواند باعث کاهش میزان روغن روی پوست شود.

روش های زیر برای شستن پوست های چرب توصیه می شود:

  • با یک صابون ملایم و آب گرم بشویید.
  • از صابون هایی با رایحه ها ، مرطوب کننده های اضافه شده یا مواد شیمیایی که می توانند پوست را تحریک یا خشک کنند ، خودداری کنید.
  • از از پوشیدن لباسهای جذب خودداری کنید ، زیرا اصطکاک اضافه شده باعث تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر می شود.

اگر این روشها مؤثر نباشد ، ممکن است برخی از محصولات دارویی برای مراقبت از آکنه کمک کنند. این محصولات حاوی اسیدهایی هستند که می توانند چربی پوست را تا حدودی برطرف کنند ، مانند:

  • اسید سالیسیلیک
  • اسید گلیکولیک
  • بتا هیدروکسی اسید
  • بنزوئیل پراکسید

نکته : این اسیدها ممکن است برای بعضی از انواع پوست تحریک کننده باشد. هنگام شروع یک محصول جدید ، ابتدا از آن در قسمت کوچکی از پوست تست حساسیت انجام دهید تا ببینید واکنش بدن چگونه است.

انتخاب پاک کننده های مناسب صورت ممکن است برای برخی از افراد خوب باشد. یک مطالعه ۲۰۱۸ نشان داد که یک پاک کننده خفیف صورت ساخته شده با کربوکسیلات ، لاتور سدیم و آلکیل کربوکسیلات برای مقابله با آکنه های متوسط ​​صورت موثر است ، اگرچه این محصول باعث افزایش تولید سبوم در بعضی از مناطق صورت می شود.

برای بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند و نه آکنه ولگاریس ، صابون گلیسیرین بدون عطر و آب گرم مناسب است.

۲ – از تونر استفاده کنید

تونرهای قابض حاوی الکل تمایل به خشک شدن پوست دارند. با این حال ، براساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ ، قابض های طبیعی مانند فندق جادویی می توانند دارای خاصیت تسکین دهنده پوست باشند.

فندق جادویی حاوی تانن بالایی است که آن را به عنوان قابض طبیعی و ضد التهاب تبدیل کرده است. بسیاری از مبتلایان به پوست روغنی از فندق جادویی به عنوان تنها تونر خود استفاده می کنند. در بعضی از افراد ، تونرهای قابض طبیعی می توانند منافذ بزرگ را کوچک به نظر برسانند و قسمتهای کوچکی از آرایش را که می تواند منافذ آن را مسدود کند ، از بین ببرند.

با این حال ، این محصولات ممکن است برای همه کارایی نداشته باشد. برخی ممکن است هنگام استفاده از تونرهای قابض متوجه شوند که صورت آنها خسته شده یا خارش دارد. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است نشانه ای از سوزش باشد که می تواند منجر به تولید بیشتر سبوم شود.

۳ – صورت را خشک کنید

هنگام خشک کردن صورت بعد از شستشو و استفاده از تونر ، افراد باید به آرامی پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنند.

۴- از کاغذهای بلاتینگ و پدهای دارویی استفاده کنید

بسیاری از داروخانه ها و لوازم آرایشی های معتبر کاغذهای بلاتینگ را تهیه می کنند ، که روغن را از روی پوست جذب می کنند.

کاغذهای بلاتینگ باعث تولید تولید سبوم در پوست نمی شوند ، اما می توان از آنها برای بلند کردن روغن اضافی پوست در طول روز استفاده کرد تا براق شدن پوست کاهش یابد.

۵- از ماسک صورت استفاده کنید

برخی از ماسک های صورت ممکن است برای درمان پوست های چرب مفید باشد. اینها ممکن است حاوی ترکیباتی از قبیل:

خاک رس : این ماسک حاوی مواد معدنی مانند اسمکتیت یا بنتونیت می توانند چربی ها را جذب کرده و بدون تحریک پوست باعث کاهش براقی پوست و سطح سبوم شوند. فقط از آنها استفاده کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید و پس از شستشوی آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

عسل : یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ گزارش داد که عسل خام طبیعی دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. ماسک صورت ۱۰ دقیقه ای عسل ممکن است ضمن نرم نگه داشتن پوست ، آکنه و پوست چرب را کاهش دهد.

جو دوسر : ماسک های حاوی جو دوسر ممکن است به پاکسازی پوست کمک کند ، همانطور که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ پیشنهاد شده است ، جو حاوی ساپونین های ملایم ، پاک کننده ، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند که می توانند پوست تحریک شده را تسکین دهند.

۶- از مرطوب کننده ها استفاده کنید

در حالی که بسیاری از افراد با پوست چرب از ترس اینکه پوستشان چرب تر به نظر برسد ، از مرطوب کننده ها استفاده نمی کنند ، اما استفاده از مرطوب کننده های مناسب می تواند از این نوع پوست بهره مند شود.

برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند ، یک مرطوب کننده بدون چربی می تواند به مرطوب نگه داشتن و محافظت از پوست کمک کند ، بدون این که احساس چربی کند.یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده خوبی برای درمان آکنه و پوست های چرب باشد.

برخی از ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثر آرامبخش طبیعی روی پوست داشته باشند. در این مطالعه ذکر شده است که یک محصول باید حداقل ۱۰ درصد آلوئه را در آن داشته باشد تا یک مرطوب کننده مؤثر باشد.

نتیجه گیری

پیشگیری از پوست روغنی که با ژنتیک در ارتباط است ، دشوار است. حتی پوست چرب که در اثر تغییر در هورمون ها ایجاد می شود ، کنترل آن دشوار است.

بهترین پیشگیری برای پوست های چرب برای افرادی است که یک روال مراقبت از پوست را به صورت مداوم طی کنند تا به نتیجه مطلوب خود برسند.

روشهای موثر برای مراقبت و درمان پوست چرب, پورتال خبری فرهنگی گهر

منبع : اختصاصی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي