آیا رابطه های جنسی پیش از ازدواج خطرناک هستند

رابطه های جنسی پیش از ازدواج

رابطه های جنسی پیش از ازدواج برای زوجین یکی از مهم ترین پیامد هایی است که زمینه ساز برخی هنجار ها و ناهنجاری ها خواهد شد. امروزه این موضوع یکی از اصلی ترین موضع هایی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

آیا رابطه های جنسی پیش از ازدواج خطرناک هستند

رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد( بعد اقتصادی،بعد عاطفی ، بعد فکری، بعدجنسی) که مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست که خانواده ها نسبت به آن بی توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در آموزش مسئله رابطه جنسی به فرزندان خود کوتاهی می کنند.آیا رابطه های جنسی پیش از ازدواج خطرناک هستند

باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن ما نقش بسته با مطالب جدید علمی عوض کرده و رابطه جنسی لذت بخش را به رابطه جنسی خرافاتی تبدیل نکنیم.

درصورتی که کسانی که قبل از ازدواج رابطه دارند ممکن است برایشان توقعاتی ایجاد شود که در زندگی آینده، شاید فرد مقابل نتواند این توقعات را برآورده کند. از طرفی گاهی برایشان مقایسه پیش می آید.

باورهای جنسی غلط یکی از معضلاتی است که این روزها به دلیل اطلاعات اشتباهی که در اختیار افراد قرار می گیرد، تبدیل به معضلی جدی شده است.

عضو گروه درمان و مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد و درمان گر اختلالات جنسی با اشاره به باورهای جنسی غلط تصریح کرد:اولین مسأله ای که در تصور افراد ایجاد می شود این است که دختران و پسرانی که تجربه جنسی قبلی دارند، در ازدواج و زندگی مشترک خود، موفق تر از آن هایی هستند که هیچ گونه رابطه ای با جنس مخالف نداشته اند. درصورتی که کسانی که قبل از ازدواج رابطه دارند ممکن است برایشان توقعاتی ایجاد شود که در زندگی آینده، شاید فرد مقابل نتواند این توقعات را برآورده کند. از طرفی گاهی برایشان مقایسه پیش می آید.

خطرات رابطه های جنسی پیش از ازدواج چیست ؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج اشتباه بزرگی است.

۱- به دلیل وابستگی شدید که در اثر رابطه جنسی بوجود می آید.
شما ابتدا باید هدفتان را در این رابطه مشخص کنید اما اگر شما در نهایت قصد ازدواج با این فرد را دارید برقراری رابطه جنسی با او اشتباه است. زیرا به محض تماس بدنی با ایشان در بدن شما هورمونی ترشح می شود بنام آکسی توسین. آکسی توسین (Oxytocin)در بین فیزیولوژیست ها به هورمون Super Glue یا فوق چسبنده معروف است. این هورمون هورمون چسبندگی است و به محض برقراری رابطه جنسی دختر با پسر با ترشح هورمون آکسی توسین, دختر دیوانه وار به پسر وابسته می شود و به او می چسبد. بارها مراجعان من گفته اند نمیدانم چرا بعد از رابطه جنسی شدیدا به او وابسته شده ام؟ گویی بعد از این رابطه مرا جادو کرده اند.

واقعیت اینست که شما واقعا جادو می شوید اما با یک هورمون بنام آکسی توسین Oxytocin. لذا اگر فردی در دوران کودکی مورد تعرض جنسی قرار بگیرد ممکن است همجنس گرا شود و در زندگی افراد همجنس گرا شاهد سوء استفاده های جنسی از طرف اطرافیان هستیم. حتی اگر این رابطه منجر به سکس کامل نشود و فقط در حد معاشقه هم باشد هورمون آکسی توسین ترشح خواهد کرد و شما را وابسته خواهد کرد. نتیجه اینکه اگر شما می خواهید حتی به احتمال ۱% با او ازدواج کنید بهتر است با او رابطه جنسی نداشته باشید

۲- به دلیل اینکه با ترشح این هورمون شما دیگر به هیچ چیز دیگری جز رسیدن به او فکر نمی کنید.

عقل تعطیل می شود و قدرت تصمیم گیری در شما بشدت کاهش می یابد. در واقع شما در یک نابینایی موقت و یک حالت مستی موقت قرار دارید. یک آدم مست چگونه میتواند دست به انتخاب بزند. هرگز نمی تواند.

۳- با برقراری رابطه جنسی او را ازدست میدهید.

هیچ مردی تاکنون با برقراری رابطه جنسی عاشق نشده و تصمیم به ازدواج نگرفته است و حتی از نظر علمی رابطه جنسی قاتل عشق است و به محض برقراری این رابطه هورمونهای مربوط به عشق یعنی : دوپامین, آدرنالین و استیل کولین به شدت فروکش میکند. اینکه میگویید من با او رابطه جنسی ندارم و فقط در حد معاشقه است به نظر من فقط دارید خودتان را گول میزنید. خوب شما با او رابطه جنسی دارید اما منجر به رابطه کامل نشده است.

اما نکته مهمتر اینکه باید هدف خودتان را در این رابطه مشخص کنید. اینکه می گویید نمیدانم و یا حتی از اینکه میخوام با همین فرد ازدواج کنم مطمئن نیستم اصلا خوب نیست. چون هم خود را سردرگم کرده اید هم آن آقا را که با شما قصد ازدواج دارد. شما باید مشخص کنید که چرا با این فرد در ارتباط هستید؟ ازدواج؟ یک دوستی ساده؟ سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت و فرار از تنهایی؟

اگر هدف شما یک دوستی ساده است پس چرا رابطه جنسی برقرار می کنید؟ اگر هدف ازدواج است چرا این رابطه را تحت یک رابطه پایدار و آرامبخش تبدیل نمی کنید. تحقیقات نشان میدهد که ازدواج, رابطه جنسی را بسیار لذتبخش تر می کند. کسانی که ازدواج نکرده اند نمی توانند از رابطه جنسی لذت کافی و کاملی ببرند. اما این دلیل نمی شود که با چشمان بسته ازدواج کنید و ابتدا از خودتان سئوال کنید آیا شما و او آمادگی ازدواج را دارید یا نه؟

یک ازدواج خوب ازدواجی است که: زوجین بتوانند به نیازهای هم پاسخ مثبت بدهند. آیا شما می توانید به نیازهای او پاسخ مثبت بدهید؟ آیا او می تواند به نیازهای شما پاسخ مثبت بدهد؟ نیازهای شما کدام هستند؟ شما و او چه نیازهایی دارید؟

طبیعی است که اولین نیاز شما و دوستتان نیازهای بدنی یا فیزیولوژیکی است مثل نیاز به مسکن, خوراک, پوشاک و نیاز جنسی. حواستان باشد که می گویم او بتواند نیازهای شما را پاسخ بدهد نه پدر و مادرش. اگر هنوز والدینش هزینه های زندگی او را تامین میکنند او هنوز به پختگی و آمادگی برای ازدواج نرسیده است. او هنوز بچه پدر و مادرش است و نمی تواند زندگی را اداره کند.

در حال حاضر ۸۰% طلاقها در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی است. یعنی روجین سر مسائل مالی با هم درگیر میشوند. آمار طلاق در ایران بین حدود ۱۰% در شهرهای کوچک و ۳۰% در شهرهای بزرگ مثل تهران است. در سال ۱۳۹۰ (آمار سال ۹۱ هنوز منتشر نشده است) از ۱۰۱۰۰۰ هزار ازدواج در تهران ۳۱ هزار مورد منجر به طلاق شده است که همانطور که عرض کردم ۸۰% به دلیل مسائل اقتصادی و مالی بوده است. بنابر این مهم است که شما به این موضوع دقت کنید. یا باید انتظارات خود را از نظر مالی پایین بیاورید و یا از این ازدواج صرفنظر کنید.

دومین نیاز شما نیاز به امنیت و آرامش است. آیا وقتی با او هستید دائما بحث جدل می کنید واعصاب یکدیگر رابهم میریزید یا به یکدیگر آرامش می دهید و در کنار او احساس آرامش بیشتری می کنید؟ یک آدم ایراد گیر و منتقد آرامش شما را بهم می ریزد. یک آدم سخت گیر آرامش شما را به هم میزند.

سومین نیاز شما نیاز به عزت نفس, شکوه ,عظمت و لیاقت است. آیا او به شما عزت می دهد یا تحقیرتان میکند. آیا به شما کمک میکند تا رشد کنید و جایگاه خود را در این دنیا پیدا کنید یا شما را به زیر می کشد و له میکند؟ آیا مشوق شماست و شما را تقویت میکند یا دائما شما را تضعیف میکند و توانایی های شما را زیر سئوال می برد؟

چهارمین نیاز شما نیاز به عشق و محبت است. آیا او عشق و محبت خود را به شما ابراز می کند یا آدم بسته ای است.

به هر حال یک دختر نباید بیش از یک سال در یک رابطه با هدف ازدواج بماند بالاخره شما در این ۳ سال یک شناخت نسبی نسبت به او و خودتان پیدا کرده اید. برای خودتان ارزش قائل باشید. راستش از دخترهایی که برای خودشان ارزش قائل نیستند باید ترسید. چون کسی که برای خودش, وقتش, جسمش, عواطف و احساساتش ارزش قائل نباشد چطور می تواند برای وقت و احساس و جسم و وجود دیگری ارزش قائل باشد. ۳ سال عمر کمی نیست. به هوش باشید. عاقلانه انتخاب و عاشفانه زندگی کنید.

رابطه جنسی
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه